G4Media.ro

Cinci întrebări cheie despre dezastrul submarinului Titan, care a promis o scufundare…

Sursa foto: OceanGate.com

Cinci întrebări cheie despre dezastrul submarinului Titan, care a promis o scufundare de 2.800 m în Atlantic și a avut un final tragic/ Audiere publică pe durata a două săptămâni

Scufundarea de anul trecut a submarinului Titan deținut de compania Oceangate a avut un final tragic. Nava a suferit o defecțiune catastrofală în timp ce s-a apropiat de fundul mării, ucigând toți cei cinci oameni de la bord, transmite BBC.

Era submersibilul care promitea o călătorie unică în viață. O șansă de a coborî 3.800 m (12.500 ft) până în adâncurile Atlanticului pentru a vizita epava Titanicului.
Paza de Coastă a SUA organizează o audiere publică pe 16 septembrie pentru a examina de ce s-a produs dezastrul, de la designul neconvențional al submarinului la avertismentele de siguranță ignorate și lipsa de reglementare în adâncime.
Titan și-a început coborârea sub valuri în dimineața zilei de 18 iunie 2023.
La bord se aflau CEO-ul Oceangate, Stockton Rush, exploratorul britanic Hamish Harding, veteranul scafandru francez Paul Henri Nargeolet, omul de afaceri britanic-pakistanez Shahzada Dawood și fiul său, Suleman, în vârstă de 19 ani.
Mai târziu în acea zi, după ce ambarcațiunea nu a reapărut, Garda de Coastă a SUA a fost anunțată, declanșând o vastă operațiune de căutare și salvare.
Lumea a urmărit și a așteptat vești despre submarinul dispărut. Dar pe 22 iunie, epava a fost descoperită la aproximativ 500 m (1.600 ft) de prova Titanicului. Titan a explodat la doar o oră și 45 de minute după scufundare.
Acestea sunt cinci întrebări cheie la care încă trebuie să se răspundă.

  • Oare știau pasagerii că scufundarea mergea prost?
  • Care parte a submarinului Titan a eșuat?
  • Sunetele oceanului au distrage atenția de la căutare?
  • De ce problemele legate de siguranță au fost ignorate de Oceangate?
  • De ce au permis autoritățile lui Titan să se scufunde?

Pasagerii de pe Titan au plătit până la 250.000 de dolari (191.135 de lire sterline) pentru un loc. Toți au trebuit să semneze o exonerare de răspundere.
Omul de afaceri irlandez Oisin Fanning a făcut două scufundări în Titan în 2022 – ultima înainte de dezastrul fatal al submarinului.
El a spus că echipa Oceangate a luat în serios siguranța, cu briefing-uri extinse înainte de fiecare coborâre. Dar nu i-a fost clar că Titan nu fusese certificat.
„Aș minți dacă aș spune că nu cred că s-a făcut deja așa ceva – că se conformează anumitor norme”, a spus el.
„Știam cu toții că Titanul este experimental. Eram foarte încrezători, pentru că evident că au fost câteva scufundări înainte de asta și părea să funcționeze bine.”
Audierile publice vor dura două săptămâni. Speranța este că răspunsurile pe care le oferă ar putea împiedica un astfel de dezastru să se repete.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Promisiune respectată !
    A fost o călătorie unică în viață.
    Pe bune, nu e ca un circuit sight view.
    Poate ca la parapantă…