G4Media.ro

China, cu cea mai mare piață auto din lume, reduce cu 30%…

sursa foto: Pexels/ Markus Winkler

China, cu cea mai mare piață auto din lume, reduce cu 30% subvențiile pentru noile mașini electrice și hibride

China, cea mai mare piaţă auto din lume, va reduce anul viitor cu 30% subvenţiile la noile automobile electrice şi hibride, a anunţat vineri Ministerul de Finanţe de la Beijing, transmite Reuters.

Politica de acordare a subvenţiilor la automobilele electrice şi hibride se va încheia la 31 decembrie 2022, iar după acea dată nu va mai fi subvenţionat acest tip de vehicule.

În aprilie 2020, Ministerul de Finanţe anunţase că subvenţiile la noile automobile electrice şi hibride vor fi reduse cu 10% în 2020, cu 20% în 2021 şi cu 30% în 2022.

În cazul vehiculelor electrice şi hibride folosite la transportul public, subvenţiile vor fi reduse cu 10% în 2021 şi cu 20% în 2022.

Autorităţile de la Beijing vor ca automobilele electrice şi hibride să reprezinte 20% din totalul vânzărilor auto până în 2025, faţă de aproximativ 5% acum. Companiile auto, inclusiv Volkswagen AG, General Motors Co, Toyota şi Tesla, şi-au extins capacităţile de producţie în statul asiatic, unde autorităţile promovează automobilele electrice şi hibride pentru a reduce poluarea.

De asemenea, Ministerul de Finanţe a anunţat că va fi înăsprită supervizarea problemelor de siguranţă ale vehiculelor electrice şi hibride pentru a preveni accidentele.

Vânzările de automobile în China, cea mai mare piaţă auto din lume, vor creşte probabil cu 5,4% anul viitor, ajungând la 27,5 milioane de unităţi, a previzionat luna aceasta CAAM – Asociaţia Producătorilor Auto din statul asiatic.

Din total, vânzările de automobile electrice şi hibride ar urma să urce cu 47% în 2022, la cinci milioane de unităţi.

Pentru 2021, CAAM se aşteaptă la un avans al vânzărilor de 3,1%, la 26,1 milioane de vehicule, din care 3,4 milioane automobile electrice şi hibride.

În primele 11 luni din acest an, vânzările de automobile în China au urcat cu 4,5%, la aproape 23,49 milioane de unităţi, deşi în noiembrie livrările au scăzut cu 9,1%, la 2,52 milioane de vehicule, din cauza deficitul global de semiconductori.

Vânzările de automobile electrice şi hibride au înregistrat luna trecută o expansiune de 121,1%, la aproximativ 450.000 de unităţi, în timp ce în primele 11 luni din acest an livrările de automobile electrice şi hibride au urcat cu 166,8%, la 2,99 milioane de unităţi.

sursa: Agerpres.ro, sursa foto: Pexels/ Markus Winkler 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. Interesant de văzut cum se vor vinde electricele fără subvenții.

    • Ideea e ca ele se vor ieftini usor-usor. Bineinteles nu cu 10% anual. De aici si subventiile. Ei calculeaza in functie de masina cea mai ieftina probabil. Daca cea mai ieftina electrica fara dotari a costat in 2019 8000 de euro, probabil in 2022 va costa 7500 euro. Ori va fi usor mai ieftina datorita competitiei dar si numarul unitatilor de productie in crestere. Similar functioneaza si cu panourile solare

    • @alex
      Nu se vor ieftini mașinile electrice ci se vor scumpi si impozita mai mult cele cu motor termic.
      Tendința e ca automobilul proprietate personala sa redevina un obiect de lux.

    • pai printre POSTANGII de pe aici se zice ca Chinezii ar muri de foame

  2. Opaa, e groasa!
    Evident ca nu are nici un sens aceasta măsură acum, electricele nu au ajuns la cota tinta de 20% și schimbarea climatica nu a fost oprita. Singurul motiv (in afara de incompetenta greu de imaginat) pentru a taia subventia acum ar fi lipsa banilor. E oare un (alt) semn ca a inceput prabusirea economica Chinei?

    • China are nevoie de bani pentru razboiul cu Taiwanul.

  3. Jigodii poluatoare.

    • Tu esti p***ă sau te prefaci?
      De ce nu-ti produci tu în țară toate că***urile? Toata planeta produce in China, Vietnam, India tocmai fiindcă normele de poluare au fost cel mult relaxate și muncitorii respectivi încă suportă. Crezi că chinezii sunt bucuroși că totu-i poluat? Ai fost în China să vezi că nu poți respira?
      Toată prostimea vad că le știe pe toate.

  4. Succesul cotetzelor electrice, chiar si dupa subventzii , va fi de max 10%, procent care va scadea dupa ce „propretarii” vor vedea cat ii costa schimbul de bacterii dupa 5 ani. Niste cazane, care nu inteleg de ce sunt subventionate din banii mei!

  5. Vor da de lucru europenilor, vom continua să fabricăm mașini de lux cu motoare termice pentru chinezi încă vreo câțiva ani după care vor trece și ei natural la electrice.

  6. Ce vad oqmenii tot gen termice rau, electrice bun…

    Nu e chiar asa. La cat merg eu pe al 5000-7000 km un motor termic e mai putin poluant…
    Bateriile pe litiu sunt poluante IN DRACI si greu de reciclat…
    Mai ales ca bateriile dureaza mult sa se incarce si pentru un vapor, camion, avion sunt practic imposibil de utilizat cu bateriile actuale.
    Sa fim seriosi, totu e sa arda oamenii de rand cu impozite si ei sa polueze in continuare.
    De asemenea atata timp cat china, india, sua, rusia nu fac nimic, toate masurile nu vor face decat sa faca prqf nivelul de trai din europa fara qproape nici un beneficiu. Nu europa e marele poluant al lumii

    E ca prostia germaniei : renuntam la nucleara ca ie rele, dar pastram incalzirea pe carbuni care polueaza in draci, dar noi suntem fericiti ca am renuntat la nucleara care NU degaja CO2.