G4Media.ro

Ce prevede memorandumul înaintat de Bolojan pentru reducerea cheltuielilor la Senat: 189…

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Ce prevede memorandumul înaintat de Bolojan pentru reducerea cheltuielilor la Senat: 189 de posturi desființate / Sindicatele: O astfel de acţiune în forţă ridică serioase semne de întrebare şi îngrijorări la nivelul întregului aparat tehnic al Senatului

Biroul Permanent al Senatului a analizat luni cele două memorandumuri de reducere a cheltuielilor şi de reorganizare a Senatului, propuse de PSD și PNL. Memorandumul propus de liderul PNL Ilie Bolojan (vezi aici: Memorandum) prevede reducerea unui număr de 189 de posturi, prin reorganizarea structurilor instituției, conform unei noi organigrame care prevede desființarea ori comasarea unor birouri și direcții.

Conform propunerii lui Bolojan, „ar rezulta un aparat de lucru cu 607 posturi bugetate și 189 de posturi desființate”.

Sindicatul Funcţionarilor Publici Parlamentari, Sindicatul Personalului Contractual şi Sindicatul Şoferilor din Senatul României au anunțat deja că resping  măsurile propuse de Preşedintele Senatului, Ilie Bolojan şi Secretarul General al Senatului, Mario Ovidiu Oprea, privind modul de abordare a reorganizării instituţiei precum şi a reducerii numărului de angajaţi.

„Mai exact, fără o consultare aplicată cu Sindicatele, fără o analiză amplă a complexităţii activităţii instituţionale, preşedintele şi Secretarul general al Senatului intenţionează să reducă aproximativ 200 de posturi. O reorganizare făcută în grabă care să aibă in vedere strict factorul economic (scăderea cheltuielilor salariale) este extrem de îngrijorătoare şi nebenefică atât pentru funcţionarea instituţiei cât şi pentru angajaţi şi familiile lor. O astfel de acţiune în forţă, ridică serioase semne de întrebare şi îngrijorări la nivelul întregului aparat tehnic al Senatului”, au transmis sindicatele.

Prevederi din memorandumul propus de Bolojan;

A. Măsurile de reorganizare vizează întreaga structură organizatorică a Senatului, care este redimensionată conform actualelor nevoi ale prezentei legislaturi, precum și prevederilor legale în vigoare, prin desființarea unor posturi și eficientizarea fluxurilor informaționale între structuri prin:

1. 1.1. reorganizarea structurilor care deservesc cabinetele senatorilor cu funcții de conducere în Biroul Permanent, astfel încât acestea să fie în concordanţă cu modul general de organizare al cabinetelor demnitarilor, conform legislației generale în domeniu. Prin modificările propuse se are în vedere asigurarea continuităţii activității şi a funcționalității cabinetelor, dar și conferirea posibilității pentru demnitari de a lucra cu personal propriu, angajat pe durata mandatului, pe funcţii contractuale alocate la nivelul cabinetului.

Concret, se va aloca un număr fix de posturi la fiecare cabinet care deservește activitatea unui membru al Biroului permanent, după următorul algoritm:

a) 1 post de funcționar public parlamentar la fiecare cabinet, care asigură continuitatea activității;

b) 2 posturi de personal contractual pe perioada mandatului membrului Biroului permanent la cabinetele vicepreședinților și secretarilor, respectiv1 post de personal contractual pe perioada mandatului membrului Biroului permanent la cabinetele chestorilor.

Din această reorganizare va rezulta o reducere de 21 de posturi.

1.2.reorganizarea activității personalului care deservește activitatea Cabinetului Președintelui, Cancelaria Președintelui, precum și Grupul de consilieri, prin menținerea structurilor existente care vor fi alcătuite dintr-o funcţie de conducere, un funcționar public parlamentar și a unui angajat contractual pe perioada mandatului Președintelui, pentru fiecare dintre cele trei structuri, și reducerea numărului de posturi de execuție prin desființarea acestora;

Din această reorganizare va rezulta o reducere de 5 de posturi.

2. Pentru grupurile parlamentare reducerea va rezulta ca urmare a schimbării normei de alocare a personalului care deservește activitatea grupurilor parlamentare. Astfel, de la 1 angajat la un număr de 1,75 senatori se va aplica o cotă de 1 angajat la un numar de 2,5 senatori, rezultând astfel o reducere de 14 posturi.

Personalul angajat la grupurile parlamentare va avea fie statut de funcționar public parlamentar fie, pe perioada mandatului liderului, personal contractual;

3. crearea unor structuri flexibile la nivelul comisiilor parlamentare prin reducerea personalului alocat şi stabilirea unui număr de posturi fix la fiecare comisie parlamentară, raportat la activitatea din legislatura precedentă a comisiei, conform anexei nr. 3;

Din această reorganizare va rezulta o reducere de 36 de posturi

4. reducerea numărului de secretari generali adjuncți prin eficientizarea activității acestora si, în mod corespunzător, diminuarea personalului angajat pentru asigurarea activității acestora rezultând o reducere de 2 posturi;

5. redimensionarea tuturor structurilor din aparatul tehnic, alcătuit din funcționari publici parlamentari precum și personal contractual, prin desființarea unor posturi de conducere si desființarea unor posturi, potrivit prevederilor legale după cum urmează:

  •  comasarea a două direcții generale și implicit crearea unor structuri mai eficiente, cu accent pe controlul cheltuirii banului public, dar și asigurarea fluxurilor corecte de activitate;
  • Centrul de organizare și promovare a evenimentelor va funcţiona la nivel de serviciu, având în vedere numărul mic de persoane din componenţa acestei structuri;
  • educerea necesarului de şoferi care asigură transportul demnitarilor, prin micşorarea numărului de autovehicule deservite şi, implicit, a posturilor aferente.

