G4Media.ro

Centura Tecuci, exemplul unui proiect ratat. De 7 ani se lucrează la…

Centura Tecuci, exemplul unui proiect ratat. De 7 ani se lucrează la 7 kilometri de șosea și tot nu e gata. CNAIR amenință cu rezilierea al doilea constructor

Centura Tecuciului nu are nici măcar 7 kilometri în cap. Îi lipsesc 55 de metri ca să ajungă la cifra rotundă. Dar la ea se lucrează din iunie 2012. Al doilea constructor este amenințat cu rezilierea pentru slaba mobilizare de șefii de la Drumuri și Transporturi, care au și ei partea lor de vină în tărăgănarea acestui proiect.

În iunie 2012, pentru 49 milioane lei, adică în jur de 11,1 milioane euro în banii de atunci, portughezii de la Sociedade de Construcoes Soares da Costa se angajau să construiască mica centură până la final de 2013.

Au promis multe și au realizat puține, așa că în septembrie 2013, portughezilor le-a fost reziliat contractul. Stadiul lucrărilor la data rezilierii: 14,77%.

Abia în mai 2015 s-a semnat un nou contract cu un alt drumar pentru reluarea lucrărilor la centura de doar 6,945 kilometri. Valoarea noului contract este ceva mai mare: 51,6 milioane lei, fără TVA.

Noul constructor – Asocierea SC Eurocogen Filiala Aninoasa SRL – Aleandri SPA- Pasquale ALO SRL- a primit amplasamentul în august 2015 și ar fi trebuit să finalizeze lucrările în august 2016.

Imagini cu stadiul centurii în 2018

Suntem în aprilie 2019 și șefii de la Drumuri spun, într-un comunicat de presă, că stadiul lucrărilor a ajuns la 55% (15% din lucrări au fost realizate de fostul constructor, n.r), “în condițiile în care CNAIR a efectuat toate plățile pentru lucrările executate”.

“Directorul General al CNAIR, Narcis Neaga l-a avertizat astăzi pe reprezentantul Asocierii care ar trebui să construiască Varianta Ocolitoare Tecuci, Andreea Chiruli, că îi va fi reziliat contractul dacă până în data de 20 mai nu se mobilizează pe șantier. Acestuia i s-a adus la cunoștință că rezilierea contractului (…) va atrage după sine reținerea garanției de bună execuție și emiterea unui certificat negativ, ceea ce nu îi va mai permite acestui Antreprenor să participe timp de trei ani la licitații publice în România”, scrie în comunicatul CNAIR.

Șeful de la Drumuri a dat acest ultimatum constructorului “după ce, în urma unor verificări inopinate în șantier, s-a constatat lipsa totală a utilajelor și a muncitorilor”, se mai arată în comunicatul CNAIR.

Penalizări și nu prea

Șefii de la Drumuri nu află, însă, astăzi că acest constructor are probleme de mobilizare. O știu încă din iunie 2016, când i-au trimis constructorului înștiințare că îl vor penaliza pentru nerespectarea duratei de execuție. Informația nu se află în comunicatul trimis de CNAIR, ci într-un document public despre starea lucrărilor aflate în desfășurare.

Drept răspuns constructorul a cerut atunci prelungirea duratei de execuție cu 144 de zile și bani în plus. S-a ajuns la un compromis și drumarul a primit ok-ul de la CNAIR să termine lucrarea, nu în august 2016, ci în decembrie 2016. Practic cu 2 zile înainte de Crăciun, tecucenii ar fi trebuit să poată circula pe centură.

Sigur că nu s-a întâmplat asta. Au apărut complicații cu mutarea unor conducte de gaze naturale și linii electrice, care au necesitat noi exproprieri, și decembrie 2016 s-a transformat într-un posibil și foarte nesigur decembrie 2019.

Care este situația acum? “În prezent se așteaptă Hotărârea de Guvern pentru exproprierea suprafețelor suplimentare în vederea prezentării în cadrul CTE Transgaz SA pentru emiterea avizului CTE. La momentul actual s-a obținut avizul Transgaz pentru loturile I, III, IV, V și se așteaptă obținerea avizului pentru lotul II. (…) În data de 22 februarie 2019 a fost înaintată de către Antreprenor documentația tehnică care conține suprafețele noi de expropriat, pentru Lotul 2, aferentă relocării conductei Transgaz și liniilor electrice deținute de SDEE ELECTICA NORD GALATI”, se arată în documentul citat.

Proiectul de act normativ necesar pentru realizarea noilor exproprieri nu este, încă, pus în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor.

Sursa foto: Asociația Construim România

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. „centura de doar 6,945 kilometri” e de vreo 2 ori si ceva centura Romaniei, normal ca n-au reusit amaratii s-o ispraveasca

    • Buna ziua. „6,945 kilometri” inseamna 6 kilometri si 945 de metri. Ca sa se citeasca 6 mii 945 de kilometri s-ar fi scris astfel „6.945 kilometri”. Dar inteleg ca e confuza scrierea si o voi evita pe viitor.

  2. Noi nu suntem în stare la capitală să scăpăm capitala de treceri la nivel cu calea ferată.https://petitieonline.ro/petitie/68886162. Distribuiți!Semnați,oameni buni!

  3. Noi nu suntem în stare la capitală să scăpăm capitala de treceri la nivel cu calea ferată.https://petitieonline.ro/petitie/68886162. Distribuiți!Semnați,oameni buni!

  4. Domnu Ilie, mai treceti pe la seral si lasati comentariile nepotrivite.