G4Media.ro

Centura Capitalei, rușinea României: Constructorul unui giratoriu suspendat, desemnat la un an…

Centura Capitalei, rușinea României: Constructorul unui giratoriu suspendat, desemnat la un an și jumătate de la deschiderea ofertelor. Proiecte de peste 3 miliarde de lei bat pasul pe loc

În septembrie 2017, Compania de Drumuri anunța că s-au depus 6 oferte pentru construcția sensului giratoriu de pe centura Capitalei la intersecția cu Șoseaua Olteniței. Un an și jumătate le-a luat celor de la CNAIR să evalueze cele 6 oferte depuse și să anunțe câștigătorul – italienii de la Itinera SpA. Centurile Capitalei, atât cea actuală, cât și viitorul inel, sunt pline de astfel de proiecte întârziate sau care bat pasul pe loc și a a căror valoare sare de 3,2 miliarde lei, fără TVA.

Actuala centură a Capitalei are 72 de kilometri, însă modernizați sunt doar 20, între DN7 și DN2. Dar nici măcat pe acești 20 km problemele nu sunt în totalitate rezolvate.

  • A1-DN7

Șoferii circulă la două benzi pe sens din octombrie 2017 și pe tronsonul dintre A1 și DN7, dar lucrările nu sunt gata. Potrivit Companiei de Administrare a Infrastructurii lucrările de lărgire a celor circa 9 kilometri de șosea sunt realizate în proporție de 86,5%.

Lărgirea la câte două benzi pe sens pentru cei 8,7 kilometri dintre A1 si DN7 a fost contractată în 2011, însă lucrările efective au început în toamna lui 2013 si ar fi trebuit să fie gata în 2015. Nu au fost. Slaba mobilizare a constructorului, asocierea SC Delta ACM 93 SRL & Azvirt LLC & SC Maxdesign SRL, probleme cu exproprierile și mutarea utilităților, toate aceste micile blocaje au dus ca această investiție de 106,6 milioane de lei, o banală lărgire la 4 benzi a unui drum national, să nu fie gata nici acum. CNAIR estimează că abia în decembrie s-ar putea închide șantierul, la mai bine de 6 ani de la începerea lucrărilor.

  • DN2-A2

Povestea celor 11,4 kilometri de șosea dintre DN2 și Autostrada Soarelui este una complicată plină de rezilieri de contracte și răsturnări de situații la licitați.

În august 2012, Compania de Drumuri semna pentru 234,34 milioane de lei contractul de lărgire la 4 benzi a celor 11 kilometri din centură cu Tehnologica Radion, firma omului de afaceri român Theodor Berna. În 2014 Theodor Berna a fost arestat într-un dosar de evaziune fiscală, iar firma sa a intrat în insolvență. În februarie 2015, Compania de Drumuri a reziliat contractul cu Tehnologica Radion, care oricum nu avansase prea mult cu lucrările. Atunci când s-a produs rezilierea, stadiul fizic era de puţin peste 7%. Și așa a și rămas până în prezent.

În 2017, CNAIR scoate din nou la licitație lucrarea. Deschiderea ofertelor a avut loc în august 2017, iar în februarie 2018, CNAIR a anunțat că cei puțin peste 11 kilometri de centură vor fi modernizați de chinezii de la Sinohydro și românii de la Nord Vest Infrastructură și Servici pentru 233,04 milioane lei, fără TVA.

În urma unor contestații depuse, Tribunalul București a obligat CNAIR să reevalueze oferta asocierii sino-române, iar la a doua analiză aceasta a fost respinsă ca fiind inacceptabilă.

În prezent întregul proiect este în așteptare.

  • Giratoriul suspendat de la intersecția cu Oltenița – Constructorul a fost desemnat la aproape un an și jumătate de la deschiderea ofertelor

În mai 2017, CNAIR scoatea la licitație realizarea a două sensuri giratorii suspendate și lărgirea la patru benzi intre intersecțiile cu DN4 (Olteniței) și DJ401 (Berceni). Deschiderea ofertelor a avut loc pe 1 septembrie 2017. CNAIR anunța atunci câ pentru proiectarea și construcția celor două pasaje, Berceni și Olteniței, s-au depus 12 oferte, câte 6 pentru fiecare din ele.

Foto Exemplu de sens giratoriu suspendat. Sursa: Captura YouTube

Giratoriul suspendat de la intersecția centurii cu Șoseaua Olteniței va fi realizat de italienii de la Itinera SpA și va costa 169,5 milioane de lei, fără TVA. Anunțul a fost făcut ieri de CNAIR. Aproape un an și jumătate au evaluat specialiștii din CNAIR cele șase oferte depuse înainte de a lua o decizie.

Potrivit contractului, durata de realizare a acestui proiect este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Italienii au oferit 10 ani perioadă de garanție pentru lucrări.

Contractul va putea fi semnat doar după expirarea perioadei legale de 10 zile de la transmiterea comunicărilor privind rezultatul procedurii, în care pot fi depuse contestații.

