G4Media.ro

Cine este Dorinel Umbrărescu, cel mai puternic constructor român al momentului. Profilul…

Foto: G4Media

Cine este Dorinel Umbrărescu, cel mai puternic constructor român al momentului. Profilul antreprenorului care a câștigat într-o lună contracte de 2 miliarde de lei de la Compania de Drumuri

Aproape 2 miliarde de lei. La atât se ridică valoarea celor trei contracte pe care și le-au adjudecat în iunie firmele de construcții deținute de familia Umbrărescu: lotul Zimbor-Poarta Sălajului, parte din Autostrada Transilvania, pentru care s-a și semnat contractul de proiectare și execuție, și tronsoanele 3 și 4 din Drumul expres Craiova-Pitești, unde contractele vor fi semnate luna aceasta, dacă rezultatele  licitațiilor nu sunt contestate.

Iulie ar putea fi o altă lună norocoasă pentru firmele „regelui asfaltului”, așa cum a fost supranumit Dorinel Umbrărescu. Specialiștii din Compania de Drumuri ar trebui să anunțe câștigătorii pentru alte două mari proiecte: lotul 1 al drumului expres Brăila-Galați și centura Galațiului, proiect estimat la peste 950 de milioane de lei.

Contracte câștigate de firmele familiei Umbrărescu în iunie

Autostrada Transilvania lotul Zimbor-Poarta Sălajului

  • Lungime: 12,24 km
  • Valoarea contractului: 680,4 milioane lei fără TVA
  • Contractul a fost semnat pe 20 iunie

Drumul expres Craiova-Pitești – Tronsonul 3

  • Lungime: 31,75 km
  • Valoarea contractului: 670,71 mil. Lei fără TVA
  • Constructorul a fost desemnat pe 26 iunie

Drumul expres Craiova-Pitești – Tronsonul 4

  • Lungime: 31,88 km
  • Valoarea contractului: 617,08 mil. Lei fără TVA
  • Constructorul a fost desemnat pe 30 iunie

Cunoscut ca fiind „unul dintre cei trei regi români ai asfaltului” – alături de Dan Besciu (Euroconstruct Trading ’98) și Costel Cășuneanu (Pa&Co International), împreună cu care a lucrat la construcția tronsonului Moara Vlăsiei-Ploiești, parte din autostrada București-Ploiești – Dorinel Umbrărescu este, însă, singurul care a reușit să-și țină firmele pe linia de plutire și să evite insolvența.  Acum, cele trei firme controlate de familia Umbrărescu – Tehnostrade, Spedition UMB și SA&PE Construct – sunt printre marile companii de construcții, care lucrează în România.

Tehnostrade și Spedition UMB au aceeaşi structură a acţionariatului, formată din Mirela Umbrărescu (89% din acţiuni), Alexandru Teodor Umbrărescu (5%), Petru Răzvan Umbrărescu (5%) şi Dorinel Umbrărescu (1%), potrivit datelor de la Registrul Comerţului. SA&PE Construct e deținută de Alexandru Teodor Umbrărescu (50%) și Petru Răzvan Umbrărescu (50%).

Cine este Dorinel Umbrărescu

Potrivit Forbes.ro, Dorinel Umbrărescu s-a născut pe 9 noiembrie 1961 în localitatea Tănăsoaia din județul Vrancea. A lucrat până la începutul anilor 1990 în cadrul Întreprinderii Agricole de Stat din localitatea Podu Turcului, județul Bacău, și a continuat în cadrul autobazei Întreprinderii Regionale de Transporturi Auto din aceeaşi localitate. Instinctul antreprenorial a început să și-l valorifice abia la sfârșitul anilor 1990, când și-a făcut debutul în mediul de afaceri cumpărând inițial două camioane cu care a început să facă transport internațional. Câțiva ani mai târziu deținea deja o flotă de peste o sută de mijloace de transport.

Familia Umbrărescu a ajuns, însă, în topul celor mai bogați români după înființarea celor două companii de construcții – Technostrade şi Spedition UMB. Drumul spre succes a fost pavat cu numeroase contracte cu statul, în principal cu autoritățile locale din Bacău și alte județe din Moldova, dar și cu Compania de Drumuri. Un raport al Expert Forum din 2017 lega succesul în afaceri ale firmelor controlate de familia lui Dorinel Umbrărescu, adică accesul la contracte cu statul, de conexiunile politice ale acestuia.

