Ce înseamnă testele noninvazive, propuse de Ministerul Educației pentru testarea Covid-19 în școli? Prezentarea expertei Luminița Iancu: Sunt foarte tentante, trebuie discutată problema rezultatelor fals negative
“Ne interesează, pentru populația generală (și pentru copiii care merg la școală – n.red.), testele rapide. Sunt tentante, dar cu niște limite” ce țin, pentru moment, de posibilitatea apariției unor rezultate fals negative, a spus marți, într-o conferință pe tema vaccinării și testării Covid-19 în școli, Prof. Univ. dr. Luminița Smaranda Iancu, prorector al UMF Grigore T. Popa din Iași. Coordonatoare a direcției de microbiologie din cadrul universității, aceasta a prezentat opțiunile de testare Covid-19 existente în prezent, cu accent pe testele noninvazive, pe care Ministerul Educației dorește să le introducă în școli.
Experta ieșeană a arătat că, spre deosebire de testele bazate pe recoltarea secreției nazofaringiene, testele orofaringiene și cele bazate pe salivă sunt foarte ușor de folosit, inclusiv prin autorecoltare, fiind totodată mult mai ușor de suportat. Pe de altă parte, în acest moment rezultatele negative sunt corecte în proporție de 86-88%, însemnând că până la 15% dintre acestea sunt fals negative.
Cum a prezentat Luminița Smaranda Iancu de la UMF Grigore T. Popa testele rapide, noninvazive pentru diagnosticul Covid-19, la conferința “Vaccinare și testare pentru învățare!”, organizată de Ministerul Educației la Iași – Citește articolul complet pe Edupedu.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii