G4Media.ro

Ce argumente are Asociația de transport public în fața celor 700 de…

Zona Cotroceni. Nouă statie proiectată Dr. Lister lângă Pod Operă/ Sursa foto: Metrou Ușor

Ce argumente are Asociația de transport public în fața celor 700 de semnatari ai petiției „Fără autobuze în Cotroceni” ce se opun ca linia 70 de troleibuz să circule pe străzile din cartier

Asociația de transport public București-Ilfov (TPBI) informează, într-un răspuns la o solicitare G4Media, de ce este important să fie introdusă linia 70 de troleibuz în cartierul Cotroceni. Subiectul a generat discuții, în urma petiției „Fără autobuze în Cotroceni” inițiate de un locuitor din zonă, în care acesta ridică multe semne de întrebare.

În zona mixtă de vile și blocuri din cartierul Cotroceni, în apropierea Bisericii Elefterie și a gurii de metrou Erorilor, municipalitatea Bucureștiului a început în martie 2024 să traseze benzi galbene, semn distinct de transport în comun de suprafață. Inițiativa ce are ca scop creșterea mobilității persoanelor în vârstă din zonă – după cum afirmă Asociația de transport public București-Ilfov (TPBI), autoritatea care a avizat proiectul – a devenit ușor de aplicat datorită noilor troleibuze Solaris cu autonomie, introduse în circulație de la începutul anului, și care își pot prelungi traseul prin decuplarea de la firele electrice și funcționarea pe baterii.

La scurt timp însă, după marcajele pe asfalt, o petiție inițiată de un locuitor al Cotroceniului a reușit să mobilizeze populația din zonă cu argumente care privesc în special vechimea clădirilor și caracterul rezidențial. Lansată la finalul lunii martie, petiția a strâns în două săptămâni aproape 700 de semnături. Cele două străzi vizate de noul traseu al liniei 70 de troleibuz sunt Dr. Carol Davila și Dr. Joseph Lister.

Conform autorului, aceste străzi au următoarele particularități și inconveniente pentru transportul public: clădiri cu vechime de aproape 100 de ani ce ar fi influențate negativ de vehicule cu tonaj mare, restricțiile de 3,5 t și de viteză existente, multitudinea de stații de transport aflate relativ aproape, o singură bandă pe sens ce ar însemna acces dificil al mașinilor, caracterul preponderent rezidențial și liniștit al zonei.

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) le oferă un răspuns locuitorilor, după o solicitare de acces la informații înaintată de G4Media. Linia 70 de troleibuz circulă în prezent până la Facultatea de Drept/Piața Mihail Kogălniceanu cu traseu prin sectoarele 2 și 3, Universitate, Calea Moșilor și are celălalt capăt pe Bd.Basarabia.

Mai jos vom publica punctual argumentele împotrivă ale semnatarului petiției și cele în favoarea traseului troleibuzului 70 în cartierul Cotroceni, emise de TPBI.

Ce spune petiția:

– majoritatea construcțiilor sunt vechi, multe dintre acestea apropiindu-se de vârstă de 100 ani
– multe dintre construcții, dar și infrastructura străzilor (terasament, instalații de canalizare), ca urmare a vârstei, „vor fi influențate negativ și pot dobândi probleme majore” ca urmare a unui trafic regulat al unor mijloace de transport în comun de tonaj mare (autobuz/troleibuz)
– pe străzi există o restricție de circulație pentru vehiculele cu masă mai mare de 3,5t și o restricție de viteză, „tocmai pentru fi prevenite vibrațiile care se propagă până în case, dar și pentru că infrastructura străzilor nu permite”
– „se simt anumite trepidații care cu siguranță afectează nu doar clădirea, dar și liniștea vieții cotidiene”
– cu ocazia lucrărilor efectuate în ultimii ani (schimbarea țevilor de gaze, apă potabilă) s-a constatat că strada Dr. Joseph Lister are zone „unde infrastructura este afectată, canalizarea centrală era prăbușită, astfel încât strada nu permite un trafic de mare tonaj”.