În 2013, Dorinel Umbrărescu și-a făcut intrarea și în domeniul bancar, cumpărând 93% din ATE Bank România de la Piraeus Bank. Valoarea tranzacției a fost estimată la vremea respectivă la 10 milioane de euro. În 2014 i-a schimbat numele în Banca Română de Credite şi Investiţii (BRCI). Ambiția sa era de a o face o bancă universală. Instituția financiară a înregistrat, însă, doar pierderi de la an la an, iar potrivit Profit.ro a fost vândută anul acesta către miliardarul indian Sanjeev Gupta.

El e cunoscut în piața constructorilor drept un antreprenor care atrage cu oferte financiare consistente specialiști de top și este extrem de loial angajaților. Spre exemplu, angajații săi nu lucrează niciodată în timpul sărbătorilor religioase, iar uneori îi transportă acasă cu avioane charter de pe șantierele aflate la mare distanță.

Umbrărescu se deosebește de alți competitori autohtoni prin investițiile făcute în parcul de utilaje, investiții care i-au permis să poată opera concomitent mari șantiere în toată țara.

La ce autostrăzi au lucrat firmele lui Umbrărescu de-a lungul timpului

Printre lucrările din portofoliul celor două firme deținute de familia Umbrărescu se numără:

  • lotul 1 al autostrăzii Timişoara-Lugoj (9,5 kilometri), dat în folosință cu 6 luni mai devreme decât termenul din contract;
  • lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva (21,8 km), finalizat anul trecut la aproape 6 ani de la începerea lucrărilor, cu întârziere, insa, față de termenul asumat prin contract*;
  • tronsonul de nici 9 kilometri dintre Gilău și Nădășelu, parte a Autostrăzii Transilvania;
  • multe contracte de reabilitări de drumuri naţionale sau județene, deszăpeziri sau întreţineri de şosele, încheiate, atât cu autoritățile locale, cât și cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Drumarul român nu a lucrat, însă, doar la proiecte de succes. Între 2007 și 2012, UMB Spedition a făcut parte alături de Pa&Co și Euroconstruct din consorțiul care a construit 42 de kilometri din autostrada București-Ploiești. Lucrările începute în 2007 au tot tărăgănat și au fost gata abia în 2012. Au costat aproape 884 milioane de lei, deși în contractul semnat cu „regii români ai asfaltului”, în 2006, era vorba de un cost de 702,6 milioane lei.

Cifră de afaceri și profit în creștere anul trecut pentru firmele lui Umbrărescu

În 2019, potrivit datelor furnizate de portalul Confidas, cele trei firme de construcţii deţinute de familia Umbrărescu din Bacău au avut o cifră de afaceri cumulată de circa 780 de milioane de lei, aproape triplu față de 2018, și circa 1.200 de angajați.

Tehnostrade

Cifră de afaceri: 458,32 milioane lei

Număr de angajați: 1.170

Spedition UMB

Cifră de afaceri: 280,28 milioane lei

Număr de angajați: 44

SA & PE Construct

Cifra de afaceri: 40 milioane lei

Număr de angajați: 11

sursa: Registrul Comerțului, Ministerul de Finanțe, Confida

În prezent, firmele controlate de Dorinel Umbrărescu lucrează la realizarea celor 32 de kilometri de centură ai Bacăului, din care 16 km la nivel de autostradă, la realizarea tronsonului 2 al drumului expres Craiova-Pitești și la centura Rădăuți.

