
Cine trebuie să-i învețe pe copii tabla înmulțirii: învățătorii sau părinții, în vacanța de vară dinainte de clasa a II-a? Dacian Dolean, cercetător specializat în alfabetizarea timpurie: Ideea de a da această sarcină ca temă pentru vacanța de vară mi se pare desprinsă dintr-un film SF cu buget redus
Este o practică acceptată pedagogic ca învățătoarele să le ceară părinților să-i învețe pe copii tabla înmulțirii în vacanța de vară ce precede clasa a II-a? Și cum îi pot ajuta părinții pe cei mici să învețe ușor, fără presiune, primele noțiuni ale înmulțirii? Pentru că, de-a lungul anilor, numeroși părinți ne-au sesizat că anumiți învățători i-au anunțat că în vacanță va trebui să îi învețe acasă pe copii înmulțirea, cu care să se prezinte cunoscută la clasa a II-a. Edupedu.ro l-a contactat pe cercetătorul Dacian Dolean pentru a vedea ce spun studiile cu privire la această sarcină.
“Transferul responsabilității predării tablei înmulțirii de la profesor la părinte nu ar trebui făcut deoarece profesorii (nu părinții) ar trebui să aibă pregătirea pedagogică necesară explicării motivației/utilității (De ce facem asta?) și mecanismelor/tehnicilor (Cum facem asta?) care stau la baza acestui proces”, a declarat psihologul educațional Dacian Dolean, în interviul acordat Edupedu.ro.
“Apoi, ideea de a da această sarcină ca temă pentru vacanța de vară mi se pare desprinsă dintr-un film SF cu buget redus. Chiar îmi este greu să îmi imaginez că există asemenea practici la noi în țară și că directorii și inspectoratele școlare închid ochii la așa ceva. Cu atât mai mult cu cât există și un ordin de ministru (5893/28.11.2016) care precizează că, ‘În perioada vacanțelor, de regulă, nu se vor da teme pentru acasă elevilor din învățământul primar‘. În plus, același ordin de ministru precizează că ‘Se interzice … solicitarea realizării unor activități de învățare care necesită o abordare sistematică în clasă‘”, a avertizat specialistul.
Psiholog educațional specializat în dezvoltarea limbajului și a alfabetizării timpurii, cu o experiență de peste 20 de ani ca profesor de învățământ primar, gimnazial, liceal și universitar în România și în SUA, Dacian Dolean este autor al unui studiu amplu despre impactul pe care îl au temele pentru acasă, în cazul elevilor de clasele I-IV, la care au participat 400 de elevi de clasa a II-a (n.red. vârstă la care elevii încep să învețe tabla înmulțirii). Studiul integral aici. De asemenea, este autorul cărții Meseria de părinte.
Psihologul educațional a dat și câteva sfaturi pentru părinți, cum îi pot ajuta pe copii să învețe tabla înmulțirii, înainte de a o memora.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
28 comentarii