Alte argumente împotrivă din petiție:

– cartierul este în prezent deservit de o multitudine de stații de transport public – „se pot accesa foarte ușor în cel mult 10 minute de mers pe jos din orice colț al Cartierului”
– cartierul este, prin excelență, un Cartier cu destinație rezidențială, toate punctele majore de interes din zonă Spitalul Universitar, Biserica Elefterie, Școala nr. 150, Facultatea de Medicină, Facultatea de Drept, Opera Națională, fiind deja deservite de stații de transport public „care sunt mai apropiate și mai convenabile decât vor fi viitoarele stații de pe noul traseu”
– fiind o zonă rezidențială dar și protejată, „ne dorim pentru Cotroceni să fie o zonă cu tranzit de autovehicule cât mai mic, în care lumea să se poată plimba și bucura de tot ce oferă acest Cartier verde”
– traficul de tranzit de la orele de vârf se va îngreuna considerabil, mașinile mici fiind obligate să aștepte în stație după mijlocul de transport în comun
– „Nu în ultimul rând, doresc să menționez că nu ni s-a oferit posibilitatea să participăm la nicio consultare cu privire la această inițiativă”

Ce spune TBPI:

– la caracteristicile actuale ale străzilor în cauză – ale noilor mijloace de transport public care vor circula pe traseu, coroborat cu viteza mică de deplasare a acestora (max.30km/h) – nu sunt afectate clădirile din zonă.
– masa totală admisibilă a unui troleibuz este de 18 tone. În trecut, artera invocată a fost utilizată pentru transportul public de călători, iar în prezent, și alte servicii publice o utilizează pentru îndeplinirea zilnică a obligațiilor de serviciu, cum ar fi, de exemplu, serviciile de salubrizare, iar vehiculele respective depășesc greutatea troleibuzelor. –  – greutatea unei mașini de salubrizare ajunge la 26 de tone.
– pe aceste două străzi au circulat patru linii de troleibuz: 84, 88, 90 și 92, traseele fiind desființate în perioada când cele două străzi erau pavate cu piatră cubică și troleibuzele care circulau erau model DAC 117E articulate, greoaie, și care, din cauza formei și masei, produceau vibrații puternice în infrastructură.
„situația actuală este complet diferită”, s-a schimbat, între timp, structura rutieră a străzilor, iar noile troleibuze au masă mult mai mică și nu sunt articulate. – După modificarea structura rutieră a străzilor, „restricția de tonaj de 3,5 t de pe strada Dr. J. Lister a fost menținută nejustificat, neexistând un raport al administratorului drumului privind scăderea portanței”. – De altfel, pe strada Dr. Carol Davila nu exisă restricție de tonaj, iar cei care ajung la intersecția cu strada Dr. J. Lister ar trebui să întoarcă având altă posibilitate să-şi continue drumul.
– inițiativa aparţine Direcţiei Transporturi din cadrul Primăriei Municipiului București și face parte din strategia municipalității de creștere a gradului de mobilitate urbană durabilă.
– Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a răspuns favorabil, și anume că orice zonă locuită a Municipiului București trebuie inclusă în rețeaua de transport public.
– în plus, pe străzile Dr. Carol Davila și Dr. Joseph Lister există și persoane cu grad de mobilitate scăzut, care au nevoie în zonă de mijloace de transport în comun, iar vehiculele care vor circula în zonă vor avea podea complet coborâtă, precum și trapă destinată persoanelor cu mobilitate redusă.
– legea nr.155/2023 prind mobilitatea urbană durabilă prevede faptul ca distanța între două stații de transport public de suprafață să nu fie mai mare de 400 m. Totodată, pensionarii nu utilizează, în general, metroul, deoarece nu beneficiază de gratuitate.
– pe de altă parte, artera este sufocată de autoturisme proprietate personală parcate la bordură.
– măsura funcționării liniei 70 în formatul propus „le va oferi proprietarilor de autoturisme din zonă o soluție pentru a nu mai utiliza mașina personală în deplasările lor zilnice”.
– Această inițiativă reprezintă o măsură de încurajare a utilizării transportului public, ca alternativă la cel individual motorizat, „odată cu aplicarea, încă de acum doi ani, a măsurilor de descurajare a utilizării celui din urmă, printre care introducerea regimului de plată al parcărilor, începând cu zona centrală și apoi, treptat, la nivelul întregului oraș”.

