G4Media.ro

CCR dezbate pe 7 mai sesizarea prin care PNL pune sub semnul…

CCR dezbate pe 7 mai sesizarea prin care PNL pune sub semnul întrebării posibilitatea ca Iordache să poată sesiza Curtea în locul lui Dragnea / O decizie de admitere ar însemna respingerea ca inadmisibilă a sesizării privind completurile specializate

Curtea Constituțională (CCR) urmează să dezbată pe 7 mai sesizarea PNL privind prevederile din Regulamentul Camerei Deputaţilor referitoare la delegarea atribuţiilor preşedintelui către vicepreşedinţi. Mai exact, demersul liberalilor vizează speța care a fost amânată de CCR pe 20 mai: sesizarea făcută de Florin Iordache, căruia Liviu Dragnea i-a delegat atribuțiile de președinte al camerei Deputaților, privind completurile specializate de la Înalta Curte de Casație și Justiție.

O decizie de admitere a sesizării PNL ar însemna respingerea ca inadmisibilă a sesizării lui Iordache, fără ca judecătorii să mai intre pe fondul speței. Azi, Curtea a amânat pentru a treia oară, pentru data de 20 mai, a sesizării lui Iordache, care, dacă ar fi admisă, ar duce la reluarea de la zero a procesului în care Liviu Dragnea a fost condamnat la 3 ani și jumătate de închisoare cu executare.

La începutul lunii, liberalii au atacat la Curtea Constituţională prevederile din Regulamentul Camerei Deputaţilor referitoare la delegarea atribuţiilor preşedintelui către vicepreşedinţi.

„PNL a atacat la Curtea Constituţională Regulamentul Camerei Deputaţilor, solicitând CCR să se pronunţe asupra delegării de competenţe pe care poate să o facă preşedintele Camerei Deputaţilor către vicepreşedinţi. Punctul nostru de vedere este foarte clar: preşedintele Camerei Deputaţilor nu poate să delege atribuţii ale preşedintelui Camerei Deputaţilor prevăzute de Constituţie către vicepreşedinţi”, a anunţat la începutul lui aprilie preşedintele PNL, Ludovic Orban.

El a susţinut că solicitarea PNL este „extrem de importantă”. „Nu putem accepta ca un organism atât de important în statul român cum este CCR să se transforme într-o instituţie de amnistiere a lui Liviu Dragnea. Este limpede pentru orice om cu scaun la cap că toate conflictele declanşate de Florin Iordache în numele lui Liviu Dragnea au ca scop să-l scape de pedeapsă pe Liviu Dragnea. CCR nu poată să devină o firmă de avocaţi a lui Liviu Dragnea sau un organism de amnistiere sau de graţiere pentru Liviu Dragnea”, a adăugat Orban.

Vicepreşedintele Camerei Deputaţilor Florin Iordache a anunţat, pe 25 martie, că a sesizat CCR cu un posibil conflict juridic de natură constituțională între Parlament și Instanța Supremă, susținând că ÎCCJ avea obligația să înființeze completuri specializate pe coruție, ceea ce nu a făcut. Sesizarea a fost făcută în perioada în care preşedintele Camerei Deputaţilor, Liviu Dragnea, îşi delegase atribuţiile lui Florin Iordache.

Aceleași argumente au fost aduse și de președinta Înaltei Curți, Cristina Tarcea, care a solicitat respingerea ca inadmisibilă a acțiunii, argumentând că atributul sesizării CCR cu un conflict juridic aparține exclusiv președintelui Camerei Deputaților și nu poate fi delegat.

Președinta ÎCCJ și-a continuat apoi pledoaria explicând de ce sesizarea trebuie respinsă:

  • cine face sesizarea? Un vicepreședinte al Camerei Deputaților, în virtutea delegărilor de competențe atribuite de președintele Camerei Deputaților. Sesizarea a fost făcută cu încălcarea voinței CCR, care printr-o decizie de anul trecut, a statuat că atribuțiile constituționale ale prim-ministrului, întemeiate pe ideea de reprezentare a Guvernului, nu pot fi delegate. Prin acea decizie, dumneavoastră ați spus că, printre atributele care nu pot fi delegate de către prim-ministru, este și acela de sesizare a CCR cu un conflict.

De ce acea decizie trebuie să se aplice și președintelui Camerei Deputaților:

  • în cadrul dezbaterilor de la revizuirea Constituției din 2003, inițial atribuția de sesizare a CCR cu un conflict juridic fusese acordată doar președintelui României. Ulterior, s-a mers pe ideea ca aceste atribuții pot fi conferite și președintelui Camerei Deputaților și președintelui Senatului ca fiind singurii care pot substitui președintele în ipoteza în care șeful statului se află în imposibilitatea constituțională de exercitare a atribuțiilor. Ulterior, s-a votat ca această competență să o aibă și un număr de 25 de senatori sau 50 de deputați, dar votul a fost reluat și decizia finală a fost ca doar președintele României, președintele Senatului, al Camerei Deputaților, prim-ministrul și președintele CSM pot exercita această prerogativă. S-a renunțat la dreptul senatorilor și deputaților de a sesiza CCR cu un conflict juridic. Prin urmare, un senator sau un deputat sau un grup de senatori sau de deputați nu reprezintă Parlamentul

Tarcea a dat și exemplul unei declarații susținute atunci de Valer Dorneanu în calitatea sa de președinte al Camerei Deputaților, care susținea dreptul exclusiv a președinților Parlamentului de a sesiza CCR cu un conflict juridic: ”Curtea Constituțională soluționează conflictele de natură constituțională. Se elimină deputații și senatorii pentru că nu sunt autorități publice și nu reprezintă Parlamentul și niciuna din Camere”.

