Ce trebuie să facem dacă am scăpat telefonul în apă/ Giganții tehnologici avertizează împotriva folosirii orezului
Leganda urbană conform căreia ar trebui să bagi smartphone-ul ud în orez pentru a-l usca este doar atât, o legendă. Există modalități mai bune de a aborda o asemenea situație, scrie USA Today.
De ani de zile, mulți au crezut că dacă pun un dispozitiv umed într-o pungă sau într-un bol sau orez, acesta va ajuta la aspirarea umidității. Experții în tehnologie au respins acest lucru ca fiind un mit urban. Se pare că Apple a reiterat caracterul îndoielnic al acestei strategii.
Gigantul tehnologic spune pe site-ul său de asistență că nu ar trebui să vă puneți iPhone-ul ud într-o pungă de orez. „Dacă faceți acest lucru, particulele mici de orez ar putea să vă deterioreze iPhone-ul”, se arată pe site-ul de asistență recent actualizat al companiei.
Anunțul vine în același timp cu lansarea unei noi funcții de detectare a lichidelor: „Dacă iPhone-ul dumneavoastră se udă, o nouă funcție trimite o alertă care vă avertizează că telefonul este ud și că ar trebui să așteptați să îl încărcați”.
Ți s-a udat iPhone-ul? Iată ce spune Apple că trebuie să faci
Iată ce sugerează Apple să faci dacă primești o alertă de detectare a unui lichid pe iPhone:
- Deconectează cablul Lightning sau USB-C de la iPhone și de la adaptorul de alimentare sau accesoriu.
- Nu conecta din nou cablul până când iPhone-ul și cablul nu sunt complet uscate.
- Pentru a ajuta la îndepărtarea excesului de lichid și la uscarea iPhone-ului, bate-l ușor de mână, cu conectorul în jos. Lasă-l apoi într-o zonă uscată, cu un anumit flux de aer.
- După cel puțin 30 de minute, încearcă să îți încarci iPhone-ul.
- Dacă alerta apare din nou, lasa iPhone-ul într-o zonă uscată și cu un flux de aer, deoarece ar putea dura o zi pentru a se usca complet; în acest timp, poți încerca să îl încarci din nou.
Sfat: nu te încrede în orez:
Nu doar Apple sfătuiește împotriva tehnicii de uscare cu orez. În cazul în care un dispozitiv se udă, Samsung recomandă:
- Oprește dispozitivul și scoate bateria, dacă este posibil, spune gigantul electronic pe site-ul său de asistență.
- Șterge orice umezeală de pe exterior, de pe mufa pentru căști și de pe portul de încărcare, eventual folosind un tampon sau un ghemotoc de vată.
- Dacă dispozitivul s-a udat din cauza apei de mare, a apei clorurate sau a băuturilor, este chiar indicat să îl înmoi în apă curată. (Mai multe detalii, pe Samsung.com).
- Apoi, se recomandă uscarea la aer pentru dispozitivele îmbibate cu apă. Pune dispozitivul să se usuce într-o zonă bine ventilată sau la umbră, cu aer rece (de la un ventilator). Nu încerca să îl usuci rapid cu un uscător de păr sau cu aer cald. După uscarea la aer, Samsung recomandă să duci dispozitivul la un centru de service.
Asurion, compania de asigurări și reparații tehnice, are și ea sfaturi:
- Odată ce ai scos dispozitivul din lichid, oprește-l și lasă-l oprit.
- Îndepărtează carcasa de protecție, dacă există una, și scoate bateria, cartela SIM și cardul microSD (dacă ai unul).
- Usucă-ți telefonul cu o cârpă sau un șervețel.
- Dacă dispozitivul a fost scufundat, poți încerca să aspiri ușor în jurul pliurilor și deschiderilor sale.
- Păstrează telefonul într-un loc răcoros și uscat.
- Și nu pune dispozitivul în orez. Dacă se întâmplă să ai pachete de silicagel care vin la pachet cu produse noi, pune-le împreună cu dispozitivul într-o pungă de plastic sigilată timp de 24-48 de ore.
- După ce dispozitivul s-a uscat, încearcă să îl pornești. Dacă nu pornește imediat, pune-l din nou la încărcat și mai încearcă
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank