G4Media.ro

Ce s-a schimbat în hotelurile din Berlin după redeschidere / În mod…

Sursa Foto: Deutsche Welle

Ce s-a schimbat în hotelurile din Berlin după redeschidere / În mod obligatoriu, o cameră trebuie să stea 48 de ore goală înainte de a fi ocupată de noi clienți

Săptămâni întregi, Berlinul a fost un fel de tărâm interzis pentru turiști. Din 15 mai, localurile au fost redeschise, cu respectarea anumitor condiții. Acum și hotelurile încep să primească oaspeți, scrie postul de radio Deutsche Welle.

Danuta Lippoth se bucură. În cursul după-amiezii urmează să sosească 30 de oaspeți. Capacitatea de cazare a hotelului Augusta din Berlin se va ocupa în proporție de aproape 75%.

Un start promițător după săptămâni în șir de „Lockdown”, în care hotelul nu a avut decât sporadic clienți, majoritatea în deplasare în interes de serviciu. Echipa hotelului a fost în șomaj tehnic, hotelul a fost deschis doar 8 ore pe zi. Acum recepția este din nou deschisă 24 de ore din 24. Totul este pregătit pentru o bună funcționare în caz de urgență.

Multe s-au schimbat

La toate etajele vilei vechi, transformate în hotel, se găsesc recipiente cu dezinfectant, angajații poartă măști de protecție, telecomenzile din camere sunt dezinfectate și introduse în folie. Toate mini-barurile au fost golite. Clienții pot comanda ce doresc prin room-service.

Micul dejun nu se mai servește sub forma unui bufet suedez, ci trebuie comandat – de preferință cu o seară înainte, cu mențiunea orei la care oaspeții doresc să intre în sala de mese. Fiindcă și în restaurant se impune respectarea distanței.

În 2019, la Berlin au fost înregistrate 34 de milioane de înnoptări. Un record pentru capitala Germaniei. Tendința părea să se mențină, până când a venit lovitura. Multe hoteluri au fost complet închise, altele au funcționat, dar la capacitate redusă.

O lovitură grea

Gradul de ocupare a unităților de cazare a fost în medie între 3 și 5%, afirmă Burkhardt Kieker, managerul portalului turistic oficial al capitalei germane, Visit Berlin.

Apropiata mini-vacanță de Rusalii va duce la o creștere a numărului de cazări, mai ales grație oaspeților din sudul Germaniei și din landul Renania de Nord-Vestfalia. Cu toate acestea, hotelierii se află în fața unor mari provocări, adaugă Kieker. Pierderile înregistrate în ultimele săptămâni nu vor putea fi acoperite.

Turiștii din alte părți ale lumii încă nu pot vizita orașul. Evenimente, reuniuni sau congrese încă nu se organizează. În plus, noile reguli îngreunează și mai mult situația. În mod obligatoriu, o cameră trebuie să stea 48 de ore goală înainte de a fi ocupată de noi clienți.

Danuta Lippoth speră că răul a trecut. Și că un nou val corona nu va veni. Că afacerea va merge bine, ca înainte. În 2019, gradul de ocupare a hotelului a fost de 95%. Situat într-o zonă liniștită, dar totuși central, la nici 50 de metri depărtare de Kurfürstendamm.

Poate în septembrie și octombrie va fi mai bine, speră Danuta Lippoth. Primele luni de toamnă sunt preferatele turiștilor. Și pentru ca hotelul să fie și mai atrăgător, prețurile au scăzut puțin.

Un viitor incert

Pentru Stefan Athmann nici nu intră în discuție să reducă prețurile. Athmann este managerul general al elegantului hotel Bristol Berlin. Deși este trist să vezi gol un hotel atât de frumos, Bristol nu va deveni o unitate de cazare ieftină. „Trebuie să avem grijă să dăm camerele la un tarif rezonabil.”

Ușor nu va fi, fiindcă deocamdată pot veni numai oaspeți din Germania. Athmann dorește să le facă acestor turiști o ofertă specială: două-trei nopți de cazare și un meniu cu trei feluri în restaurantul Bristol Grill, de exemplu.