Centura Bacău

  • Lungime: 32 km din care 16 km de autostradă
  • Valoarea contractului: 668,33 mil. lei fără TVA
  • Începerea lucrărilor: ianuarie 2019
  • Stadiul lucrărilor: 63%

Drumul expres Craiova-Pitești – tronsonul 2 lotul 1

  • Lungime: 18,5 km
  • Valoarea contractului: 661,45 mil. lei fără TVA
  • Începerea lucrărilor: dec. 2018
  • Stadiul lucrărilor: 18%
  • Estimare finalizare lucrări: trim IV 2021

Variantă ocolitoare Rădăuți

  • Lungime: 16,58 km
  • Valoarea contractului: 97,44 mil. lei fără TVA
  • Începerea lucrărilor: oct. 2018
  • Stadiul lucrărilor: 67%
  • Estimare finalizare lucrări: oct. 2021

Drumul expres Craiova-Pitești – tronsonul 2 lotul 2

  • Lungime: 21,35 km
  • Valoarea contractului: 792,18 mil. lei fără TVA
  • Începerea lucrărilor: dec. 2018
  • Stadiul lucrărilor: 16%
  • Estimare finalizare lucrări: trim IV 2021

Ce spun politicienii din Bacău, despre băcăuanul plasat de Top 300 Capital printre cei mai bogați oameni din România, cu o avere estimată la 228-248 de milioane de euro?

„Dincolo de controversele legate de numele său de prin anii 2000, Umbrărescu este unul dintre cei mai performanţi constructori români, poate cel mai eficient atunci când este vorba despre construcţia de şosele şi autostrăzi. Centura Bacăului este o dovadă în acest sens. Mi-aş dori să avem mai multe firme româneşti de profil la fel de puternice şi de serioase”, a declarat, pentru G4Media, deputatul Lucian Stanciu Viziteu, șeful organizației județene USR Bacău.

„Am văzut cum a crescut această firmă încă din anii 2000. între 2004 şi 2013 toate lucrările contractate cu Consiliul Judeţean Bacău (prin fonduri europene sau de la bugetul judeţului) s-au detaşat prin calitate şi lucrări finalizate înainte de termenul limită. (…) Ceea ce se întâmplă din martie 2019 la centura Bacăului este absolut impresionant ca implicare, desfăşurare de forţe, ritm al lucrărilor şi este cea mai frumoasă demonstraţie de implementare a unei investiţii necesară ca aerul pentru judeţul Bacău şi nu numai”, a declarat și Dragoș Benea, europarlamentar și șeful PSD Bacău.

La articol a contribuit Gabriel Pop. Sursa foto: G4Media.ro

*In varianta initiala a articolului a aparut dintr-o eroare informatia ca lucrarile la lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva au inceput in 2011, lucru gresit. Potrivit CNAIR, lucrarile au inceput in toamna lui 2013.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

35 comentarii

  1. atata timp cat investeste in mijloace tehnice(echipamente) si isi apreciaza angajatii fara ai ameninta cu clasicul:” mai sunt o mie la poarta firmei mele care asteapta jobul tau…” este OK.
    ca nu este imaculat ca alba ca zapada?probabil.
    Si clasica constatare jurnalistica „contracte cu statul” ,dar cu cine sa faca contracte pentru autostrazi si drumuri?cu Armata?Cu Erdogan?Sau e de preferat ca statul sa dea contractele la turci ca gurista vopsita de la PMB?
    E firma romaneasca,cu angajati romani.PERFECT!Taxe si impozite platite in tara.Mare parte din banii platiti de stat pentru constructia drumului se intorc in economia romaneasca ,pe cand banii dati pe rable turcesti merg la Erdogan sa-si continue santajul cu migranti la poarta UE.

    • Ce aberatii,tu citesti ce scrii? de licitatii ai auzit? un kkt din asta abonat la contracte cu statul inseamna ca e declarat castigator la multe licitatii,ca deh,stie el pe cine trebuie.Apoi,castiga ca ofera pretul cel mai mic,dar ce sa vezi,contractele se tot lungesc,penalitati ioc,se maresc preturile dar autostrada nu se mai vede,prostimea striga de pe margine(lingaii nu),dar degeaba.

    • Asta am notat si eu: formula „contracte cu statul” e mereu folosita cu sens depreciativ moral.
      Umbrarescu ar trebui sa asfalteze alei prin curtea vilelor private…
      Statul trebuie sa „cumpere” diverse servicii ca sa functioneze.
      Alternativa este solutia Firea: infiinteaza companii municipale, cu contracte rezervate, cu salarii in functie de „cunostinte” nu de competente, pline de sinecuristi … si, ce conteaza daca si fac ceva? banii vin de la stat fara numar si fara sa aiba a da socoteala.

