Centura de sud-est a Bucureștiului este ciuruită de gropi și plină de șanțuri. Efectul: șoferii preferă să intre în oraș, unde crește poluarea
Porțiunea dintre localitățile Afumați și Popești-Leordeni – centura de sud-est a Bucureștiului – este mai plină ca niciodată de gropi și șleauri. Luni, în prima parte a zilei, în afara orelor de vârf, distanța de aproximativ 20 de km a fost parcursă în 50 de minute. Asta pentru că majoritatea șoferilor sunt nevoiți să meargă cu mult sub limita legal pentru a putea ocoli craterele sau pentru a încăleca în siguranță șleaurile din asfalt. Unele dintre ele au o adâncime și de 15 cm.
„Din păcate, pe centura noastră care este un fel de rușine națională, s-au făcut doar cârpeli și în momentul în care avem făgașe sau gropi, sau fisuri, fisurile se colmatează, se pune ceva ca o smoală, în momentul în care avem gropi, plombăm și cam atât. Iar dacă avem făgașe, de cele mai multe ori se frezează și se merge pe binder, pe stratul intermediar de asfalt chiar și luni întregi”, este de părere Ionuț Ciurea, președinte Pro Infrastructura.
Acesta este și motivul pentru care mulți dintre șoferii care sunt în tranzit evită centura Bucureștiului și traversează orașul chiar prin centru. Este mai convenabil. Economisesc timp și nici nu riscă să își strice mașinile. Efectul asupra Capitalei e însă negativ: pe traficul din oraș este pusă o presiune și mai mare, iar gradul de poluare crește.
„Asta înseamna că acel trafic vine suplimentar în oraș și poluează mult mai mult, în condițiile în care noi ar fi trebuit să dirijăm acest trafic spre exterior, să-l fluidizăm astfel încât această cantitate de emisii să fie cât mai mică”, a declarat Dan Trifu, vicepreședinte Eco-Civica.
- *Responsabilă de administrarea Centurii București este Compania Natională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) de la care nu avem până acum niciun punct de vedere. Îl vom publica în măsura în care îl vom primi.
Compania de Drumuri a primit două oferte la licitaţia pentru modernizarea Centurii Bucureşti, semi-inelul Nordic dintre A1 – DN 1 şi A2. Cele două firme sunt din România. Câştigătorul va fi anunţat în cel mult două luni. Licitaţia pentru documentaţia tehnică necesară îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie pe centură a fost lansată pe 13 august şi va da soluţiile tehnice pentru ca, în următorii ani, după finalizarea tronsoanelor de pe A0 (Inelul de Autostradă), actuala centură să treacă la Primăria Capitalei şi să devină arteră urbană, a anunţat pe pagina sa de Facebook secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioşteanu.
Întregul inel al Autostrăzii de centură A0 are şapte loturi şi o lungime de 100 km, iar termenul estimat de finalizare este 2024. Din cele şapte loturi, semi-inelul sudic este complet în execuţie (recent au început lucrările şi pe lotul Aktor), în timp ce pentru tronsoanele de Nord sunt contracte de proiectare şi execuţie semnate doar pe Loturile 2 (DN 1 – DN 2, 20 km) şi 4 (DN 2 – Autostrada Soarelui, 5 km).
Potrivit ultimului recensământ oficial, media zilnică anuală a traficului pe Centura Bucureștiului este de 20.000 de mașini. Cel mai aglomerat tronson din țară este pe DN1- București Otopeni – 60.000 de mașini.
Dragoș Porojnicu este și reporter Știrile TVR / Foto: G4Media.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii