Cercetătorul Dacian Dolean: Noi date științifice care arată cât de neechitabilă este școala din România și cât de dăunător este noul proiect de lege privind examinarea suplimentară pentru 50% dintre locurile la unele licee
Una dintre caracteristicile atipice ale școlii din România este inechitatea mare din educație. Deși există declarații la nivel oficial care să se alinieze cu cerințele UE, realitatea arată că discrepanțele imense dintre elevi în funcție de mediul socio-economic din care provin ne pune într-un loc care nu ne face cinste. Datele PISA au surprins această inechitate, însă acestea nu au surprins dimensiunea adevărată a inechității din România pentru că nu au controlat pentru variabilele confundate.
În schimb, studiile noastre (despre care am mai scris în trecut) au arătat pentru prima dată în literatura științifică de specialitate că mediul socio-economic poate avea efecte directe asupra dezvoltării alfabetizării copiilor din România, efecte care s-au dovedit a fi unice, dincolo de competențe și abilități cum ar fi cele cognitive (IQ, sau viteza procesării informațiilor), lingvistice (procesarea fonologică) sau cunoștințele anterioare de pre-alfabetizare (cunoașterea literelor sau competența de a decoda automatizat la începutul școlarizării).
Noile date pe care le avem și pe care le-am analizat recent pictează un tablou și mai clar asupra inegalității de șanse din România, și vă prezint pe scurt una din concluziile pe care le vom publica în viitor: Statutul socio-economic al elevilor din clasa I are un efect DIRECT asupra performanțelor acestora la proba de limba română de la Evaluarea Națională din clasa a VIII-a.
Citește articolul complet pe Edupedu.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu