Chery Auto ia în considerare Europa de Est pentru o nouă uzină (Reuters)
Grupul chinez Chery Auto ia în considerare Europa de Est ca o opţiune pentru a doua sa facilitate de producţie pe continent, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmite Agerpres.
Până la finalul anului, Chery, producătorul auto chinez cu cel mai mare volum de export, ar urma să demareze producţia cu un partener local, EV Motors, la recent achiziţionata fabrică din Barcelona, Spania, prima sa unitate de producţie din Europa.
Grupul evaluează opţiunile pentru o altă uzină în regiune, şi ia în considerare Europa de Est ca o opţiune pentru a doua facilitate, au explicat sursele.
Şi Guvernul italian este în negocieri cu Chery şi alţi producători auto chinezi, inclusiv Dongfeng Motor, pentru a atrage investiţii în ţară.
Producătorul auto chinez Chery Auto este pregătit să cheltuie miliarde de euro, pentru a se asigura că mărcile sale Omoda şi Jaecoo vor fi achiziţionate de clienţii europeni în următorii trei ani, a afirmat într-un interviu pentru Reuters Kevin Cheng, şeful mărcilor Omoda şi Jaecoo pentru piaţa din Italia.
Anul acesta, Chery Auto va lansa Omoda şi Jaecoo în Europa, iniţial fiind vândute versiunile cu motor pe benzină. După ce vor demara vânzările în Spania, Italia, Polonia şi Marea Britanie, vor fi adăugate mai multe ţări, şi vor fi comercializate şi versiunile hibride şi electrice. Omoda şi Jaecoo au ca repere mărcile Kia, Hyundai, Nissan şi Volkswagen, a declarat Kevin Cheng.
Acesta a explicat că producătorul auto sud-coreean Kia a avut nevoie de aproape 20 de ani pentru a deveni un brand de încredere în Europa. „Obiectivul nostru este de a deveni un brand de încredere în următorii trei ani”, a afirmat şeful mărcilor Omoda şi Jaecoo pentru piaţa din Italia.
Planurile de investiţii în marketing şi dezvoltarea mărcilor în Europa sunt confidenţiale, „dar este vorba de sume imense, de miliarde de euro”, a adăugat acesta.
Pe plan global, vânzările cumulate ale Omoda şi Jaecoo, care sunt mărci de export, s-au ridicat la aproape 150,000 vehicule, în perioada ianuarie-august 2024.
Comisia Europeană propune tarife vamale suplimentare de 20,7% pentru automobilele Geely. „Este o provocare”, a declarat Cheng, adăugând că tarifele cu care se confruntă Chery sunt mai scăzute faţă de alţi producători auto chinezi, cum ar fi SAIC Motor.
„Vrem să avem relaţii bune cu Uniunea Europeană. Producerea de vehicule în Europa ne va ajuta să evităm tarifele”, a dat asigurări şeful mărcilor Omoda şi Jaecoo pentru piaţa din Italia.
În aprilie, Chery Auto anunţa că nou achiziţionata fabrică din Barcelona va fi una dintre principalele sale facilităţi de export la nivel mondial, urmând să producă anual 150.000 vehicule până în 2029, în cadrul societăţii mixte cu producătorul spaniol EV Motors.
Producţia va demara până la finalul anului la fabrica pe care grupul nipon Nissan a închis-o în 2021. Chery va începe să fabrice modelul său electric Omoda 5 şi va angaja 150 de foşti angajaţi Nissan, a anunţat directorul general al EV Motors, Pedro Calef.
Acesta a adăugat că în 2025 încă două modele vor fi produse, iar per total uzina va fabrica atât vehicule electrice (EV), cât şi maşini cu combustie internă, ambele companii fiind decise să angajeze până la 1.250 de foşti angajaţi Nissan.
Chery vinde maşini cu combustie internă, hibride şi vehicule complet electrice. Până la finalul lui 2025, Chery vrea să lanseze trei modele de SUV-uri pentru fiecare brand, cu diferite tipuri de alimentare.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu