G4Media.ro

Certificate „COVID Safe Place” pentru unități turistice din Covasna, în cadrul unui…

Certificate „COVID Safe Place” pentru unități turistice din Covasna, în cadrul unui program de promovare a turismului în județ

Un număr de 65 de unităţi turistice din judeţul Covasna au primit certificatul „COVID Safe Place” din partea Asociaţiei pentru Dezvoltarea Turismului din cadrul Consiliului Judeţean, acestea bifând zece măsuri suplimentare de igienă, protecţie şi siguranţă, pe lângă cele obligatorii dispuse de autorităţi pentru combaterea pandemiei, relatează Agerpres.

Preşedintele Asociaţiei de Dezvoltare Turistică, Gruman Robert, a declarat vineri, cu prilejul lansării programului „Visit Covasna Safe Place”, că acest certificat reprezintă o garanţie pentru turişti că îşi pot petrece vacanţele în condiţii optime de siguranţă şi confort în aceste locaţii.

Printre cele zece măsuri se numără utilizarea parţială a capacităţii de cazare, completarea online a formularului de check-in, măsurarea temperaturii corporale la sosirea sau intrarea în spaţiile wellness, atenţie sporită la dezinfectarea spaţiilor comune şi oferirea posibilităţii de servire a mesei în regim room-service.

Primele 65 de unităţi de cazare, respectiv hoteluri, moteluri, pensiuni, campinguri, vile şi conace, se regăsesc pe site-ul www.visitcovasna.com.

„Azi am relansat turismul în judeţul Covasna prin campania «Visit Covasna Safe Place», peste 60 de unităţi de cazare din judeţul nostru au introdus măsuri de siguranţă atât pentru proprii angajaţi, cât şi pentru turişti şi au primit acest certificat că sunt un loc sigur, sunt un loc safe (…) Suntem încrezători că judeţul Covasna poate fi un câştigător al relansării turismului din România (…) Avem aceste conace şi castelele care reprezintă o atracţie turistică şi din care am şi creat brandul turistic al judeţului – «Covasna, ţinutul conacelor». Bineînţeles, avem turism rural, foarte multe pensiuni, avem şi staţiunile Covasna şi Balvanyos, există foarte multe locuri de vizitat. Suntem un judeţ mic, dar merită descoperit pentru că avem foarte multe de oferit turiştilor”, a declarat Gruman Robert.

Consultantul în marketing turistic, Răzvan Pascu, prezent la eveniment, a declarat, printre altele, că această criză generată de noul coronavirus a „resetat” turismul la nivel mondial, iar acest lucru reprezintă o imensă oportunitate, însă una dintre cele mai mari mize este recâştigarea încrederii turiştilor.

„Cred că acesta va fi, de fapt, cel mai greu lucru de depăşit în această perioadă, această criză de încredere. Ce văd eu pentru dumneavoastră aici, în judeţul Covasna, este o oportunitate fantastică, pentru că este o perioadă în care puteţi să creşteţi la fel de mult ca orice altă regiune turistică şi puteţi miza pe nişte atuuri pe care le aveţi în mod cert aici. Unul dintre ele este natura, este faptul că aveţi aceste conace, pensiuni şi castele (…) Aveţi nişte lucruri absolut incredibile, absolut fantastice şi unice, fiţi mândri de ele, bucuraţi-vă de ele şi vorbiţi mai departe despre ele”, a declarat Răzvan Pascu.

Acesta a mai spus că, în contextul epidemiologic actual, foarte mulţi turişti vor renunţa, foarte probabil, la vacanţele peste hotare şi se vor orienta spre destinaţiile interne.

Preşedinta Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România, Corina Martin, a evidenţiat faptul că programul „Visit Covasna Safe Place” reprezintă o premieră pentru turismul din România şi care cu siguranţă va avea succes.

„Poate că mesajul pe care l-aţi avut către turiştii români nu a fost suficient de consistent până acum, dar dumneavoastră aţi atras foarte mulţi turişti străini. Anul trecut România a avut, în total, o circulaţie turistică de 13 milioane de turişti, din care aproape 3 milioane au fost străini, iar foarte mulţi au fost aici, în Covasna. Nu aveţi un turism de masă, este clar că sunteţi poziţionaţi pe o nişă care însă este unică, este autentică şi asta vă face foarte speciali (…) Este un altfel de produs, este altceva faţă de ceea ce vedem pe litoral, pe Valea Prahovei, în Maramureş sau în Bucovina şi tocmai pentru că este altceva aveţi o oportunitate şi o şansă fantastică. Mai ales acum, pentru că şi eu văd în orice criză o oportunitate, iar pentru turismul din Covasna faptul că aţi poziţionat acest mesaj acum (…) cred că este o şansă foarte mare (…) Aveţi din nou o şansă fantastică pentru că aveţi multe locaţii cu un număr mic de camere, exact ceea ce caută acum turistul român sau turistul străin, aveţi, de asemenea, un produs de nişă, fantastic: castele şi conace”, a spus Corina Martin.

La conferinţa de lansare au mai fost invitaţi, printre alţii, primarul staţiunii Covasna, Gyero Jozsef şi reprezentantul ANTREC Covasna, Daragus Attila, care au vorbit despre turismul balnear, respectiv rural şi ecologic din judeţ.

Vicepreşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Covasna, Laszlo Endre, a menţionat că a recomandat operatorilor de turism din judeţ să menţină pe cât posibil preţurile de anul trecut.

„Am recomandat unităţilor de cazare să nu mărească preţurile, dar nici să nu facă reduceri foarte mari ca să nu intre într-o spirală negativă. Deci, după părerea mea, cred că vor înţelege că, mai ales în situaţia actuală, o creştere a tarifelor nu poate să genereze un volum mai mare de turişti. Dar trăim într-o economie de piaţă, trebuie să studieze cheltuielile şi peste două-trei luni se poate să se gândească la o tendinţă pozitivă sau negativă, dar, oricum, nicicum în perioada asta nu recomandăm mărirea tarifelor”, a mai declarat Laszlo Endre.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Interesant.Din recomandarile europene in RO destinatie sigura este doar Sibiul