Cele mai populare mașini clasice / Top zece mașini second hand care le trezesc nostalgii pasionaților de automobile
Achiziționarea unui automobil „de modă veche” este atrăgătoare pentru o anumită categorie de clienți, de regulă pasionați ai lumii auto. Avantajele sunt diverse, pornind de la retrăirea unor nostalgii și până la o experiență de condus pură, lipsită de sistemele de asistență din prezent care par a distanța șoferul de plăcerea conducerii.
Totuși, în funcție de vârstă și model, mașinile clasice pot prezenta și dezavantaje însemnate, fie că este vorba despre coroziune în stadii avansate sau un standard de siguranță scăzut, incompatibil cu cerințele de trafic din prezent.
În situația oricărei achiziții second-hand este recomandată o verificare atentă a produsului, începând cu cea mai facilă metodă – verificarea seriei de șasiu prin intermediul unui serviciu on-line precum cel oferit de către carVertical.
În acest material vom prezenta o serie de automobile clasice și viitoare clasice, populare ca număr de vânzări și atractive pentru publicul european și nu numai.
1. Volkswagen Beetle/VW Type 1 (1938-2003)
Așa-numita „Broscuță” este una dintre cele mai răspândite autovehicule la nivel global, cu peste 21 de milioane de exemplare fabricate, fiind și cel mai popular model clasic pe străzile din Germania. Aspectul emblematic retro, simplitatea construcției și comenzilor cât și experiența pe drum fac din VW Beetle o alegere înțeleaptă pentru o persoană la începutul carierei în domeniul automobilelor clasice.
2. Dacia 1300/1310 (1969-2004)
De departe cea mai frecventă opțiune în rândul românilor, aceste autoturisme reprezintă pentru o bună parte dintre noi simbolul copilăriei, fiind totodată și relativ ușor de recondiționat datorită multitudinii de piese de schimb disponibile. Fie că sunt motivați de nostalgie, fie că își doresc un proiect veritabil de mașină clasică, clienții care sunt în căutarea unui astfel de automobil au o ofertă foarte variată la dispoziție, oricare dintre diversele modele disponibile fiind apreciat în comunitățile de mașini retro.
3. Mercedes W114/W115 (1968-1976)
Poreclit popular și „bot de cal” datorită design-ului părții din față, acest model reprezintă pentru unii sfârșitul unei ere, o mașină „cum nu va mai exista vreodată”. Deși aceste aprecieri sunt subiective, abundența de exemplare bine păstrate tinde să confirme faptul că un astfel de autoturism a fost construit la niște standarde de calitate superioare. Motorizările (în special Diesel) depășesc adesea kilometraje de 400-500.000 km datorită robusteții și simplității în funcționare, iar din punct de vedere estetic, mașina nu-și arată vârsta, mai ales dacă a fost întreținută corespunzător.
4. Citroën DS (1955-1975)
Printre cele mai avansate automobile din acea eră, Citroën DS este la mare căutare în comunitățile pasionaților de mașini clasice. Dotări precum transmisia automată, suspensia adaptivă hidraulică sau farurile care urmăresc traiectoria automobilului (un precursor al funcției cornering) sunt inovații care fac din DS o mașină cu totul specială.
De asemenea, aceasta are și o istorie cinematografică bogată, fiind frecvent întâlnită în filmele franțuzești ale vremii, lucru ce îi crește semnificativ valoarea de piață și calitatea de bun de colecție.
5. Honda CR-X (1983-1991)
Un automobil din clasa compactă cu aptitudini sportive, CR-X s-a remarcat prin feedback-ul impresionant oferit de direcție și caracterul dinamic. Fiind la baza emblematicii Honda Civic, acest model a început tendința japoneză de fabricație a unor hatchback-uri rapide la prețuri accesibile, cu un accent pus pe experiența la volan. În general, un astfel de exemplar este achiziționat pentru a fi utilizat pe circuit, însă există pe piață exemplare cu kilometraj foarte mic, păstrate în regim de mașină de colecție.
6. Porsche 911 (1964-1998)
Fabricat și în prezent cu aceeași titulatură, Porsche 911 este și va rămâne o mașină clasică. Generația pe care ne concentrăm aici este cea a motoarelor cu răcire pe aer (1964-1998), considerată de către experți printre cele mai valoroase. Puriștii vor desconsidera generația 996 (1999-2005) datorită formei aparte a farurilor. Totuși, indiferent de modelul ales, Porsche 911 merită respectul celor ce apreciază un automobil luxos, rapid și de colecție.
7. Volkswagen Golf I (1974 – 1983)
Primul hatchback compact al companiei germane, cu aproape 7 milioane de unități fabricate, Golf I a reprezentat tranziția grupului VAG spre mașini cu tracțiune față și motoare cu răcire pe lichid. Design-ul desenat de Giorgetto Giugiaro, multitudinea de motorizări disponibile și prețul accesibil au contribuit la succesul modelului, iar în prezent astfel de automobile sunt achiziționate și recondiționate la forma lor inițială. Valoarea lor constă în „moștenirea” lăsată modelelor ulterioare, liniile generale de design fiind păstrate în spiritul conservator german.
8. Audi TT (Mk. 1 – 1998-2006)
Datorită aspectului ce a trecut proba timpului cât și a legendarului motor 3.2l VR6 cu 24 valve, acest autoturism este un viitor clasic. Chiar dacă anumite exemplare din primele loturi au avut unele probleme cu stabilitatea, lucru ce a necesitat montarea unui spoiler adițional, experiența de conducere a acestei mașini este una plăcută și dinamică, iar calitatea materialelor utilizate este de top. În prezent se poate achiziționa la prețuri accesibile, iar un model bine întreținut va putea cu siguranță să fie vândut în profit pe viitor.
9. BMW Seria 3 E30 (1982-1994)
Supranumit „Ursuleț” în rândul fanilor, BMW Seria 3 E30 este un model reprezentativ pentru istoria mărcii. În echiparea de top „M3”, această mașină oferă o senzație unică la volan însă diferită de pretențiile pe care le avem de la mașinile sport din prezent. BMW E30 este frecvent achiziționat ca mașină clasică datorită aspectului unghiular și robusteții componentelor mecanice.
10. Volvo P1800 (1961-1973)
Disponibilă în caroserie coupé sau break în trei uși, Volvo P1800 este un automobil elitist, cu un număr mic de exemplare produse dar cu un aspect atrăgător și un caracter aparte.
Un Volvo P1800S ce i-a aparținut lui Irv Gordon deține recordul mondial Guinness pentru cel mai mare kilometraj înregistrat pe o mașină folosită în scop non-comercial, având la bord nu mai puțin de 5,23 milioane de kilometri.
O alegere nonconformistă în rândul pasionaților de mașini clasice, Volvo P1800 a devenit cunoscută la nivel mondial fiind condusă de Roger Moore în rolul său din serialul britanic The Saint (1962-1969).
Așadar, acestea sunt câteva dintre cele mai populare mașini clasice din Europa și România, fiecare dintre ele având particularități care le scot în evidență față de ceea ce vedem zilnic pe străzi.
Mașinile clasice sunt o categorie specială în lumea auto, fiind un exemplu de răbdare, dedicare și pasiune al posesorilor și comunităților din care aceștia fac parte.
Nota: Articol susținut de carVertical în cadrul unui parteneriat necomercial cu G4Media.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii