G4Media.ro

Cel mai mare lanţ de supermarketuri din Franţa, Leclerc, cere marilor companii…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Cel mai mare lanţ de supermarketuri din Franţa, Leclerc, cere marilor companii să-şi reducă preţurile, susţinând decizia rivalului Carrefour de a renunţa la Pepsico

Preşedintele celui mai mare lanţ de supermarketuri din Franţa, E. Leclerc, a cerut tuturor marilor companii de bunuri de larg consum să-şi reducă preţurile, susţinând decizia concurentului Carrefour de a renunţa la produsele Pepsico, pe fondul negocierilor dure referitoare la preţuri, transmite Reuters, citată de News.ro.

Retailerii de produse alimentare din mai multe ţări, inclusiv Germania şi Belgia, au oprit comenzile unor produse în ultimul an, o tactică în negocieri pe care inflaţia a făcut-o mai combativă.

Într-o postare pe LinkedIn, Michel-Edouard Leclerc a spus: ”Trebuie să-i convingem în următoarea lună pe toţi aceşti furnizori mari care au făcut greşeala de a-şi creşte preţurile excesiv să le reducă acum sau să le modereze”.

Franţa a fost cuprinsă de o dezbatere asupra preţurilor produselor de bază, comercianţii cu amănuntul susţinând că creşterile de preţuri ale producătorilor sunt nejustificate.

Guvernul a cerut retailerilor şi furnizorilor să încheie negocierile anuale privind preţurile în ianuarie, cu două luni mai devreme decât de obicei, deoarece încearcă să reducă inflaţia.

Carrefour a declarat că magazinele sale din Franţa, Belgia, Italia, Spania şi Polonia nu vor mai stoca produse precum Pepsi, Lay’s Crisps, Cheetos şi 7up, din cauza ”creşterilor inacceptabile de preţ”.

Conform raportului său anual 2022, Carrefour are peste 10.000 de magazine în cele cinci ţări, reprezentând mai mult de două treimi din amprenta sa globală.

Într-un comunicat, PepsiCo a declarat: ”Am discutat cu Carrefour de multe luni şi vom continua să ne angajăm cu bună-credinţă pentru a încerca să ne asigurăm că produsele noastre sunt disponibile”.

Piaţa franceză în ansamblu a reprezentat doar 1% din veniturile PepsiCo în 2022, conform cifrelor Nielsen analizate de Barclays.

E. Leclerc nu a răspuns imediat la o cerere de comentarii şi la întrebări despre dacă va retrage Pepsico sau oricare alte produse.

sursa: News.ro

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. In Franta preturile se stabilesc la CSP?

  2. Mizeriile de produse de la Pepsico (sucuri, chipsuri) sunt considerate acum „produse de bază”?