G4Media.ro

Cele mai mari alegeri din lume. Aproximativ 900 de milioane de oameni…

sursa foto: Facebook

Cele mai mari alegeri din lume. Aproximativ 900 de milioane de oameni vor vota pentru înnoirea Parlamentului indian

În India a început, joi, cel mai mare exerciţiu democratic întâlnit vreodată pe planetă. Aproximativ 900 de milioane de oameni – dintr-o populaţie de 1,3 miliarde – vor putea vota de-a lungul a aproape 40 de zile pentru înnoirea Parlamentului şi astfel vor ghida alegerea noului prim-ministru al ţării, transmite Folhaonline.

Perioada îndelungată a scrutinului, divizat în şapte etape, este rodul unor imense provocări logistice ale operaţiunii. Alegătorii vorbesc 22 de limbi oficiale şi sute de dialecte; aceştia sunt răspândiţi pe un teritoriu care cuprinde de la sate de la poalele munţilor Himalaia, la megalopolisuri, trecând prin arhipelaguri şi comunităţi tribale lipsite de electricitate.

O caracteristică a legislaţiei indiene adaugă şi mai multă complexitate procesului. Nici un cetăţean nu trebuie să parcurgă mai mult de 2 kilometri pentru a vota – şi aceasta în ţara cu a şaptea suprafaţă ca mărime din lume. Pentru a face faţă acestui scenariu, se vor folosi 800.000 de urne electronice şi 11 milioane de funcţionari şi agenţi de securitate.

Sondajele oferă o uşoară majoritate coaliţiei conduse de BJP, partidul primului-ministru Narendra Modi. Conform sondajelor, aceasta ar trebui să obţină 273 din cele 543 de locuri aflate în dispută – cu doar unul mai mult decât este nevoie pentru a guverna.

Dacă se va confirma, rezultatul se va situa mult sub cel din 2014, când grupul lui Modi a dominat cu peste 330 de locuri. Partidul Congresului, principalul adversar al BJP, îşi va dubla dimensiunea şi va obţine 141 de locuri.
Aflat sub presiunea creşterii şomajului şi a încetinirii economiei, primul-ministru a înregistrat o intensificare a sprijinului său popular în ultimele săptămâni, după atacul unei facţiuni teroriste cu sediul în Pakistan, în care au fost ucişi 40 de militari indieni.

Atentatul, care a avut loc în Kashmir, regiune de graniţă între cele două ţări, a declanşat agresiuni reciproce între puterile nucleare, a provocat un val de naţionalism şi a inclus securitatea naţională printre temele de campanie.
O alta este difuzarea de propagandă, inclusiv defăimare şi ştiri false, prin intermediul reţelelor sociale şi al serviciilor de mesagerie, aşa cum s-a întâmplat în procese electorale din mari democraţii precum SUA, Brazilia şi Mexic.

Potrivit WhatsApp, campaniile încalcă regulile platformei, folosind sisteme automate pentru a transmite mesaje în masă. Practica ajunge la o nouă scară în uriaşul scrutin indian.

Sursa: Folha/ Rador/ Traducerea: Iulia Baran/  Sursa Foto: hindustimes.com

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Indienii sunt saraci lipiti, in ciuda acestui fapt se duc la vot.

    Romanii nu sunt saraci lipiti, au averi de aparat impotriva mafiei PSD, in ciuda acestui fapt sunt prea prosti sa mearga la vot.