    • Ai dreptate, dar, din pacate, este cam singurul prin Romania care lucreaza profesionist.

    • torna, ai mers pe A3? Este o autostrada penibila pe care scrie „spaga” la fiecare parcare neterminata! Calitatea este groaznica, dar daca nu ai termen de comparatie, merge!

    • @dan,
      Unde este aberatia?
      a luat contractul pe ochi frumosi sau s-a licitat,legal etc?
      tu citesti articolul sau aberezi la aberatiile tale?
      nu am auzit ca din cauza firmei astuia sa nu se deschida vreo autostrada insa stiu cazuri cu Bechtel sau alti italieni si spanioli care,ce sa vezi,au licitat si s-au pishat pe contract .Asa ca nu mai abera,te rog, ca nu te pricepi…

    • Mai bine un constructor roman decat straini. Pana la urma banii raman in Romania, angajatii sunt din Romania. Este ok, in Ungaria licitatiile se castiga doar de constructori maghiari. Ca sunt si influente politice, economice, aia e. Tot ce conteaza e ca autostrada sa se faca, nu sa ramana nefacuta si sa dispara si banii.

    • Corect,de pe urma omului asta se vede ceva,asfaltul,mai bun decat toate nenorocirile numite drumuri.

    • Comentariu la obiect ! E singurul Umbrarescu care sta in arsita soarelui….si intre oameni, restul: prin parlamente, comitete si comitii…..
      Cum a facut primul milion de euro ? Nu mai este relevant. Faptele sunt prescrise. Conteaza ca banii se intorc in Romania. Daca si utilajele s-ar produce (macar asambla in Romania) atunci cercul s-a inchide.
      Acesti oameni ar trebui dati ca exemplu pentru tanara generatie cu bune si rele….

  2. Bravo lui ,straini vin nici nu se apuca de treaba si ia statului miliardu de euro si pleaca ca suntem europeni si ciini de circ nu se intereseaza cine sunt oameni din spate care manevreaza firmele astea care vin iau bani si pleaca,

  3. Sa facem un profil. PSD-ist, gras, cu burta de bere si gratare „con patate frite” si „due Ursus” – deci gratarist, PSD-ist, foarte probabil incult, abonat la Capatos pentru distractiile de dupa partidele de vanatoare pe care – no doubt – le face, si absolut incapabil de a face afaceri altfel decat cu statul roman. Vreau sa-l vad castigand un contract de autostrada in Germania si executandu-l. M-am saturat sa vad „generatia Bancorex” cum explodeaza pe firmament cu milioane avute ca „seed money” peste noapte si apoi cum fac ei contracte cu statul.

    • Nu stiu cine esti dar tare inept esti. O tii ca prostul inainte. ….psd, psd, psd. Ce mare rahat e si psd-ul de tot o tineti ca un act de mare curaj sa fii anti. Omul e valoros. Bai ineptule vezi valoare omului nu ca-i psd-ist sau pnl-ist.