Aceasta se va realiza prin:

  • alocarea unui autoturism cu şofer la 10 senatori aparţinând unui grup parlamentar, în comparaţie cu proporţia de 1 autoturism la 8 senatori în prezent (excluzând din numărul de membri ai grupurilor, senatorii care beneficiază de autoturism de serviciu cu şofer conform funcţiilor deţinute în structuri ale Senatului);-reducerea autoturismelor cu şofer pentru anumite posturi şi reorganizarea autoturismelor de permanenţă în ture.

Din această reorganizare va rezulta o reducere de 24 de posturi

Actuala organigramă, stabilită prin Hotărârea Senatului nr. 8/2013, cu modificările ulterioare,(anexa 1) prin cele 796 posturi bugetate, nu mai asigură funcţiile necesare desfăşurării unei activităti parlamentare eficiente. În condiţiile limitărilor bugetare actuale, se impune realizarea unei noi organigrame cu un număr mai mic de structuri şi implicit un număr mai mic de funcţii de conducere si de execuție.

Organigrama propusă prin prezentul memorandum (anexa 2),în condiţiile restricţiilor bugetare actuale, prin cele 607 posturi rămase, are un număr mai mic de structuri şi implicit un număr mai mic de funcţii de conducere. Prin reducerea a 189 de posturi, organigrama propusă va asigura minimal funcţiile necesare unei funcţionări a serviciilor Senatului, implicând creşterea responsabilităţilor şefilor de servicii şi birouri, desfiinţarea unor posturi de secretari generali adjuncţi, a unor direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri, comasarea atribuţiilor mai multor structuri.

La nivelul structurilor, reducerea posturilor, astfel încât să rezulte o diminuare a numărului actual de posturi cu 189, se va face la nivelul fiecărei direcţii generale sau structuri direct subordonate Secretarului general, pe baza unei analize privind eficientizarea activităţii, astfel încât la nivelul structurilor se vor reduce un număr de posturi după cum urmează: reducere posturi TOTAL 189

Procedura de reducere a posturilor se realizează prin reorganizarea structurilor, conform organigramei propuse, care implică desființarea unor posturi, conform legii. Procedura de reducere a personalului se va realiza, prin concurs, în funcţie de specificul activităţilor şi aposturilor rămase disponibile, pentru fiecare structură, în urma reorganizării. O parte din posturile vacante disponibile în prezent, vor fi transformate în posturi de natură contractuală pe perioadă determinată, prevăzute la cabinetele demnitarilor, pe perioada mandatului în structurile de conducere ale Senatului. Astfel, în final, după definitivarea reorganizării, va rezulta un aparat de lucru cu 607 posturi bugetate și 189 de posturi desființate.

În vederea reducerii numărului de personal angajat care asigură desfășurarea activitătii din cadrul serviciilor Senatului, în condiţiile asigurării funcţiilor care deservesc activitatea parlamentară, vor fi aplicate etapizat următoarele măsuri:

  •  încetarea detaşărilor și a suspendărilor la cerere – se vor notifica de îndată persoanele şi instituţiile implicate , cu termen de opţiune 15 zile de la data primirii însţiinţării ;
  • reducerea posturilor ocupate de personalul pensionabil pentru limită de vârstă ;
  • reorganizarea serviciilor Senatului prin desființarea a aprox. 24 % din posturile existente, funcții publice parlamentare precum și funcții contractuale, organizarea concursurilor şi reîncadrarea personalului, printr-o procedură aprobată de Biroul Permanent – termen de 60 de zile de la adoptarea noii organigrame;Reducerea cheltuielilor cu salariile se va realiza prin :

– reducerea personalului angajat în serviciile Senatului cu aprox. 24 % din posturile existente ;

– eliminarea indemnizatiei acordată coordonatorilor ( 39 de funcții remunerate la nivel de șef birou) de la comisii comune, comisii permanente ale Senatului, secretariatul Grupului Român al Uniunii Interparlamentare, cabinetele membrilor Biroului permanent precum și de la compartimentelor secretarilor generali adjuncți, prin modificarea Hotărârii Biroului Permanent nr. 26 din 12.09.2023;

B. Reducerea consumului de carburanţi:

– prin micşorarea cotelor lunare alocate pentru autoturisme, microbuze şi autoutilitare cu aproximativ 20%;

– prin utilizarea unui număr mai mic de autoturisme prin măsurile propuse la pct.5 lit A din prezentul memorandum;

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. ”Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele… esenţiale.”

  2. Cauți o fată? Intră pe site-ul 𝗥𝐎𝗞𝐀.𝗟𝐎𝗟

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.