G4Media.ro

CEO-ul Metro România avertizează: Este doar începutul creşterilor de preţuri pentru produsele…

sursa foto: Pixabay.com

CEO-ul Metro România avertizează: Este doar începutul creşterilor de preţuri pentru produsele alimentare; coşul mediu se va scumpi cu până la 10%

Creşterile de preţuri ale alimentelor sunt de-abia la început şi este posibilă, în următoarele luni, o scumpire de până la 10% a coşului mediu, estimează CEO-ul Metro România, Adrian Ariciu, apreciind totodată că principala ameninţare pentru industria de retail vine de la eventuale şocuri de consum, în urma scăderii resurselor financiare ale consumatorilor.

“Este doar începutul pentru inflaţia la alimente. Realist vorbind, în structura costului de producţie putem vorbi de un impact deja resimţit pe ceea ce înseamnă logistică, transport, creşteri salariale şi materiale auxiliare, de împachetare sau produse nealimentare. Dar costul crescut al ingredientelor, al utilităţilor, sunt doar pe hârtie, nu şi în procesul de producţie. În 6-9 luni vom regăsi o inflaţie la produsele alimentare”, a spus Ariciu la PROFIT NEWS TV.

În urma creşterii preţurilor, consumatorii vor căuta produse cât mai ieftine, din fiecare categorie, dar şi alimentele premium vor înregistra o majorare a vânzărilor, astfel că cel mai afectat va fi segmentul de mijloc.

Datele Institutului Naţional de Statistică arată că, în septembrie, preţurile alimentelor erau mai mari cu 4,2% faţă de cele din septembrie 2020 şi cu aproape 4 puncte comparativ cu finele anului trecut. Ariciu se aşteaptă ca, în România, consumul să se dezvolte în continuare, întrucât deşi unele produse, precum carnea de porc sau berea, par să fi ajuns la o maturitate a potenţialului de creştere, vânzările pe alte categorii de alimente sau produse de îngrijire personală sau a casei sunt încă sub media europeană.

Cea mai mare oportunitate oferită de piaţa românească este dată de dezvoltarea înregistrată pe segmentul retailului de convenienţă, în care contează uşurinţa şi rapiditatea cumpărăturilor, iar principala ameninţare vine de la posibilitatea apariţiei unor şocuri de consum, legate de disponibilităţile financiare ale consumatorilor, mai spune şeful Metro.

sursa: News.ro, sursa foto: Pixabay.com

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Tiparnita de bani nu tine de foame.

  2. Singurii oameni de succes din Ro: consiierii care au sfatuit ultrasii sa se imbogateasca fara sa fi muncit o zi in viata lor, in politica si sa stea intentionat in opozitie: cazul h`aur!

  3. Un mincinos acest CEO Metro cash and Carry.
    A zis Citu ca a crescut economia si totul e foarte bine!

  4. După ce că oricum alimente de baza sunt cu 10-20% mai scumpe că în Germania Iar calitatea e cel puțin îndoielnică e timpul sa le mai scumpim puțin…

  5. noi am taiat patru zerouri atat de recent ca multa lume inca umbla cumilioanele in gura

    la primavara, mancarea sezoniera va fi cel putin dublu fata de acum 2 ani

  6. Produsele s-au scumpit demult cu procente mult mai mari. Ulei 6.5 astazi 9.5. Benzina a crescut cu 30% in doar un an. Mizeria care nu are cifra octanica de 95 este comercializata cu 6.6 lei. Avem preturi mai mari ca in occident la majoritatea produselor de baza. Parca vor se ne extermine voit. Normal, suntem prostii Europei.