Președinta Înaltei Curți l-a acuzat pe Liviu Dragnea și că, spre deosebire de omologul său de la Senat, a încălcat jurisprudența CCR și voința Constituantei atunci când și-a delegat către Iordache toate atribuțiile de președinte al camerei Deputaților:

  • m-am uitat și la Senat să văd cum arată un ordin de delegare. Am constatat că Senatul respectă decizia CCR și a legiuitorului constituant. În vreme ce ordinul președintelui Camerei Deputaților prevede delegarea tuturor atribuțiilor, la Senat se prevede că doar conducerea curentă este delegată. A da o altă interpretare, ar însemna că oricine în locul președintelui CSM, de exemplu, să poată face o astfel de sesizare, că oricine în locul celorlalți titulari ai sesizării să o poată face, ceea ce e absurd și neconstituțional.

”Dacă veți admite această sesizare, veți fi obligați să vă schimbați propria jurisprudență în decurs de mai puțin de patru luni și jumătate. Hotărârea dumneavoastră de azi nu va avea efecte doar asupra Înaltei Curți, ci asupra tuturor instanțelor din țară”, a punctat președinta ÎCCJ în fața judecătorilor constituționali.

Citește și: BREAKING CCR a amânat din nou pronunțarea unei decizii pe completurile specializate până pe 20 mai, ziua în care este programat un nou termen în procesul lui Dragnea

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Pariem pe o amanare?! 😐

  2. dornene, ccereul sti la ce domanda se imprumuta tara sa va plateasca vouz zeci de mii pensii si salarii ?

    la dobanda aia cat crezi ca iau gangsterii comision ?

  3. ” Alo, Irinuca? Sunt Cristi, poreclit ”Big B.”. Sa stii ca in data de 7 Mai va fi gata zugravita camera de oaspeti de la noi, de la Poarta Alba. Daca nu ai o alta propunere mai interesanta, eu zic sa dai o fuga sa sarbatorim cu sampanie iminenta incarcerare a fraierului aluia de care ti-ai batut joc in cel mai nostim mod cu putinta, promitandu-i ca-l vei lua de barbat ! Ce spui, tocmai ai fost invitata in aceeasi perioada de Ion Tiriac la un sejur in doi pe Statia Spatiala Internationala ? Papusa, nu stiu cum sa-ti spun, mosul te abureste ca pe ultima proasta, lipsa Gravitatiei nu are nicio legatura cu teama ta de a nu ajunge cu burta la gura, si de altfel mosul nu mai misca mai deloc aici pe Pamant, dar in Spatiul Cosmic…!

  4. Pai Avocatul Poporului când a fost în America nu a zis că delegarea de a ataca la CCR nu e posibilă, de ce s-ar face la Parlament

  5. Va dati seama cat au de studiat ceceristii pentru a lamuri aceasta situatie?!

  6. Pai deja legea spune clar ca nu poate face asa ca CCR va face ce a facut pana acuma si va crea ei legi daca nu exista de parca mai e vreo problema sa mai incalce inca o data legea si constitutia cand lui Iohannis i se spune clar ca el e aparatorul constitutiei si singura reactie care o are impotriva lor e sa merga tot la CCR cica sa faca dreptate luptand impotriva PSD.
    Acuma serios PSD da o nefacuta iar daca romanii se supara sare Iohannis si merge cica sa faca dreptate la CCR pana se linistesc lucrurile apoi ne trasneste CCR cu cate una de il lasa nauc pe Iohannis de da iarasi in ghinion si semneaza ispasit.
    Nu stiu ce o sa faceti voi dar eu la presidentiale daca astialalti de la alte partide nu isi pun alt candidat al naibi daca nu ma duc sa imi bronzez numarul de inmatriculare pe undeva ca ca oricum CCR are grija de noi si nu mai e nevoie de altcineva.
    Acuma serios de cate pastile as avea nevoie ca sa nu observ CA SINGURI CARE SE BATE CU PSD sunt aia de la CCR care desigur ca e cam greu sa nu observi ca sunt trup si suflet alturi de PSD si sa nu imi pun intrebarea MA SUNT TAMPIT SA CRED MACAR O SECUNDA CA IOHANNIS CAND MERGE LA EI AR FI VREO SANSA SA IASA ALTFEL DECAT VREA PSD?
    Oricat de naiv as fi ma ard si eu o dat, de doua ori poate de trei ori dar da-o in aia ca doi ani tot din tepe in tepe sa mi-o iau nici eu nu sunt atat de naiv…..credeti ca la Iohannis e problema de naivitate sau de altceva?
    Ce imi place cel mai mult la Iohannis ca el e cinstit ca fecioarea Maria si nu ar incalca legea nici sun nici o forma iar caracterul nu il lasa sa calce stramb si foloseste legea asa cum a dat-o parlamentul dar ce nu inteleg la logica lui e de ce nu i place sa folosesca legea cand o incalca altii si sa puna infractorii la respect folosin acea lege care o respecta asa de mult?….imi scapa mie ceva si nu inteleg cum trebuie sau trebuie sa ma duc sa ma lamureasca CCR?