
Chanel la Paris Fashion Week: eleganță clasică sau lipsă de inovație?
Pe măsură ce a început ultima zi a Săptămânii Modei de la Paris, Chanel avea un avantaj față de sezonul trecut: după luni de speculații, casa de modă l-a numit în decembrie pe Matthieu Blazy director artistic al activităților de modă. Designerul în vârstă de 40 de ani urmează să se alăture casei luna viitoare și își va prezenta prima colecție în octombrie, relatează WWD.
Eliminarea suspansului nu a făcut însă ca munca echipei interne, însărcinată cu livrarea unei alte colecții de tranziție, să fie mai ușoară. Aceasta s-a concentrat cu sârguință pe o temă, care s-a desfășurat de la fundița din satin trimisă odată cu invitația la prezentare până la decor: o panglică neagră monumentală care se încolăcea spre acoperișul Grand Palais.
O panglică din satin mat a împodobit o jachetă din tweed antracit, inspirată din stilul militar, în timp ce fundițe delicate fixau mânecile bufante ale unei tunici din organza neagră transparentă. Un trio de rochii a fost decorat cu un imprimeu cu panglici care conturau celebrele inițiale intercalate ale brandului, în timp ce decupaje în formă de fundă, cu margini împodobite cu perle, apăreau pe un pulover și o fustă negre.
Până aici, nimic surprinzător. Mai interesantă a fost ideea de a folosi decorul grandios ca fundal pentru jocuri de scară, proporție și efecte optice.
Straturi de tul iluzie formau contururi fantomatice pe costume din tweed, inclusiv o jachetă roz cu mâneci scurte și pantaloni scurți, suprapuse cu o fustă lungă, transparentă, până la gleznă.
Ținutele monocrome mizau pe suprapuneri ale aceluiași material, cu un efect suprarealist. De exemplu, un tweed roșu-cireș a fost folosit pentru o jachetă, o fustă petrecută și pantaloni evazați — precum și pentru pălăria de tip boater, mănuși, geantă și cizme asortate.
Unele dintre aceste efecte vizuale păreau inspirate direct din stilul regretatului director de creație Karl Lagerfeld, un geniu al captării spiritului pop-culture.
Un clutch alb a fost redus la dimensiunea unui ou, în timp ce colierele de perle au fost mărite și purtate ca genți crossbody. Perlele uriașe au apărut și sub formă de tocuri la cizme, care cu siguranță vor deveni piese de colecție.
Între timp, un duo de ținute monocrome în oglindă părea croit special pentru superfanele Snehal și Jyoti Babani, surorile din India care au participat la prezentare în ținutele lor asortate, devenite semnătură stilistică.
Însă colecția a luat o turnură demodată cu variații ale rochiilor Pierrot și rochii pulover largi. Croielile sac aveau un impact discordant într-un sezon în care designerii au fost obsedați de sex, de la dansatoarele la bară ale Stellei McCartney până la sânii protezați de la Duran Lantink.
Judecând după invitații VIP prezenți, există o piață pentru ținute confortabile, dar cu un aer sofisticat. Totuși, a se baza doar pe clienții existenți nu este suficient. Brandurile au nevoie de sânge proaspăt pentru a supraviețui și a prospera.
Colecțiile recente Chanel duc lipsă de scânteia conexiunilor neașteptate pe care le poate aduce o privire exterioară. Gândiți-vă la ultima campanie a lui Blazy pentru Bottega Veneta, care a asociat genți Andiamo din piele împletită, de 8.400 de dolari, cu perne animate în formă de animale de pluș și coloana sonoră din „Beverly Hills, 90210.”








Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.