Dacă TPBI nu-și va schimba opinia între timp, linia 70 de toleibuz ar putea deveni funcțională la mijlocul lunii aprilie. „Se preconizează ca traseul să devină funcțional în jurul datei de 15.04.2024, în funcție de numărul de troleibuze noi care va fi recepționate. Frecvența circulației troleibuzelor pe acest traseu va fi de 7-15 min în funcție de oră.”, se arată în răspunsul oficial al TPBI.

Alte fotografii realizate în zonă de Asociația Metrou Ușor, care monitorizează transportul în comun din România:

Statie Carol Davilla cu Eroilor linie 70 / Sursa: Metrou Ușor

 

Numaratoarea statiilor este in ordinea pozelor. Cuplarea va fi la Facultatea de Drept (ca linia 90 prelungita) Extindere troleibuz / Sursa: Metrou Ușor

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Este o soluție urbană moderna. Îi deranjează însă pe amatorii de suvuri și bemveie . Unde or să își mai lase ei agregatele? Sa le bage in curte de căte ori vin acasă? Sa le lase în curte și să meargă cu troleibuzul? Doamne…ar fi sfârșitul lumii… va dați seama? Sa te duci la cafenea pe jos? Uauuu… dincolo de aceste aspecte ar trebui ca alde prefectul și alte persoane supărate pe troleibuz sa facă bine și să citească PNRR unde scrie negru pe alb că trebuie reduse locurile de parcare și trebuie multiplicarea transportului in comun. In plus aceste obiective apar și în planul național de mobilitate urbana.

  2. Lasati gargara cu mobilitate urbana. Vreti sa mai tocati niste bani degeaba, dar cum? Bagand trasee noi sau modificandu-le astfel incat sa creeze ambuteiaje, trasee pe care nimeni nu le va folosi oricum, exceptând poate cateva persoane pe zi, printre care si boschetarii.

    Abia astept sa votez un Piedone sau, recunosc, in cel mai rau caz aur. Nu ma interesează mobilitatea urbana a vostra, muncesc de-mi sar capacele ca sa imi permit un anumit comfort pe care lenesii il contesta pentru ca nu si-l permit dar vor sa poata fi si lenesi in continuare. Toate astea vor duce la o societate si mai fragmentata.

    Totalitarism si haos, asta va doriti cand spuneti descurajare proprietate privata si incurajare transport in comun. Asta nu e democratie, asta este orice altceva cu aroma de democratie.

    Abia astept sa pot vota!

  3. -In trecut cartierele mai rasarite ale bucurestiului erau propuse spre demolare, nu conservare si ingrijire
    -masinile de gunoi circula doar odata pe saptamana
    -cartierul are si el locuitorii lui care, ca orice cetatean de la al bucurestiului, vor sa parcheze masina in fata sau in aproprierea domuciliului cand ajung acolo unde ceea ce pentru ei inseamna acasa.
    In opinia mea, sufocata este mentalitatea celor din administratie de o gandire comunista si profund ignoranta, evidenta atunci cand nu poti intelege valoarea culturala si istorica a cartierului, nu personalitatea strazilor din Cotroceni de masini. Scuzati opinia dura dar situatia este revoltatoare.

    • Exact!

      Mare dreptate aveau ai mei cand imi spuneau ca o sa regret ce tine de usr si ue, ca vor aduce un fel de neocomunism. Cate certuri trageam cu ei ca votau psd si nu usr… am ajuns sa-mi mananc cuvintele. Regret, sper doar lumea sa-si dea seama ce se intampla si daca mai e vreo speranta, e la vot.

    • Toți aveți impresii de civilizație în marele Cotroceni, care e la un pas de paragină. Visați milioane pe casele de care tot voi vă plângeți că sunt șubrede. Consolidați-le, renovați-le

  4. Unde isi mai parcheaza bemweul daca se face banda de autobuze?

  5. In general aversiunea asta pentru transport in comun vine de la ‘muricani, unde nu vor ca sarantocii care n-au masina sa poata locui impreuna cu ei in cartierul lor…

  6. Itb-ul nici acum nu face față afluxului mare de călători,dar cînd o să-și lase toți mașinile acasă.Revenim la mersul pe scări ca în comunism?