G4Media.ro

Cel mai lung tunel din România va fi transformat în destinație turistică…

Sursa foto: We Radio

Cel mai lung tunel din România va fi transformat în destinație turistică / Autoritățile vor să se folosească de povestea inginerului care a proiectat tunelul, decedat la inaugurare

Tunelul feroviar Teliu – Întorsura Buzăului, considerat a fi cel mai lung tunel construit pe teritoriul României, va fi transformat în obiectiv turistic, anunță WeRadio.

Primăria Întorsura Buzăului are în plan amenajarea unui tunel al groazei, ca parte a unui proiect mai amplu prin care autoritățile locale speră să atragă mai mulți vizitatori în zonă.

”Noi la Întorsura avem un avantaj, avem cel mai lung tunel feroviar din România, între Întorsura și Teliu, iar în acest tunel vreau să creez un tren turistic, este singurul obiectiv care poate fi valorificat acum, și cred că va fi interesant. În turism se vinde bine orice poveste, și se spune că la inaugurarea tunelului nostru, inginerul care l-a proiectat și care a fost de față ca șef de șantier, s-a curentat la inaugurarea tunelului și a decedat. Sunt articole din ziarele vremii care spun că stafia lui încă bântuie tunelul și astăzi. Va fi un tunel al groazei, un tunel în care trenulețul poate să se oprească la jumătate, putem pune un filmuleț cu o stafie pe un videoproiector, imagini din timpul în care s-a construit acel tunel, se poate crea un obiectiv turistic și din această poveste”, a declarat primarul Raul Urdă.

Tunelul feroviar de la Teliu măsoară 4.379 de metri și a fost finalizat pe 30 septembrie 1928.

Se spune că un an mai târziu, în cadrul unei ceremonii pentru conectarea tunelului la rețeaua electrică, inginerul român Colţână a murit electrocutat în timp ce încerca branșarea.

Pe 25 iunie 1931, tunelul a fost deschis circulaţiei însă inaugurarea a avut loc abia trei ani mai târziu, pe 24 iunie 1934.

Construcția a fost realizată de firma germană „Julius Berger Tiefbau Aktien Gesselschaft” din Berlin și a costat statul român peste 100 de milioane de lei la acea vreme.

Sursa foto: We Radio

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Și nu pot să-l prelungească până la Cairo, să aibe și dacopații haurari o satisfacție patriotică ?
    În plus, vă dați seama câtă economie ar face „turistul” nostru dacopat, vizitând piramidele fără să plătească transportul cu avionul !?

  2. Tunelul ăsta e folosit azi pentru traficul feroviar?

    • Circulația prin tunel și pe toată linia a fost întreruptă la 30 iunie 2018, după ce podul de cale ferată de la Budila a fost distrus de o viitură pe râul Tărlung.

    • inchizi un tunel feroviar pt ca nu poti reface un pod; tot asa si linia Bucuresti Giurgiu, un pod daramat la o viitura acum multi ani si nu se reuseste sa se refaca nimic. De neinteles in anul 2022

  3. Da’, de buncăr nu-i bun?

  4. Puteți să montați un perete/tavan fals și, când trece trenulețul turistic pe acolo, să simulați că s-a crăpat.
    Sau că s-a defectat trenulețul și trebuie să o ia pe jos, moment în care din față vine un alt tren și ori sunt doi băieți care merg pe șine cu lanternele aprinse, ori turiștii trebuie să se adăpostească într-un refugiu unde mișună un fel de „șobolani”.

  5. Ideea prezentată este o bazaconie, deoarece podul Budila este în reconstrucție, astfel încât linia și implicit cele 3 tuneluri vor redeveni funcționale. Nu știu exact termenul. 2023 sau 2024.

  6. „Sunt articole din ziarele vremii care spun că stafia lui încă bântuie tunelul și astăzi.”
    🙂🥲

  7. Haurarii ți-au întunecat mintea încât și extremiștii te invidiază.

  8. E mai bine sa fie nefolosit? De ce trebuie sa criticam tot timpul? Asta măcar încearcă… e ușor a scrie versuri…