G4Media.ro

ChatGPT lansează noi funcții de cumpărături

Sursa foto: Valerii Honcharuk / Alamy / Profimedia

ChatGPT lansează noi funcții de cumpărături

OpenAI a anunțat actualizări ale experienței de cumpărături pe platforma sa de inteligență artificială generativă, ChatGPT, oferind recomandări de produse și informații despre unde pot fi achiziționate, relatează Vogue Business.

Urmărește cele mai noi video-uri G4Media

- articolul continuă mai jos -

Săptămâna trecută, ChatGPT a înregistrat un miliard de căutări. Iar acum, platforma lansează actualizări pentru a crea o experiență de „cumpărături conversaționale”, a anunțat astăzi compania-mamă OpenAI. Aceste îmbunătățiri vor fi disponibile începând cu 28 aprilie pentru utilizatorii Plus, Pro, Free și utilizatorii neautentificați din toate piețele în care ChatGPT este disponibil.

De acum înainte, când utilizatorii ChatGPT vor căuta produse din domenii precum modă, frumusețe, articole pentru casă sau electronice, platforma va oferi recomandări personalizate, detalii vizuale despre produse, comparații de prețuri între comercianți și recenzii, cu linkuri directe către site-urile comercianților care vând produsul respectiv. Spre deosebire de motoarele de căutare tradiționale și de rețelele sociale, rezultatele produselor vor fi alese de inteligența artificială și nu vor fi reclame, ceea ce ar putea fi un avantaj important pentru utilizatorii tot mai sceptici față de recomandările online.

„Ne dorim să aducem un nou tip de experiență de cumpărături conversaționale în ChatGPT,” spune Matt Weaver, șeful departamentului de soluții tehnice pentru regiunea EMEA la OpenAI. „În ultimele șase luni, funcția de căutare a fost una dintre cele mai populare pe platformă. Cumpărăturile online pot însemna multe file deschise și un proces lung de cercetare, iar noi vrem să simplificăm acest lucru, aducând totul într-un singur loc.”

chatgbt, moda, intrebari chatgbt. functie chatgbt, fashion
Sursa foto: captura de ecran / ChatGBT

Există planuri de extindere a acestor funcții către alte categorii de produse, după ce OpenAI va învăța din lansarea inițială.

În ciuda preocupărilor legate de consumul de energie al AI-ului, utilizarea funcției de căutare a ChatGPT a crescut semnificativ în ultimele șase luni. Totuși, până acum, platforma nu s-a concentrat pe cumpărături. Potrivit unei relatări recente din The Information, un executiv de rang înalt de la Google, Sissie Hsiao, a declarat că ChatGPT a atras unele interogări de căutare, dar în principal din domenii precum „teme și matematică”, care nu sunt esențiale pentru veniturile din publicitate. De asemenea, Hsiao a menționat că „până acum [Google] nu a observat o canibalizare a interogărilor comerciale sau cu intenție comercială” din partea ChatGPT.

chatgbt, moda, intrebari chatgbt. functie chatgbt, fashion
Sursa foto: captura de ecran / ChatGBT

Deși noile funcții de cumpărături ale ChatGPT nu reinventează roata, ele comprimă diferitele etape ale procesului obișnuit de achiziție online într-un singur flux, ceea ce ar putea atrage cumpărătorii departe de motoarele de căutare tradiționale. Așa cum a fost demonstrat pentru Vogue Business într-un briefing, dacă îi ceri lui ChatGPT să îți recomande un tricou roșu sub 30 de lire sterline care să se potrivească cu noii tăi adidași roșii, de exemplu, platforma va sugera opțiuni prin imagini și îți va indica diferiți comercianți de unde îl poți cumpăra, afișați într-o bară laterală. De acolo, poți adresa toate întrebările de cercetare dorite, în aceeași fereastră, cum ar fi politicile de retur ale comercianților sau informații despre cum se potrivește produsul, bazate pe recenzii.

Faza de „cercetare” în procesul de cumpărare este din ce în ce mai importantă pentru consumatori, conform unui studiu realizat anul trecut de Vogue Business și agenția de cultură tineretului Archrival. Studiul a arătat că 70% dintre reprezentanții Generației Z și 69% dintre mileniali au încredere într-un brand doar după ce își fac propria cercetare, în loc să cumpere impulsiv. Dacă anterior aceștia apelau la motoare de căutare sau rețele sociale pentru recenzii de produse, OpenAI își propune să simplifice procesul.

chatgbt, moda, intrebari chatgbt. functie chatgbt, fashion, geanta prada
Surse foto: captura de ecran / ChatGBT

Platforma va memora, de asemenea, preferințele utilizatorilor pe baza conversațiilor anterioare, pentru a personaliza și mai mult experiența de cumpărături în viitor. (Utilizatorii pot actualiza sau șterge aceste date din setări, menționează platforma.) Această funcție nu va fi disponibilă inițial în SEE, Regatul Unit, Elveția, Norvegia, Islanda sau Liechtenstein, unde legislația privind protecția datelor este mai strictă.

„Pentru a găsi comercianții și produsele de sugerat, ChatGPT extrage informații de la furnizori terți și din surse publice,” spune Weaver. Însă OpenAI intenționează să creeze legături directe cu comercianții în viitor. „Explorăm o modalitate ușoară prin care comercianții să furnizeze direct fluxurile lor de produse către ChatGPT, pentru a asigura listări precise și actualizate. Vom lansa un formular de interes pe site-ul nostru și vom notifica comercianții când deschidem înscrierile.”

Compania subliniază că este încă la început de drum în ceea ce privește comerțul prin ChatGPT, „și vom continua să colaborăm cu comercianții pe măsură ce învățăm rapid și iterăm”.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.