G4Media.ro

Cine l-a scos din priză pe George Simion? Cel mai straniu comportament…

Sursa Foto: Inquam Photos/Autor: Octav Ganea

Cine l-a scos din priză pe George Simion? Cel mai straniu comportament de campanie electorală

George Simion a dispărut aproape complet de pe scena publică. În prima săptămână de campanie electorală, candidatul AUR nu a avut nici un eveniment public, a ignorat rețelele sociale, iar site-urile de propagandă AUR au înghețat pe 6 aprilie. Mai mult, Simion (38 de ani) a postat și un clip în care apare cu perfuzii, într-o stare de slăbiciune fizică. Tocmai el, liderul hiper-activ, televiziunea ambulantă cu transmisii LIVE de ore întregi pe rețele, inventatorul circului politic violent. Comportamentul liderului AUR e cea mai mare ciudățenie a campaniei. E doar o strategie de campanie pentru a evita gafele sau șeful AUR, cotat pe locul 1 în toate sondajele, a fost scos din priză?

Toți ceilalți candidați sunt în plină campanie: mitinguri electorale, vizite în teritoriu sau în diaspora, interviuri de dimineață până seara, postări la foc automat pe toate rețelele sociale. Suntem la finalul primei săptămâni de campanie, mai sunt doar trei săptămâni până la alegeri, toate motoarele sunt turate la maximum. Nu și la Simion.

  • UPDATE Vineri seara, George Simion a organizat o conferință “maraton” în care a promis că răspunde tuturor întrebărilor presei alternative, locale și influencerilor. Conferința este transmisă în direct pe contul lui de Facebook.

Analiza activității lui Simion pe rețelele sociale în ultima săptămână arată clar dezangajarea acestuia. Pe Facebook are patru postări banale în șapte zile, pe Tiktok are cinci clipuri – dintre care unul îl arată bolnav acasă, cu o perfuzie în mână, un mesaj nu tocmai mobilizator în debutul bătăliei electorale.

Simion nu a fost prezent nici la TV, cu excepția unei intrări prin Zoom la Realitatea Plus, postul condamnatului Maricel Păcuraru care îl sprijină cu toate forțele. A mai dat un interviu la DCNews, pe care însă nu l-a promovat deloc pe rețele.

Comportamentul straniu se extinde și la partid: pe contul oficial de Facebook al AUR nu există nici o postare de campanie cu George Simion din 4 aprilie și până acum. De parcă partidul nu ar avea candidat la prezidențiale.

Și mai relevant e că Simion nu a postat imagini sau informații de la întâlniri electorale în această primă săptămână de campanie. Nu știm dacă a fost pe teren în țară sau în Diaspora, dar informațiile G4Media arată că el aproape că nu mai iese din casă, majoritatea întâlnirilor le face în apartamentul unde locuiește.

Cea mai simplă explicație pentru comportamentul lui George Simion e noua lui strategie de campanie. Cotat pe locul 1 în toate sondajele, el știe că nu are decât de pierdut prin aparițiile la tv sau interviuri, unde riscă să fie confruntat de ziariști sau, după modelul Ponta, să se autofaulteze. Așa că, pentru a nu-și risca zestrea din sondaje, preferă să stea mai mult ascuns, cum a făcut și Călin Georgescu anul trecut.

Acum o săptămână scriam că Simion și-a schimbat total strategia de promovare. Cea mai notabilă modificare e renunțarea la promovare agresivă a brandului AUR, la promovarea agresivă outdoor cu bannere imense și la mitinguri electorale de campanie.

În schimb, campania urma să se axeze pe segmentele de votanți unde Simion a avut rezultate proaste anul trecut: femei, studenți, pensionari și locuitorii din marile orașe. Pentru a capta publicul feminin, reticent la Simion din cauza violenței de limbaj și acțiune a liderului AUR, partidul urma să folosească femei drept ambasadori publici ai lui George Simion.

Unii lideri AUR au declarat pentru G4Media.ro că renunțarea la mesajele radicale în plină campanie este greșită. Pe de-o parte demobilizează nucleul dur al AUR obișnuit cu proteste și alte forme radicale de manifestare politică. Pe de altă parte, nu va câștiga votul altor alegători care îl percep deja extremist, violent.

De asemenea, o altă componentă esențială a campaniei AUR urma să fie cea online, care se va concentra pe producția și distribuția de clipuri video de propagandă.

Problema cu această explicație simplă e că Simion nu respectă noua strategie. Componenta online a campaniei AUR e extrem de anemică, candidatul AUR e aproape inexistent pe rețele de o săptămână. Și nici femei prezentate drept ambasadori publici ai lui George Simion nu au apărut în această perioadă.