În situația în care vor fi înregistrate contestații împotriva noului rezultat al procedurii, CNAIR SA va trebui să aștepte soluționarea acestora.

  • Giratoriul suspendat Berceni – Există constructor desemnat, dar contractul nu a fost semnat

În mai 2018, CNAIR anunța că de proiectarea și construirea nodului rutier suspendat Berceni se va ocupa asocierea S.C. TRAMECO S.A. – VAHOSTAV -SK, a.s. – CONSTRUCTII ERBASU S.A. – GRAFIC TENDS S.R.L pentru circa 146 de milioane de lei.

Deocamdată, contractul nu a fost semnat.

“Au fost contestații, dar s-au rezolvat. Ce face CNAIR? Nimic, nu s-a semnat contractul… la mai bine de 8 luni de la anunțarea câștigătorului! În decembrie 2018 a fost adoptată și HG de modificare a indicatorilor tehnico-economici, țap ispășitor invocat de CNAIR. Dar tot nimic, mai așteptăm!”, scriau cei de la Asociația Pro Infrastructura pe pagina de Facebook în ianuarie anul acesta.

Potrivit reprezentanților CNAIR, acest contract ar putea fi semnat în această săptămână. Abia apoi pot începe lucrările de proiectare, care vor dura 6 luni, și ulterior cele de construcție propriu-zisă. Doi ani se va munci la contrucția acestui sens giratoriu suspendat.

  • Pasajul de la Mogoșoaia – se lucrează la proiectare

Pasajul cu o lungime de 800 de metri este realizat de cei de la Strabag pentru 32,26 milioane lei. Contractul a fost semnat în octombrie anul trecut. CNAIR estimează că lucrarea ar putea fi gata spre finalul anului viitor.

  • Giratoriul suspendat de la Domnești

Tot în toamna anului trecut s-a semnat și contractul pentru proiectarea și construirea pasajului Domnești, care va alea o lungime de 700 de metri. Proiectul a fost modificat după ce Primăria Capitalei a cerut să poată întoarce o linie de tramvai pe sub pod. Lucrările sunt realizate de asocierea Straco-Comnord-Specialist Consulting pentru 91,55 milioane de lei, fără TVA.

  • Autostrada de Centură Sud – constructori avem, nu și contracte semnate

Compania de Administrare a Infrastructurii a scos la licitație încă din vara lui 2017 cele trei loturi care vor alcătui Autostrada de Centură Sud.

Sursa: Asociația Pro Infrastructura

Turcii de la Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS ar putea construi două dintre loturi, cu o lungime de 17, respectiv 16,3 kilometri. Săptămâna viitoare s-at putea semna contractul pentru realizarea lotului 2. Licitația pentru lotul 1 este deocamdată blocată în contestații.

Lotul 1
Lungime: 17 km
Cost: 830,67 milioane lei, fără TVA

Lotul 2
Lungime: 16,3 km
Cost: 750,84 milioane lei, fără TVA

Contractul pentru construirea lotului 3, cu o lungime de 17,5 kilometri, a fost atribuit initial asocierii UMB-Tehnostrade pentru 882,36 milioane lei, cu circa 16 milioane de lei peste valoarea estimată de CNAIR atunci când a lansat licitația.

Contestațiile s-au ținut lanț, iar în cele din urmă Curtea de Apel București a obligat CNAIR să reevalueze oferte scoțând din cursă patru candidați (UMB, Porr, Tirrena Scavi și Erbașu) și făcând foarte previzibil rezultatul: Aktor.

Grecii și-au adjudecat în cele din urmă contractul cu suma de 853,42 milioane lei (fără TVA), adică 98,5% din costul estimat. Contractul nu s-a semnat, încă, pentru că grecii întârzie cu aducerea actelor.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

5 comentarii

  1. Poftim? Eu am crezut ca un an si jumatate a tinut totul, inclusiv contestarile si judecarea lor!
    Un an si jumatate sa evaluezi un cacat de sens giratoriu?!!!!!!!!!!!!!!!!
    Bai frate cat de nesimtiti si inconstienti sunt baietii astia din CNAIR si Ministerul Transporturilor!
    MT ar trebui sa intre in alerta si cu METROREX care da tot mai dese semne ca trage sa moara!
    Incet-incet si metroul bucurestean va deveni rusinea Romaniei.

    • MT? Adica birocratii aceia incompetenti angajati pe baze clientelare in minister, aflati sub conducerea Ciumei Rosii? Sa fim seriosi…. In afara de salariile nesimtite si slugareala politică + mită (daca se poate), acolo NU E FACE ABSOLUT NIMIC:

    • Am precizat ca si cei din MT sunt nesimtiti si inconstienti.

    • 1907 ? dar cu flori pentru jandarmii care ne apare
      Doar ca romanii nu mai au matele celor din 1907

  2. Capitala Rosie, cu 6 primari comunisti si PM for latrator la latrinele securistului Vociulescu are ce a votat.