G4Media.ro

China lovește gigantul de lux LVMH / Proprietarul brandurilor Louis Vuitton, Dior…

Sursa foto: wikimediacommons.com

China lovește gigantul de lux LVMH / Proprietarul brandurilor Louis Vuitton, Dior și Tiffany & Co. raportează venituri mai mici decât cele așteptate

Veniturile companiei LVMH, proprietarul brandurilor Louis Vuitton și Dior, au scăzut pentru al doilea trimestru consecutiv, semn că și cei mai puternici jucători din sector se luptă să contracareze încetinirea cererii pentru brandurile de lux și high-end, relatează BoF.

LVMH, care deține cele mai multe branduri de lux, a anunțat marți că profiturile sale au fost afectate în prima jumătate a anului. Ultimele câștiguri ale gigantului de bunuri de lux LVMH au prezentat o creștere de 2% în prima jumătate a anului 2024, dar veniturile au crescut sub estimările analiștilor față de anul trecut, pe fondul unei încetiniri a modei de lux, raportează Forbes.

Louis Vuitton a declarat că profiturile au fost afectate în prima jumătate a anului, deoarece consumatorii chinezi atenți la preț și-au mutat achizițiile în Japonia, dar intenționează să mențină investițiile.

Chiar dacă clienții din întreaga lume au redus cheltuielile cu bunurile high-end, inclusiv șampania și inelele de logodnă, LVMH a continuat să cheltuiască pentru renovarea magazinelor, organizarea de defilări spectaculoase și comercializarea produselor sale către importanta clientelă chineză. Apoi, mai este și costul sponsorizării Jocurilor Olimpice și Paralimpice de la Paris din 2024, estimat de surse la 150 de milioane de euro, relatează WWD .

moda, lvmh, scadere profit lvmh, louis vuitton
Sursa foto: pixabay.com

LVMH a raportat venituri de 41,7 miliarde de euro (45,2 miliarde de dolari) în prima jumătate a anului 2024, în scădere cu 1%, și de 20,9 miliarde de euro (22,7 miliarde de dolari) în al doilea trimestru, în creștere cu 1% față de anul precedent, fiind sub estimările medii de 42,3 miliarde de euro (45,9 miliarde de dolari) în primul semestru, conform Forbes. Mai mult, acțiunile LVMH au scăzut cu 7% de la începutul anului până în prezent, cu o scădere notabilă de 21% din martie, în conformitate cu mărcile de modă de lux care au publicat rezultatele săptămâna trecută și au raportat vânzări în scădere.

În urma raportului privind rezultatele, averea netă a directorului general Bernard Arnault a scăzut cu 135 de milioane de dolari, conform statisticii Forbes privind miliardarii.

Scăderea cu 14% a vânzărilor de bunuri de lux în Asia (cu excepția Japoniei) în trimestrul doi al anului s-a adăugat scăderii de 6% din trimestrul precedent.

Banca centrală a Chinei a redus ratele dobânzilor săptămâna aceasta, în încercarea de a revitaliza piața imobiliară aflată în dificultate, care reprezintă un factor-cheie ce diminuează încrederea consumatorilor. Dar autoritățile s-au angajat, de asemenea, să „reglementeze în mod corespunzător veniturile excesive”, acesta fiind cel mai recent semn că stilurile de viață luxoase nu mai sunt favorizate, conform BoF.

 

LVMH, louis vuitton, moda, vanzari louis vuitton scad, scadere profit lvmh
Sursa foto: flickr.com

În primul trimestru au persistat scăderile în sectorul vinurilor și al băuturilor spirtoase, precum și în cel al ceasurilor și al bijuteriilor, din cauza cererii scăzute din China și a performanței Tiffany & Co. pe care LVMH a cumpărat-o, dar care nu a obținut încă randamentul dorit. Moda și marochinăria, precum și afacerile cu parfumuri și cosmetice, au crescut cu 1% și, respectiv, 4% în al doilea trimestru, datorită succesului parfumurilor Dior Sauvage și J’adore, transmite Forbes.

Divizia de vânzare cu amănuntul selectivă, dominată de Sephora, a avut cea mai bună evoluție, cu o creștere de 5%, în timp ce segmentul de parfumuri și cosmetice care vinde machiaj și parfum pentru Dior, Givenchy și Fenty a crescut cu 4%, relatează BoF.

„Vânătoarea de reduceri de către turiștii chinezi are, de asemenea, un efect deflaționist în China”, a declarat Guiony. În ciuda acestui fapt, LVMH continuă să vadă afaceri bune cu cetățenii chinezi în general în divizia sa cheie de modă și marochinărie. Afacerile cu ceasuri și bijuterii sunt în scădere. „În general, mărcile care cheltuiesc mai puțin pe marketing în China au fost penalizate, subliniind necesitatea de a continua să investească pe piață, în ciuda crizei actuale” a declarat Guiony.

Prețul acțiunilor LVMH a scăzut cu mai mult de 20% de la vârful său de 872,80 euro din 14 martie.

Traficul în centrele comerciale de lux din China este în scădere de la începutul anului.

Costul prezentărilor de modă a crescut, dar acestea ajung acum la un public mult mai larg, cu 300 până la 500 de milioane de telespectatori care le urmăresc online, a spus Guiony.

Bilanțul este afectat și de cheltuielile neprevăzute: Dior va avea nevoie de investiții suplimentare ca urmare a unei anchete italienești privind practici ilegale la unii dintre furnizorii săi. Guiony a declarat că, deși casa de modă își asumă întreaga responsabilitate pentru neregulile detectate, aceasta nu era la curent cu condițiile de la companiile subcontractate. Pe lângă accelerarea ritmului auditurilor, Dior intenționează acum să accelereze integrarea verticală a procesului său de producție, a adăugat el.

Între timp, LVMH a încetat temporar tranzacțiile imobiliare uriașe, după ce anul trecut a făcut achiziții pe bandă rulantă.

Conform Forbes în aprilie 2023, LVMH a devenit prima companie europeană care a atins o evaluare de 500 de miliarde de dolari, prețul acțiunilor sale depășind 900 de euro (977 de dolari) după ce compania a raportat o creștere trimestrială a vânzărilor dublă față de așteptări. Acum însă, valoarea LVMH a scăzut la 375 de miliarde de dolari.

Burberry, un alt brand de lux, a raportat o scădere de 20% a veniturilor din vânzare și a avertizat cu privire la o pierdere operațională în prima jumătate a anului, în timp ce Swatch Group a declarat că veniturile pentru primele șase luni ale anului au scăzut cu 10,7% deoarece absența turiștilor chinezi a afectat și Asia de Sud-Est.

Astăzi urmează ca și grupul francez Kering  să își prezinte rezultatele pentru al doilea trimestru, urmat de Hermès International joi, 25 iulie.

Surse utilizate: forbes.com; businessoffashion.com; wwd.com

Notă: Ana-Maria Cristea este absolventă de Fashion Business Media and Communication la Istituto Marangoni di Design din Londra

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează