Cel mai mare operator din Portul Contanța cere ajutor pentru a-și cumpăra noi utilaje: Nimeni nu va cumpăra echipamentele care vor deveni inutile odată cu sfârșitul războiului
În portul Constanța se află o parte din recolta ucraineană care de aici, poate naviga în restul lumii. Unua dintre marile companii din port cere ajutor pentru eficientizarea terminalului de cereale, potrivit Euronews Italia, preluată de Rador.
Dan Dolghin, director de operațiuni cu cereale la compania de manipulare portuară Comvex SA, spune: „Dacă vrem să continuăm să-i ajutăm pe fermierii ucraineni, avem nevoie de echipamente pentru a ne implementa capacitățile de manipulare. Asta înseamnă investiții; ne putem angaja doar parțial să le construim pe care le vom putea folosi în continuare şi după războiul din Ucraina. Însă nimeni nu va cumpăra echipamentele care vor deveni inutile odată cu sfârșitul războiului”.
Problema a fost discutată la cele mai înalte niveluri europene în timpul vizitei la Kiev a președintelui francez Emmanuel Macron, a cancelarului german Olaf Scholz și a premierului italian Mario Draghi, alături de aceștia aflându-se și președintele României Klaus Iohannis, care a subliniat modul în care România este activă în combaterea insecurității alimentare generate de atacul rusesc asupra Ucrainei, reiterând importanța altor porturi pe lângă cele de la Marea Neagră şi cele de pe Dunăre.
În prezent, cu 72 de mii de tone de cereale manipulate pe zi, portul Constanța este primul din lume ca viteză de încărcare a cerealelor, o caracteristică îl recomandă ca fiind cea mai bună rută alternativă pentru exporturile agricole ucrainene. (sursa foto: Info Sud-Est)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
6 comentarii