G4Media.ro

Cea mai mare tendință în materie de călătorii pentru 2025: Vacanțe mai…

Sursa foto: Photo 93725354 © Flowersofsunny | Dreamstime.com

Cea mai mare tendință în materie de călătorii pentru 2025: Vacanțe mai lungi și imersiune profundă în cultură

Odată cu revenirea turismului în 2024, comportamentul călătorilor evoluează spre vacanțe mai lungi și experiențe mai imersive. Potrivit raportului Skift Research 2025 Travel Outlook, companiile de turism anticipează o creștere de 24% a numărului de călătorii planificate în 2025 față de 2024. Cele mai populare sunt călătoriile lungi de agrement, mai ales în țări precum China, India și Germania, urmate de escapadele de weekend și excursiile rutiere, relatează BBC.

Conform Luxury Travel Report de la Zicasso, durata medie a unei vacanțe pentru turiștii de lux este de 13,5 zile, în creștere față de 2024. Majoritatea (76,2%) preferă să exploreze o singură destinație, favorizând o imersiune profundă în cultură. Brian Tan, CEO al Zicasso, subliniază: „Turiștii caută profunzimea experiențelor, nu diversitatea geografică”.

„Călătorii au renunțat la frenezia de a face fotografii în locuri turistice aglomerate sau în hoteluri emblematice doar pentru a spune că au fost acolo”, a explicat Julia Carter, fondatoare a companiei de turism de lux Craft Travel. „În schimb, acum recunosc din ce în ce mai mult că, atunci când vine vorba de călătorii, o destinație prinde viață cu adevărat doar atunci când încetinești lucrurile.”

Câștigarea mai multor zile de vacanță

Fenomenul „bleisure” – combinarea muncii cu timpul liber – câștigă popularitate, mai ales în India (92%) și China (84%), urmate de Germania (79%), SUA și Marea Britanie (72%). Această tendință reflectă dorința călătorilor de a îmbina utilul cu plăcutul, adaptându-se ritmului modern de lucru.

Pentru a extinde timpul liber, angajații din SUA și alte țări folosesc strategii precum „PTO hacking”, planificând concedii în jurul zilelor libere legale. Pe TikTok, tutorialele despre maximizarea zilelor libere au devenit virale, oferind exemple de cum să transformi 11 zile de concediu plătit în 44 de zile de vacanță. Această tendință este sprijinită și de companiile aeriene, care pune oferte mai bune pentru călătorii internaționale în aceste perioade.

„Mulți [oameni] se uită când sunt sărbătorile publice și apoi își iau concediile în jurul acestor sărbători, cum ar fi Ziua Muncii”, spune Paul Charles, CEO al The PC Agency, o companie de PR și consultanță de marketing în turism. „Companiile aeriene oferă, de asemenea, oferte mai bune dacă călătoriți la nivel internațional în perioada sărbătorilor publice, încurajându-i pe americani să călătorească în străinătate și nu doar în SUA [în aceste perioade].” Acest lucru se potrivește cu o altă tendință din raportul Zicasso: o creștere a numărului de călători care preferă anotimpurile de mijloc din 2025, primăvara (probabil inclusiv săptămâna de patru zile a Memorial Day) și toamna, spre deosebire de vârful verii din anii anteriori.

Carolina Santos, călătoare pasionată și proprietară a unui business de wellness, subliniază beneficiile călătoriilor lungi: „Acestea îmi permit să mă imersez în cultură, să am conversații profunde cu localnicii despre viața lor, obiceiuri și tradiții. Călătoriile fără un itinerar strict dezvăluie ritmul autentic al vieții zilnice.”

Pentru americani, topul destinațiilor include Anglia, Japonia, Paris, Italia și Mexic. Rezidenții britanici vizează Dubai, Paris, Italia, Spania și SUA. Tendința preferinței pentru sezoanele de primăvară și toamnă – perioade mai puțin aglomerate – continuă să crească, susținând o experiență de călătorie mai relaxată și autentică.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.