După multe săptămâni de home-shooling și home-office, oaspeții capitalei germane s-ar putea răsfăța câteva zile la Berlin, desigur cu respectarea noilor norme de igienă, și ar putea redescoperi frumosul oraș.

Apoi, Stefan Athmann povestește despre niște prieteni din Bavaria care l-au vizitat la sfârșit de săptămână și au descoperit Berlinul de pe bicicletă. Au fost în Grunewald, la grădina zoologică și în Friedrichshain. Au vizitat relaxat capitala și au retrăit-o dintr-o altă perspectivă.

Berlinul în stare de urgență

Berlinul se află în continuare în stare de urgență. Ritmul a încetinit, dar situația este mai relaxată ca de obicei. Pe străzi e mai puțină lume, mai puțini călători în autobuze și trenuri. Restaurantele și magazinele s-au redeschis, cu respectarea măsurilor de igienă și program de funcționare redus.

Unii se descurcă bine în noua situație, alții mai puțin. La Starbucks, peste drum de Bristol, mesele și scaunele au fost strânse la perete. Nimeni nu se încumetă să stea la terasă.

În schimb, în fața magazinului Apple este destulă mișcare. Mulți coordonatori de securitate și clienți. Chiar dacă vizita la magazin a fost înregistrată online în prealabil, clienții trebuie să-și dea datele la intrare, să permită măsurarea temperaturii corporale și apoi să se așeze la rând. În rest, nicăieri în Berlin nu li se cere clienților să permită măsurarea temperaturii.

În filiala lanțului COS cabinele de probă sunt închise. Alta este situația în magazinul Michael Kors. Fiecare articol vestimentar este dezinfectat cu abur fierbinte. Uneori aparatul dă rateuri. Iar clientela cu bani din străinătate lipsește.

Pe nicio altă arteră comercială din Germania nu se înregistrează o scădere atât de dramatică a clientelei ca pe „Kudamm”, reiese din măsurătorile agenției Hystreet.
Suveniruri de la Berlin

Suveniruri de la Berlin

Frecvența cumpărătorilor s-a diminuat cu 63% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Afectate sunt mai ales magazinele mărcilor pretențioase. Angajații filialelor Gucci, Prada sau Cartier se plictisesc.

„E ca naiba!”, descrie actuala situație bucătarul de la Bier`s. În mod normal, oamenii stăteau la coadă la cârnăciori pe grătar. Noaptea veneau chiar și vedete, actori, politicieni. Întotdeauna exista un stoc zdravăn de șampanie rece. „Acum vedeți și dumneavoastră. Nu se întâmplă nimic. Nu taxiuri, nu autobuze. Nici măcar sticle pe care să le strângă oamenii străzii nu mai vezi pe aici.”

O vizită la Berlin merită tocmai pentru ocazia întâlnirii unor astfel de oameni. În oraș te poți distra, în ciuda restricțiilor corona. Parcuri, grădini, restaurante, târguri de vechituri și unele piscine sunt din nou deschise. Majoritatea muzeelor și galeriilor, de asemenea.

Accesul este permis numai cu măscuță protectoare. Și peste tot este permis accesul unui număr limitat de clienți sau vizitatori. Tocmai de aceea, în multe ocazii, poți avea arta doar pentru tine însuți!

Turiștii sunt încurajați să descopere centura verde a Berlinului

„Deocamdată nu cred că oamenii au chef de aglomerația orașului”, sunt convinși reprezentanții portalului Visit Berlin. Întrucât în natură pot fi respectate cel mai bine regulile de distanțare, organizația de turism îi încurajează pe oaspeții Berlinului să descopere centura verde a orașului, peisajul, lacurile și râurile din apropiere.

„Berlin, și asta!”, este sloganul actualei campanii de promovare a capitalei. Stefan Athmann, managerul general al hotelului Bristol, este încântat de noul concept. Acum, nu trebuie decât să vină turiști.

Mai întâi cei din Germania, apoi oaspeții din țările învecinate: Austria, Elveția, Olanda. Și, cândva, vizitatorii din întreaga lume. Hotelierii vor fi nevoiți să reziste până atunci, să aerisească încăperi goale, să curețe băi și să-și organizeze programul de scurtă durată.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...