G4Media.ro

CFR va recepționa până la finalul anului lucrările de modernizare a căii…

CFR va recepționa până la finalul anului lucrările de modernizare a căii ferate dintre Simeria și Sighișora, care au început în perioada 2011-2013

De luna aceasta și până la finalul lui noiembrie, CFR SA va recepționa lucrările la cei 170 de kilometri de cale ferată dintre Simeria și Sighișoara, parte a coridorului European Rin-Dunăre, care înregistrează la ora actuală un progres fizic de execuție cuprins între 92% şi 99%.

“Lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare pe cele 5 tronsoane cuprinse între Simeria și Sighișoara au un grad de complexitate ridicat din punct de vedere al lucrărilor executate pe întregul traseu. Vorbim despre modernizarea a aproximativ 170 km de cale ferată dublă, 22 de staţii de cale ferată, puncte de oprire, halte de mișcare, peste 240 poduri/podeţe/tuneluri feroviare, 11 pasaje inferioare/superioare şi 4 substaţii de tracţiune. Este un traseu pe care s-au construit 3 noi tuneluri (Turdaș, Sighișoara și Daneș), un pod în formă de arc și varianate noi de traseu, construcții care asigură atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a acestui traseu”, a declarat directorul general al CFR SA, Constantin Axinia, potrivit unui comunicat de presă transmis de companie.

Potrivit CFR SA vor fi recepționate lucrările pe următoarele intervalele de stații:

  • Blandiana – Șibot, Orăștie – Simeria, stațiile Vințu de Jos și Șibot de pe tronsonul Simeria – Vințu de Jos;
  • Alba Iulia – Vințu de Jos, Barabanț – Alba Iulia, Sântimbru – Barabanț, Coșlariu – Sântimbru, stațiile Alba Iulia, Barabanț, Sântimbru și Coșlariu de pe tronsonul Vințu de Jos – Coșlariu;
  • Micăsasa – Valea Lungă, Valea Lungă – Blaj, Blaj – Crăciunel, Crăciunel – Podul Mureș și stațiile Valea Lungă, Blaj și Crăciunel de pe tronsonul Coșlariu – Micăsasa;
  • Ațel – Mediaș, Mediaș – Copșa Mică, Copșa Mică – Micăsasa și stațiile Mediaș și Copșa Mică de pe tronsonul Micăsasa – Ațel;
  • Sighișoara – Daneș, Daneș – Dumbrăveni, Dumbrăveni – Ațel și stațiile Daneș și Dumbrăveni de pe tronsonul Ațel – Sighișoara.

Lucrările de modernizare a celor 5 tronsoane de cale ferată au început în perioada 2011-2013. Când vor fi gata trenurile de călători vor putea circula pe acest tronson cu 160 km/h, iar cele de marfă cu 120 km/h.

La începutul anului, CFR SA recunoștea pentru G4Media.ro că în prezent doar pe 30% din rețeaua de cale ferată a României (3.189 km) trenurile circulă cu o viteză egală sau mai mare de 100 de kilometri la oră. De accelerat până la 160 km/h se poate, însă doar pe 406 kilometri de cale ferată, adică pe 3,8% din lungimea întregii rețele, pe porțiunile deja modernizate din Coridorul IV feroviar, între Constanța-București-Ploiești-Predeal, dar și pe câțiva zeci de kilometri în vestul țării.

Sursa foto: CFR SA

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Penibil!!!
    Le trebuie 10 ani să modernizeze sub 200 km!
    Deja s-a stricat București-Ploiești…
    Nu s-a făcut NIMIC, nici măcar repatații la punctele de restricție pe căile principale:
    Bucuresti-Craiova-Timișoara
    Ploiești-Buzău-Bacău-Iași/Suceava
    Brașov-Cluj-Oradea/Satu-Mare/Baia-Mare
    Când vor face? În 2100?