G4Media.ro

Cererea de mașini electrice în țările din Europa dă semne că încetinește,…

Sursa foto: Lektri.co

Cererea de mașini electrice în țările din Europa dă semne că încetinește, deoarece șoferii așteaptă vehicule mai bune și mai ieftine

După ani de creștere accelerată, vânzările de mașini electrice din Europa par să intre într-o zonă de încetinire, în timp ce șoferii așteaptă modele mai bune și mai ieftine, care vor fi disponibile peste doi-trei ani, scrie Reuters.

Vânzările de vehicule complet electrice în Europa au crescut cu 47% în primele nouă luni din 2023, dar, în loc să sărbătorească, producătorii auto, inclusiv Tesla, Volkswagen şi Mercedes-Benz, au un ton sumbru.

Ratele mai ridicate ale dobânzilor şi piaţa redusă îi alungă pe consumatori, avertizează companiile auto, în condiţiile în care comenzile Volkswagen de mașini electrice sunt la jumătate faţă de anul trecut.

Dealerii din Germania şi Italia, precum şi analizele firmelor globale spun că există mai multe motive în spatele încetinirii cererii decât incertitudinile economice, consumatorii nefiind convinşi că mașinile electrice îndeplinesc necesităţile lor privind siguranţa, autonomia şi preţul.

„Principala problemă este incertitudinea. Mulţi estimează că tehnologia se va îmbunătăţi şi mai degrabă aşteaptă trei ani pentru un model nou decât să cumpere acum un vehicul care îşi pierde rapid valoarea”, a explicat Thomas Niedermayer, proprietarul unei reprezentanţe auto din Bavaria.

Flavia Garcia şi Tom Carvell din Edinburgh au de 15 ani o maşină Toyota Auris şi ar trebui înlocuită. În condiţiile apropierii datei la care vor fi interzise vânzările de maşini noi pe benzină şi motorină, cuplul ia în considerare un vehicul electric, dar sunt descurajaţi de lipsa infrastructurii de încărcare, de preţ şi de temerile privind durata de funcţionare a bateriei.

Firma AutoTrader susţine că noile mașini electrice din Marea Britanie încă sunt mai scumpe în medie cu 33% decât modelele cu combustie internă.

Majoritatea modelelor noi mai ieftine nu vor intra pe piaţă înainte de 2025 – cel mai devreme – moment în care vor fi numeroase modele produse de companiile chineze, de la BYD la Nio, pe piaţa din Europa.

De mult timp criticii avertizează că lipsa unui model accesibil de vehicul electric (EV) va afecta vânzările, care până acum au fost sprijinite de comenzile firmelor și de care au îmbrăţişat devreme tehnologia.

Performanţa mai slabă din septembrie, sondajele privind încrederea consumatorilor şi estimările sumbre ale dealerilor şi producătorilor auto arată că era încetinirii creşterii probabil a venit.

Recent, Ford şi GM au avertizat în SUA că întârzie lansarea unor modele EV mai accesibile şi îşi reduc cheltuielile, din cauza cererii mai slabe şi a costurilor mai ridicate, în contextul grevei declanşate de United Auto Workers (UAW), cel mai mare sindicat din industria auto americană.

Dar problema este ciclică.

Încetinirea cererii se va menţine atât timp cât nu vor exista modele accesibil EV disponibile, a apreciat Felipe Munoz de la JATO Dynamics.

„Din punctul de vedere al autorităţilor de reglementare, nu trebuie să lansăm chiar acum noi produse, trebuie să ne concentrăm pe accesibilitate. Dar producătorii auto trebuie să fie atenţi la Tesla şi la firmele chinezeşti, deoarece nu vor să rămână prea mult în urmă”, susţine Alistair Bedwell, analist la GlobalData.

Intenţia de a cumpăra un EV a rămas constantă în Germania în ultimul an, arată un sondaj al firmei The Langston Co, ceea ce înseamnă că, deşi creşte numărul EV vândute, numărul oamenilor care aşteaptă să achiziţioneze un vehicul electric nu creşte.

Creșterea vânzărilor ar putea fi mai degrabă un semn că producătorii de automobile, care se străduiau să producă EV-uri din cauza blocajelor din lanțul de aprovizionare, pot în cele din urmă să facă față comenzilor acumulate, decât un semn al creșterii cererii, a declarat Ben DuCharme, director de cercetare la The Langston Co.

Philip Nothard, director de analiză la firma de servicii pentru dealeri Cox Automotive, a declarat că valorile reziduale scăzute au descurajat, de asemenea, cumpărătorii, deoarece companiile și mulți consumatori aleg mașinile noi în funcție de prețul cu care le pot vinde peste câțiva ani.

„Noi o numim valea morții, pe care o vom traversa în perioada 2024-2027: valori reziduale scăzute, ofertă mare și cerere scăzută”, a adăugat Nothard.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Sau s-au saturat de pro-rusul si comunistul Musk(a)

  2. Pai parca inventasera bateria care se incarca în 5 minute.

  3. Ne trezim, în fine…

  4. masinile electrice sunt niste pocnitori cu o stea la siguranta si foarte scumpe. nu mai vorbim ca specificatiile tehnice ale bateriei nu corespund. ridicati capota unei masini spring si vedeti ca sunt doar doua foi de tabla fara nici o ranforsare. cat costa fara rabla ?? daca ai accident in afara de tabla sifonata ai omorat si bateria , adica dauna totala 🙁