G4Media.ro

Cercetători de la MIT au folosit Inteligența Artificială pentru a permite utilizatorilor…

Photo 171270756 | Artificial Intelligence © BiancoBlue | Dreamstime.com

Cercetători de la MIT au folosit Inteligența Artificială pentru a permite utilizatorilor să discute cu „sinele din viitor”

Cercetătorii de la MIT au folosit inteligența artificială pentru a crea un chatbot în care poți vorbi cu „sinele tău din viitor”, ceea ce face ca utilizatorii să se simtă mai puțin anxioși sau demotivați după discuție, relatează Euronews.com.

Ați visat vreodată să vorbiți cu viitorul dvs. sine care a trăit până la vârsta de 60 de ani?

O echipă de cercetători de la Massachusetts Institute of Technology (MIT) din SUA ar putea să vă ofere cel mai apropiat mod posibil de a experimenta acest lucru.

Pentru a face acest lucru, ei folosesc inteligența artificială (AI) pentru a imita o conversație cu sunet natural.

Ei au folosit modelul popular GPT-3.5 dezvoltat de compania OpenAI și au adresat participanților la studiu o serie de întrebări despre viața lor, experiențele lor anterioare și aspirațiile lor.

Sistemul a creat apoi „o istorie a utilizatorului” pe care autorii studiului au numit-o și „o memorie sintetică”.

De exemplu, un utilizator ar putea aspira să devină profesor de biologie la liceu.

Chatbotul AI cu sine însuși din viitor poate povesti un „moment memorabil” în care i-a dus pe elevi „într-o excursie la o rezervație naturală locală”.

„Continuitatea sinelui din viitor”

Cercetătorii de la MIT au apelat la „continuitatea sinelui din viitor”, un concept din științele comportamentale care afirmă că persoanele care simt o legătură puternică între sinele lor prezent și cel viitor sunt mai înclinate să ia decizii care să le favorizeze bunăstarea pe termen lung, indiferent dacă aceasta este financiară, educațională sau legată de sănătate.

„Oamenilor le este adesea greu să își imagineze cu claritate viitorul. Această limitare poate duce la o prejudecată cognitivă, cunoscută sub numele de „actualizare temporală”, care, la rândul său, îi determină pe oameni să acorde prioritate recompenselor imediate în detrimentul beneficiilor pe termen lung”, a declarat Ivo Vlaev, profesor de științe comportamentale, la Universitatea Warwick din Regatul Unit, pentru Euronews Next într-un e-mail.

Chatbotul creat de cercetătorii de la MIT, care include o imagine de profil modificată pentru a prezenta participantului o versiune a sinelui său de 60 de ani, este capabil să reducă discountul temporal.

„Atunci când oamenii interacționează cu o versiune digitală îmbătrânită a lor, aceasta poate face ca viitorul să pară mai tangibil și mai imediat, reducând astfel distanța psihologică dintre sinele prezent și cel viitor”, a adăugat Vlaev.

Pentru profesor, chatbotul întruchipează ideea de „nudge” („ghiont”) sau intervenție subtilă menită să ghideze comportamentul în moduri benefice, care ar putea determina utilizatorii să ia decizii mai bune, făcând viitorul sine mai relevant pentru prezent.

Într-o lucrare preliminară care nu a fost încă revizuită de colegi, echipa MIT și-a testat aplicația pe 344 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani.

Ei au observat că „utilizatorii au raportat o scădere a anxietății” după ce au avut o conversație cu sinele lor digital mai în vârstă, precum și o scădere a „emoțiilor negative” sau a sentimentului de lipsă de motivație.

Deși sunt necesare cercetări suplimentare pentru a afla mai multe despre rezultate, Vlaev a spus că eficiența va depinde probabil de capacitatea chatbotului de a suna autentic.

„Utilizarea unei imagini îmbătrânite digital este o atingere inteligentă, deoarece vizualizarea propriei persoane în viitor poate spori și mai mult sentimentul de continuitate și realism”, a spus el.

„Cu toate acestea, nu este clar dacă oamenii au făcut ceva diferit, și-au schimbat comportamentul, ca urmare a interacțiunii cu sinele lor viitor”, a remarcat Vlaev.

Cercetătorii au menționat în secțiunea studiului privind considerațiile etice să fie atenți la conținutul generat de AI care ar putea susține comportamente negative sau dăunătoare.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...