G4Media.ro

Ce promisiuni fac producătorii chinezi de vehicule electrice în încercarea de a…

Sursa Foto: USA Today

Ce promisiuni fac producătorii chinezi de vehicule electrice în încercarea de a evita taxele UE

Comisia Europeană a primit cinci promisiuni din partea industriei chineze de a stabili prețuri minime sau limite de volum pentru exporturile de vehicule electrice în încercarea de a evita taxele UE, au declarat pentru POLITICO trei persoane apropiate negocierilor.

Principalii producători chinezi de vehicule electrice și un grup industrial care îi reprezintă au propus Comisiei așa-numitele „angajamente” – în esență, un gentleman’s agreement care le-ar permite să evite taxele convenind cu Bruxelles-ul asupra constrângerilor de preț și volum.

Bruxelles-ul a stabilit săptămâna trecută nivelul taxelor la importurile de vehicule electrice fabricate în China, în urma unei anchete privind subvențiile de stat chineze care a dus la escaladarea tensiunilor comerciale bilaterale. Pe lângă taxele existente de 10 % pentru toate importurile de automobile, BYD se va confrunta cu taxe de 17 %, SAIC de 36,3 % și Geely de 19,3 %.

Spre deosebire de taxele punitive de 100 % la importurile de vehicule electrice impuse de Statele Unite și, acum, de Canada, taxele UE sunt menite să uniformizeze condițiile de concurență pentru a contracara subvențiile de miliarde de euro pe care anchetatorii le-au găsit în întregul lanț de aprovizionare al industriei chineze – de la materialele pentru baterii la transport.

Procesul lasă loc pentru negocierea unui acord de atenuare a taxelor, deși șansele par reduse.

SAIC și BYD au depus fiecare o cerere, în timp ce Geely a depus două, potrivit unei persoane, căreia i s-a acordat anonimatul, la fel ca altora din acest articol, deoarece nu au fost autorizate să vorbească despre procedurile confidențiale.

Al cincilea angajament a fost înaintat de Camera de Comerț din China pentru importul și exportul de mașini și produse electronice (CCCME), potrivit a două dintre persoane.

Pe lângă taxele existente de 10% pentru toate importurile de automobile, BYD se va confrunta cu taxe de 17%, SAIC de 36,3% și Geely de 19,3%. | STR/AFP via Getty Images

Este o propunere mai amplă, care acoperă toți producătorii chinezi de vehicule electrice, și prevede opțiuni care merg dincolo de un prag de preț, cum ar fi un plafon de volum. Una dintre persoane a declarat că există puține șanse ca propunerea CCCME să fie acceptată de Comisia Europeană, deoarece este puțin probabil ca diferitele companii să îndeplinească cerințele.

Tesla lui Elon Musk nu a oferit niciun angajament Bruxelles-ului, potrivit primei persoane citate mai sus. Producătorul american de vehicule electrice a primit cea mai mică taxă de import UE dintre toate societățile investigate de Comisie, de doar 9 %, după ce a obținut o evaluare individuală din partea anchetatorilor.
Vorbiți acum …

Comisia Europeană încă ținea audieri cu producătorii de vehicule electrice vineri, ultima zi în care companiile puteau contesta calculele sale privind taxele, după cum se menționează în buletinul informativ Morning Trade al POLITICO.

Comisia va comunica acum propunerile capitalelor UE înainte ca acestea să organizeze un vot final privind taxele la sfârșitul lunii octombrie pentru a le aplica timp de cinci ani. Pentru a le bloca, criticii taxelor, precum Germania, ar trebui să întrunească o majoritate calificată care, pe baza sondajelor inițiale, ar părea a fi inaccesibilă.

Angajamentele propuse de industria chineză a vehiculelor electrice amintesc de o dispută privind panourile solare chinezești la prețuri reduse, în 2013. Deși UE a impus inițial tarife punitive, disputa a fost în cele din urmă soluționată – cel puțin temporar – deoarece ambele părți au convenit asupra unui preț minim și a unei limite de volum pentru exportul de panouri solare chinezești către UE.

După mai bine de un deceniu, China domină lanțul de aprovizionare cu energie solară, în timp ce industria internă a UE este aproape de colaps.

Comisia a refuzat să comenteze. „Ancheta este în curs de desfășurare, iar procedurile sale sunt confidențiale”, a declarat purtătorul de cuvânt al Comisiei pentru comerț, Olof Gill.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Dacă Rusia ni se pare o monstruozitate, atunci China este mumă-sa!
    A permite Chinei să ia bani din UE și să nu colapseze economic înseamnă a ne face rău nouă înșine!