G4Media.ro

Celulă de criză la ANSVSA pentru gestionarea navelor cu animale care au…

Sursa Foto: Captura BBC

Celulă de criză la ANSVSA pentru gestionarea navelor cu animale care au rămas blocate în Canalul Suez

La nivelul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor a fost constituită o celulă de criză pentru a gestiona, conform atribuţiilor, situaţia generată de blocarea temporară Canalului Suez şi a circulaţiei navelor de transport pentru animale, informează ANSVSA printr-un comunicat.

În acest sens, s-au dispus mai multe măsuri, începând cu oprirea, din data de 24 martie, a autorizării navelor de transport pentru animale să părăsească România, dacă acestea trebuie să traverseze prin Canalul Suez.

De asemenea, au fost întreprinse demersuri pentru a se afla informaţii despre localizarea a 11 nave încărcate în portul Constanţa cu animale destinate exportului către ţări din Golful Persic, care se află în drum spre Canalul Suez.

Au fost contactaţi reprezentanţii transportatorilor care au dat asigurări că la bordul navelor există suficientă hrană şi apă pentru următoarele zile şi că au identificat surse de suplimentare în cazul în care deblocarea canalului durează mai mult timp.

Totodată, aceştia au informat că niciuna dintre nave nu se află angrenată în Canalul Suez, cinci dintre acestea se află în Marea Egee şi restul în Marea Mediterană, aflate în aşteptarea deblocării canalului. Se analizează şi opţiunea debarcării animalelor în alte porturi, aflate în apropiere, în cazul în care situaţia o impune.

„Precizăm că, fiecare navă de transport pentru animale se încarcă suplimentar cu 25% apă şi furaje peste cantitatea estimată pentru durata călătoriei, în conformitate cu prevederile Regulamentului 1/2005/CE. Menţionăm că toate navele de transport pentru animale autorizate dispun de instalaţii de desalinizare, asigurându-se astfel apa potabilă necesară”, se arată în comunicat.

Pentru a preveni îmbarcarea de noi transporturi de animale, care utilizează Canalul Suez ca rută de transport, până la deblocarea acestuia, au fost notificate Direcţiile Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor judeţene să informeze, în regim de urgenţă, operatorii economici care desfăşoară activităţi de export de animale către ţările din zona Golfului Persic, că acestea sunt temporar suspendate, până la deblocarea zonei.

Exporturile de animale din România se desfăşoară în continuare, transporturile de animale care utilizează alte rute nu sunt afectate, ANSVSA fiind în permanent contact cu reprezentanţii transportatorilor şi ai operatorilor economici pentru a fi la curent cu desfăşurarea evenimentelor şi a interveni unde este cazul.

”Ever Given”, o navă portcontainer lungă de 400 de metri, a eşuat marţi pe diagonala canalului Suez, din cauza vântului puternic însoţit de o furtună de nisip care a redus vizibilitatea, şi a blocat ambele sensuri de navigaţie.

Potrivit revistei specializate Lloyd’s List, peste 200 de nave erau blocate vineri la ambele capete şi în zona de aşteptare situată în mijlocul canalului, relateaza Agerpres.

Citește și:

10 vapoare cu animale vii din România, blocate în canalul Suez / Animalele riscă să moară de foame și de sete

Sursa Foto: Captura/BBC

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. După oile de anu trecut, ne-am pisat și pe astea

  2. Ce treabă are ANSVSA-ul, o instituție plătită DIN BANII NOȘTRI cu oile arabilor? Odată vândute este sarcina transportatorului/cumpărătorului să aibă grijă de ele!

    • Pentru ca Europa stie ca noi le dam la arabi si ei le transporta in conditii nasoale, de ajung multe moarte acolo. Si noi stim si arabetii stiu, dar afacerea continua.

      Majoritatea tarilor dezvoltate refuza sa le vanda exact din acelasi motiv. Dupa 3-5 zile fara apa, stii ca e macel acolo…

    • I don’t give a f..k, e strict treaba cumpărătorului!
      Bine, nu mă miră faptul că UE vrea să ne strice și afacerea asta, cum să-și permită niște prăpădiți de est-europeni să se bage în fața granzilor?
      După ce își asigură o multinațională vestică monopolul exportului de animale vii din România către țările arabe subit nu va mai interesa pe nimeni câte oi mor pe drum.
      C-așa-i în tenis!

    • Depinde de modul in care e facut contractul, daca e FOB sau DDP, riscul se transfera intre parti conform INCOTERMS.
      Asa ca dupa ce ne-am facut de ras cu oile moarte pe vapor mai incearca si ei sa isi spele imaginea.

    • Deci alegi sa fii ignorant 🙂
      Romania ar trebui sa impuna conditii mai bune de transport, dar unde circula mita, detaliile sunt detalii. Si tot Romania ar trebui sa aiba o pozitie oficiala despre asta, altfel vorbim de un stat fantoma, care nu ne reprezinta…

    • Aleg banii…
      Nu mă interesează soarta unor fripturi umblătoare, tbh.

  3. „…gestionarea navelor cu animale care au rămas blocate în Canalul Suez ”

    Păi, nu le aruncă în apă, cum au făcut în Portul Midia?!

    • ANSVSA este o cloaca de incompetenta, coruptie si cruzime – nu are ce sa rezolve.
      Aceste transporturi trebui oprite o data pt. totdeauna.

  4. Pentru cei care intreaba de ce nu taiem animalele aici si sa exportam carnea: arabii au o metoda caracteristica de taiere a animalelor, astfel incat carnea sa fie halal, adica buna de mancat. Nu vor cumpara niciodata carne de animale sacrificate de altii.

    • Bine, atunci la ora 12.00″sa ne anunțe și pe noi cum au gestionat ei situația.

  5. Celula p..li ….,astia nu au fost in stare sa gestioneze accidentul de acasa [ vezi dezastrul din portul Midia] ,cand au stat si au privt cum desfasoara macelul !