G4Media.ro

Ce reguli vor trebui să respecte trotinetiștii din București / Regulamentul de…

sursa foto: Pexels

Ce reguli vor trebui să respecte trotinetiștii din București / Regulamentul de folosire pe domeniul public a trotinetelor electrice închiriate online,  pus în dezbatere publică de Primăria Capitalei 

Primăria Municipiului Bucureşti (PMB) anunţă lansarea în dezbatere publică a proiectului de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind condiţiile de utilizare a trotinetelor electrice închiriate în regim self-service prin intermediul platformelor online, pe domeniul public al Municipiului Bucureşti.

Proiectul poate fi vizualizat accesând linkul aici

Potrivit unui comunicat al PMB, cetăţenii pot transmite propunerile, sugestiile, opiniile privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională până la data de 22 septembrie.

„Aprobarea Regulamentului este necesar în contextul aplicării prevederilor „Planului de mobilitate urbană durabilă 2016-2030, în susţinerea şi promovarea mijloacelor alternative de mobilitate ca parte a transportului public urban la nivelul Municipiului Bucureşti”.

Regulamentul se aplică operatorilor de flote de trotinete electrice precum şi utilizatorilor acestora.

Potrivit proiectului de regulament, este obligatoriu ca operatorii sa deţină autorizaţie care se eliberează în urma cererii depuse în acest sens de către operator la Direcţia Transporturi din cadrul PMB.

Printre obligaţiile se numără: vârsta minimă a utilizatorilor de 14 ani; cască de protecţie pentru conducătorii de trotinete electrice a căror vârstă este sub 16 ani, atunci când se deplasează pe partea carosabilă; folosirea doar a pistelor pentru biciclete în cazul existenţei acestora. În lipsa pistelor, circulaţia trotinetelor electrice este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulaţia vehiculelor este de 50 km/h; iluminarea trotinetelor cu mijloace de iluminare vizibile, dispozitive reflectorizant-fluorescente, sistem de frânare eficace şi sistem de avertizare sonoră.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Redactia, lasati copy-paste-ul si cititi si incercati sa coroborati informatiile.

    Din ce ati scris voi, pare ca pe drumurile unde limita de viteza e mai mare de 50km/h si nu sunt piste de bicicleta, n-au voie nici pe carosabil, dar nici pe tortuar … deci trebuie sa o care in brate!

    Trecem si noi clasa, ne straduim putin?!
    Daca Primaria a spus asa o gogomanie, dati citat exact. Daca e a voastra … ne batem joc de scoala?! L-ati angajat pe @Draggy in redactie? 🤔

    • pa autostrada are sens, dar in bucuresti mai ai bulevarde cu limita 60. e absurd sa le interzica si pe alea. pe logica asta hai sa interzicem si bicicletele pe bd din astea. pe autostrada e cam greu sa nimeresti din greseala, dar pe un bulevard din asta e usor.

      oricum e fix pix ca nu se va aplica, fiecare va merge pe unde vrea. unii mai ales pe trotuar, zici ca sunt dementi, te mai si claxoneaza. deja le-am explicat unora ca daca ma mai claxoneaza pe trotuar, unde ei au interzis cu trotineta, s-ar putea sa ne lovim si nu stiu cat de bine o sa le fie dupa ce o sa chem politia.

    • Nu te prea descurci, my dear Watson!

      E vorba de un oras. Nu merge cum gandesti tu, o parte din drum ai voie, o parte n-ai, dupa aia ai din nou. Si daca nu-ti convine, sa o iei si tu pe ocolite, pe unde ai voie.

      Tu esti genu’ ala de functionar de la ADP care pietruieste niste alei prin parc cam cum i se pare lui ca ar arata frumos, dupa care vin cetatenii si isi fac carari pe unde au ei nevoie, de ramane ADP-istu’ cu ochii ursturandu-l de la smetia realitatii?!

      Sau esti vreun proaspat absolvent de Drept care considera ca legea trebuie sa creeze realitatea?

      Lucrurile trebuie facute cat mai aproape de nevoile utilizatorilor, nu ale stapanului, satrapule! Noteaza-ti-o! :o)))

  2. După semnele de circulație, ca la orice vârstă. Plus că orice participant la trafic, la orice vârstă, e obligat să cunoască regulile de circulație.

  3. Oricum nu vor fi implementate. Nici nu ar trebui sa fie implementate.
    Opreste politia oameni ca merg oameni pe trotineta pe drumuri cu limita admisa mai mare de 50 lol, cand ei nu opresc masini care merg cu 120 prin oras.
    Nimeni in Bucuresti nu a luat amenda pentru trecut pe rosu ca pieton, si nici nu va lua vreodata, asa ca orice lege(care majoritatea sunt infantile) nu va fi implementata.
    Deci nu conteaza.

    • Conteaza, cand apar accidentele si vatamarile, ca ajungi la judecator si el nu judeca dupa „cum se face” ci dupa ce prevad reglementarile!

      Si cand da sentinta … ustura.

  4. Este inca o aiureala marca Nicisor Dan & Co. Daca se vorbeste de trotinete electrice, trebuie avute toate in vedere, indiferent de proprietar. In plus, reglementarea lor este facuta deja, de Politie. De ce mai trebuie un act normativ? Ca sa se afle intreaba si PMB? Constat ca juristii PMB/primarii generali nu au de gand sa termine cu acte normative idioate, care, de regula, contravin legislatiei Nationale!

  5. Peostie si exces de zel, Exista o ordonanta si o hotarare ulterioara despre circulatia trotinetelor. Astia schimba codul rutier?

  6. asa zice codul rutier. dar am o intrebare super simpla: preferi sa stai 1–15 secunde pana trece pe jos, sau 2-3 pana trece pe ea???? tu care esti in masina. eu prefer varianta 2.

  7. In plus, trotinetistii online trebuie sa aiba asupra lor certificatul de la psihiatru, altfel amenda 🙂

  8. Bun linku .. bun site al PMB-ului .. legile p*lii

  9. Eu pieton, comentez: ar trebui ca toți trotinetistii, indiferent de vârstă, ca și bicicliștii, să aibă casca obligatoriu.
    Să nu aibă voie pe trotuar cu viteze mai mari decât ale pietonilor. Pe strada, interzis să meargă pe contrasens și pe linia de tramvai, și nici să traverseze strada prin locuri nepermise. Să nu circule cu ochii în telefon.
    Ideal, sa circule exact ca bicicletele, pe piste speciale sau pe banda întâi.