Ce trebuie să știi despre aplicația RedNote din China, posibilul înlocuitor al TikTok
Aplicația de social media RedNote, cunoscută în China sub numele de „Xiaohongshu” (Micuța Carte Roșie), a câștigat peste jumătate de milion de utilizatori noi pe fondul unei posibile interdicții a TikTok în Statele Unite. Platforma se pregătește să își extindă prezența globală, adaptându-și conținutul și funcțiile pentru un public internațional, relatează BoF.
Ce este RedNote?
RedNote este comparată adesea cu Instagram, fiind un loc popular în China unde utilizatorii își documentează viețile și oferă recomandări. Numele său chinezesc, „Xiaohongshu”, face referire la celebra colecție de citate a lui Mao Zedong.
Aplicația este considerată un motor de căutare esențial pentru recomandări în domenii precum frumusețe, modă, călătorii și gastronomie. Publicul său principal este tânăr și feminin.
Interfața sa diferă de TikTok sau Instagram, afișând mai multe postări simultan – fie sub formă de videoclipuri, fotografii sau texte mai lungi. Utilizatorii pot interacționa, împărtăși conținut, iniția apeluri sau cumpăra produse. Recent, platforma a început să investească masiv în vânzările prin livestreaming.
În 2023, RedNote a raportat peste 300 de milioane de utilizatori activi lunar, conform presei chineze.
Cine deține RedNote?
Aplicația a fost cofondată în 2013 de Miranda Qu, președinta companiei, și Charlwin Mao, actualul CEO, în Shanghai. Inițial, aplicația purta numele „Hong Kong Shopping Guide” și era destinată turiștilor chinezi în căutare de recomandări pentru cumpărături în afara Chinei.
RedNote este văzută ca un potențial candidat pentru listarea la bursă. Printre acționari se numără giganți tehnologici chinezi precum Alibaba și Tencent, investitorul de stat din Singapore, Temasek, și firme de capital de risc precum GSR Ventures și DST Global.
Deși este utilizată în principal de utilizatorii chinezi, aplicația permite schimbarea limbii, dar majoritatea conținutului este în mandarină. Afluxul neașteptat de utilizatori TikTok a determinat compania să găsească rapid soluții pentru moderarea conținutului în limba engleză și dezvoltarea unor instrumente de traducere.
Spre deosebire de alte aplicații chinezești precum WeChat sau TikTok, care au versiuni distincte pentru piața internă și cea internațională, RedNote operează o singură versiune globală, ceea ce poate facilita expansiunea.
Executivii companiei consideră această atenție bruscă o oportunitate de a deveni o platformă populară la nivel global, similară cu TikTok. Cu toate acestea, RedNote nu a oferit un răspuns oficial la solicitările de comentarii.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.