  4. Bravo , bravo , bravo Umbrarestilor , ii urmaresc demult cum lucreaza si cu ce utilaje si oameni lucreaza !

    • Pentru acei ” cunoscatori”…
      Doar un năuc,invidios și/sau netrebnic nu ar putea să recunoască performanța acestor oameni…! ( si cu ce pret…!!!!!!)
      Habar nu aveti despre ce înseamnă să faci șantiere de dimensiunea,complexitatea si responsabilitatea acestora ..!!! ( voi, ăștia neprihăniți….cunoscători. … ,incercati să bateti un cui,apoi încă 5…dacă ați rămas cu toate degetele,poate reușiți să înțelegeți totusi… ceva din ce am scris mai sus…!)
      Iar dacă vreți să știți cum este cu statul nostru,fie si atunci cand ai o relatie contractuală cu el.. …,mergeți si cereți o biata adeverință de undeva de la el.. si o sa vedeti ce și cum durează….
      România are nevoie de astfel de oameni…dar,din pacate…este populată cu prea multi ca voi…ceilalți…!
      Nimic nu-i bun,nimic nu vă place…!
      Dacă domnii Umbrarescu s-ar fi născut în altă țară…erau priviți cu respect si primiți mai bine să lucreze aici…ca asa stim noi…ce este străin…estee bun din start,neconditionat ..si definitiv…!
      Am plătit si mai plătim la turci,la americani…si la altora ,sume enorme pentru nimic…( vă agitați pentru asta?!?!?)
      Aveti calculatoare în stare sa calculeze ce impozite si taxe plătește un grup ca al domnilor Umbrărescu…in paralel cu ce au de încasat ca datorii istorice…tot de la statul român…?!
      Stat care plătește pensii si spitale,tot de acolo…!
      Verificați cati oameni trăiesc…(cu adevarat bine ) in echipa domniilor lor…români de aici si care au avut de ce să rămână în tara lor…,verificați cati oameni sunt ajutați cu titlu de binefacere ;ce donații și ajutor dau oamenii aceștia ,fara sa se laude cu asta…salvand vieti la propriu…
      Sunt rușinat ca trebuie sa spun si eu ,ce este absolut evident si pentru un extraterestru…,pentru ca stiu ca sunt si romani care gandesc ca nine…,dar….cu cat sunteti voi mai mulți…si mai imbecili …,exponențial mai mult este nevoie de oameni care stiu adevărul,si să-l spună…!
      Doar pentru că „pâna face adevărul un pas,minciuna ocolește Pamantul”)…si pentru mult mai mult…!
      Asadar,
      Multa sanatate domnilor Umbrărescu,felicitări cordiale….!!!!

  5. @torna_fratre Perfect de acord, nu mai e nimic de adaugat.

  6. Ceea ce a realizat firma lui Umbrărescu în domeniul infrastructurii rutiere se poate vedea pe teren: lucrări executate la termen și de calitate.

    • @lita& corul laudatorilor:
      Hai mai, lasati dreaq vrajeala cu „calitatea executiilor” si alea alea ca macane! Cand trec pe A3 si trec destul de des, ma intreaba nevasta`mea ce au rotile automobilului!!! Nu au nimic dar calitatea lucrarilor este jalnica! Combinata cu refugiile lipsa si cu preturile enorme, uite reteta: bani de la stat contra spagi grase catre stie el cine!

    • @Andrei – inafara de portiunea Gilau – Nadasel, A3 a fost construita de B-E-C-H-T-E-L (Bechtel)!!! Nu are nicio legatura cu UMB!
      Si poate ar trebui sa iti verifici suspensia masinii, ca nu tin minte sa fie chiar asa de dezastru A3. Mergi pe A1 de la Budapesta catre Tatabanya…sa vezi acolo cum iti sar capacele la roti…

  7. Ok, mai bine se faceau cu firma Clotildei, aruncau un contract de consultanță de 50 de mil de euroi pe nimic, era mai politically correct

  8. Un fel de Tel Drum dar PNL ist.

    • Nu sunt un fan Dragnea dar Teleorman nu ar fi avut in vecii vecilor drumurile asfaltate fara Dragnea si Teldrum. Adica pana la urma a asfaltat tot judetul si asta conteaza. In rest e doar politica, toti sunt la fel de corupti doar ca unii mai si fac. Ca pot sa-si bata joc.

    • @Marius: asta e din ciclul a furat dar a și făcut ceva, saracul (laitmotivul de 20 de ani in Constanța). NU, NENE! Daca nu era Dragnea și Teldrum sa nu crezi că nu venea altcineva la licitație. Că nu s-au terminat tara in firma Teldrum. Dar dacă tu preferi sa dai preturi mult mai mari pe ceva făcut prost, că sa poată Dragnea să își mai cumpere o insulă, ce sa spun. Mult spor!

    • Fiecare cu securistii lui….

  9. Un om priceput si harnic. Un afacerist local care merita respect. Dati-i Romania pe mână si o asfalteaza mai bine ca chinezii sau nemtii. Pacat ca avem oameni priceputi, dar nu avem un management de tara bun. Iar in privinta contractelor cu statul pe care se insista puternic in articol doar, doar se va aprinde mânia proletară in cititor, ce sa mai spunem? Atitudine de mediocru care vorbeste despre oameni care fac ceva cu succes. Schimbati un pic placa asta. E stupid. Daca ar face doar statul sosele in tara asta si nu ar exista Umbrarescu sau altii ca el, am merge pe drumuri nenorocite si desfundate exact ca cele facute in vremea comunismului.