Un alt mare semn de întrebare e legat de înghețarea site-urilor de propagandă AUR. E vorba despre site-uri așa-zise de presă, care sunt de fapt controlate de AUR, precum 60m.ro, 4media.info, anchetatorii.ro, gazetarii.ro, comentatorii.ro. Ele nu mai postează nimic din 6-7 aprilie, în timp ce alte publicații din ”trustul” AUR nu mai pot fi accesate, precum 5news.ro sau PresaLibera.ro.

Cum e posibil ca, în loc să fie turat la maximum, ”trustul” AUR să înghețe pur și simplu? Iar rețelele sociale să fie ignorate de partid și candidat?

Ruptura de Claudiu Târziu e un alt gest politic stupid în plină campanie. În loc să înghețe conflictul cu co-fondatorul AUR și să împingă o decizie radicală după alegeri, Simion a ales să dezechilibreze partidul prin forțarea plecării lui Târziu. L-a forțat să demisioneze din AUR după ce l-a suspendat din funcția de președinte al Consiliului Național, provocând o criză internă în cel mai important moment politic – campania electorală prezidențială.

Simion pare acum un candidat cu frâna de mână trasă sau chiar scos din priză. Nu ar fi prima oară. În februarie 2024, Dan Tăpălagă scria despre operațiunea de dezumflare a partidului lui Simion – un produs mediatic, de laborator, inventat înainte de alegerile din 2020 pentru a tăia din procentele PSD.

Vom vedea în următoarele trei săptămâni dacă dispariția lui Simion a fost propria lui strategie câștigătoare sau o întrerupere conștientă a dozei de mediatizare de către cei care l-au creat.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

17 comentarii

  1. Mai bine zis Simeon si-a consolidat pozitia de nr 1 in sondaje befacand nimic.
    Se va derula pe nesimtite, terapia asta va împiedica Curtea de Conturi sa anuleze turul 2 care se prefigureaza cu acest invingato detasat.
    Nemafiind Ciolacu intre pretendenti se pare ca CCR nici nu mai au pe cine sa scoata din joc!
    Rolul ei politic s-a terminat!
    Poporul e obosit, resemnat si scarbit de prestatia lamentabila a candidatilor!
    Si a papusarilor din PSD, PNL si USR.
    😡

  2. 1. L-au invatat asa, ca sa nu spuna prostii. 2. Nu are de ce sa iasa, ca primii 4 de dupa el se cearta intre ei. Strange material pentru turul 2

    • 🙂 daca l-a invatat cineva, l-a invatat bine.
      Si-o fi dat seama ca nu are dece sa intre in „gura lumii”. au aparut altii mai suveranisti, mai credinciosi, mai traditionalisti, mai „anti-sistem”, mai de compatimit decat el. el e 5 in 1. sa vezi cand apare pe sfarsit si ii acuza pe toti de poplism 🙂 si toti au acelasi program: romania pe persoana fizica.

    • +1

  3. e blat cu Ponta. si cu psdul care se da lovit de inundatiile din 2014. si asa ajunge Ponta presedinte…si ciolacu ramane la guvern cu aur

  4. Marea majoritate a candidaților, când deschid gura, pierd procente. De altfel este imposibil să ai un mesaj care să mulțumească pe toată lumea dar, cu siguranță, este posibil să ai un mesaj care să nemulțumească pe toată lumea (vezi Ponta)

  5. Sau… ca in cazul CG, privirile sunt indreptate intr-o directie gresita?
    Mai e vreunul care zboara pe sub radar?

  6. Pe toți ne ajunge. S-o fi extenuat săracu cu portavocea, a căzut „copleșit de patriotism” la datorie, ca Ecaterina Teodoroiu.

  7. O fi facut covid din acela care nu exista…

  8. Simion ajunge sigur in turul 2, acolo va mai avea nevoie si de parti din alte electorate, asa ca de ce sa isi ostilizeze acum respectivele electorate.

  9. Simion aplică strategia lui CG…

    Nu bați la ușa televiziunilor, eviți interviurile, eviți dezbaterile… focus pe platformele de social media.

  10. Fiecare fată de pe TOCZAPARU e gata să fie luată tare.

  11. Oamenii aceștia nu au argumente politice care să convingă lumea să-i voteze. Recurg la discursuri patriotarde ieftine și la alte gesturi histrionice ca să atragă simpatia – mila duioasă – a oamenilor. Trucuri ieftine : mesia în cârje, ultrașul cu perfuzie. O singură diagnoză i-ar demasca : cea a unui psihiatru.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.