G4Media.ro

Cheile Bicazului, risc pentru șoferi / Sunt opt zone cu risc major…

Sursa foto: Parcul Național Cheile Bicazului - Hășmaș/Facebook

Cheile Bicazului, risc pentru șoferi / Sunt opt zone cu risc major de căderi de pietre şi arbori / Prefectul de Neamț vrea construcția unei structuri de sprijin de tip tunel pentru protejarea traficului auto

În Cheile Bicazului există opt zone cu risc major de căderi de pietre şi arbori pe carosabil, relevă o expertiză tehnică prezentată într-o şedinţă organizată la Prefectura Neamţ, anunță Agenția de presă Rador, care citează Radio Iași.

Expertiza a fost comandată de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în urma unor tot mai dese incidente în zonă, unele soldate cu persoane rănite.

„Expertiza realizată a demonstrat existenţa unui pericol real cauzat de căderile de pietre şi arbori şi a trecut deja prin comisia de avizare. Specialiştii au împărţit sectorul de drum în opt zone de risc, oferind pentru fiecare soluţii tehnice specifice, adaptate configuraţiei terenului. Probele prelevate şi cartografierea versantului cu drone au evidenţiat necesitatea unor lucrări ample de consolidare”, se arată într-un comunicat de presă al Prefecturii Neamţ.

Specialiştii recomandă montarea unui sistem de plase ancorate de înaltă rezistenţă pe suprafaţa versantului pentru prevenirea căderii fragmentelor stâncoase şi a unui sistem de bariere de retenţie flexibile, de înaltă rezistenţă, la partea superioară a versantului sau pe suprafaţa verticală a acestuia.

A doua variantă pentru prevenirea accidentelor include şi torcretarea suprafeţei versanţilor cu betoane, dar nu este agreată de autorităţi pentru că ar avea un impact negativ asupra specificului zonei.

Pe un sector de drum cu risc de căderi de pietre se recomandă demolarea versantului instabil de pe partea stângă şi montarea unui sistem de plase ancorate de înaltă rezistenţă pe versantul de pe partea dreaptă, plus bariere de retenţie flexibile contra căderii de roci.

Prefectul Adrian Bourceanu a apreciat soluţia ca fiind dificilă şi riscantă şi susţine varianta realizării unei structuri de sprijin de tip tunel, pe o lungime de circa 65 metri.

„Această expertiză reprezintă baza pentru măsuri concrete, menite să prevină tragedii. Acum avem un plan clar şi putem trece la următorii paşi. Cheile Bicazului nu reprezintă doar un drum, ci şi o punte între oameni, natură şi istorie. Este de datoria noastră să protejăm această comoară a naturii şi vieţile celor care tranzitează această zonă”, a declarat Bourceanu.

În circa trei luni, CNAIR va realiza documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie, apoi se va trece la proiectare iar lucrările ar urma să înceapă în 2026.

În ultimii ani au existat mai multe incidente în Cheile Bicazului în urma căderii de pietre de pe stânci.

Cel mai grav accident a avut loc în 2022, atunci când o bucată de rocă a căzut în capul unui turist din Iaşi, acesta fiind transportat la spital în comă profundă.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.