  10. Felicitari !!!!! Mai avem si romani vrednici.
    „Contracte cu statul” si cu cine ar trebui sa le faca, infrastructura rutiera fiind a statului ?

  11. Inainte de 1989 a fost ofiter acoperit sau informator? Cine e curios, sa faca o cerere catre CNSAS! Din limba comunista a devenit mare om de afaceri!

    „Succesul in afaceri legat de conexiunile politice” !! Conectat politic cu cine? Cu gasca PSD + securistii din PD, PDL, PNL.

    Sa va fie clar! Toti astia din transporturi sau constructii sunt legati de fosta securitate!

  12. Lugoj-Deva lotul 4 a intrat în execuție în anul 2014, lucrările au fost blocate peste un an în lipsa autorizației de construire și au fost finalizate în 2019. Deci informația prin care șantierul a durat 8 ani e complet falsa.

  13. Un mare BRAVO pentru Umbrarescu,sa fiiti sanatosi si sa faceti din firma dv.un etalon de calitate in Romania si nu numai ,vad lucrari la Radauti super echipa santiere adevarate care implica multa intelepciune si organizare chiar de sint si mici umbre se iarta fiindca 99 la suta e treba buna .APROPO,parcul dv.e super si doar un om destept investeste in utilaje performante ,asta e un viitor garantat asigurat nemteste,apoi citi bani ramin in tara si citi romani au leafa buna acasa nu printre straini departe de casa ,taxe la stat asigurari etc….circotasilor stiti ceva probati sa faceti un gard sau un podet si mai vedeti de ale voastre…..domnule UMBRARESCU VA ADMIR CAPACITATEA DV SI VA ZIC DUMNEZEU SA VA BINECUVINTEZE CU PUTERE SI SANATATE SA SCOATETI ROMANIA LA DRUMURI BUNE! COSTEL ,UN FERMIER ,BUCOVINA.

    • Mai fratilor!
      La noi în Maramures a luctat această firma. Cat e osanul de harnic, no fratilor, au speriat oasul, în sensul bun.
      Nu ne venea să credem. Nu aveam de a face cu „Dorel” a nostru. Era un fel de Dorel din Germania. La 4 dimineata porneau statia de asfalt. Eu fac navete la Sighet, în fiecare dimineață la 7, porneau masina de împrăștiat asfaltul.
      Fratilor, numai cuvinte de lauda în ceea ce privește calitatea. Se cam vedea grosimea asaltului, la ceilalți constructori (pe lungimea lui erau 4 constructori 1 roman și 3 straini) nu prea se simțea grosimea asaltului cand treceai de pe o porțiune pa alta Apropo de străini, unul din cei 3 a astupat gropile și nici pe acelea toate, cică a luat avansul sa plecat. Bucata aia de drum nici acu nu i făcută.

  14. A inceput investigatia securistilor (Tapalaga), au primit ordin pe unitate.

    Umbrarescu a terminat inainte de termen asa ca bravo lui.

    Presimt un dosar DNA curand, ca a suparat pe cineva sus pus, deja e al doilea articol in care se explica cati bani face pe acest site deci, e grava situatia

  15. Mult respect pentru ceea ce face.Pentru constructia de autostrazi si drumuri ar trebui acceptate numai firme de talia celor din Bacau -Umbrarescu si nu firme de apartament si cu inchirieri de utilaje,subcontractori etc.Acolo se fura banii,analfabeti,hoti de partid cu firmele lor.Caietele de sarcini ar trebui facute ca la carte,nu de infractorii de la psd ca sa castige firmelwe lor.Acest model de firma trebuie aplicate si firmelor straine care vin sa faca drumuri la noi!

  16. Bravo d-lui Umbrarescu! Sunt din Bacau si vad cat de repede se construieste centura orasului meu. O adevarata incantare sa vad acesti oameni

  17. Pe langa toate comentariile, care de altfel sunt foarte bune, trebuie sa stiti si fapotul ca acest individ este cel mai de temut CRIMINAL din Moldova.