G4Media.ro

Ciolacu, sindicaliștilor de la Dacia: ”Trebuie să redimensionăm Rabla (…) Trebuie să…

Ciolacu, sindicaliștilor de la Dacia: ”Trebuie să redimensionăm Rabla (…) Trebuie să cumpărăm şi am limitat sumele astfel încât să ne încadrăm în producătorii autohtoni şi cu certificatul verde, care au prioritate la orice licitaţie”

Premierul Marcel Colacu afirmă că, în contextul concurenţei pe piaţa autovehiculelor, este necesară protejarea industriei auto din România. În acest context, el avansează ideea „redimensionării programelor Rabla pentru autoturisme” şi spune că va „rămâne consecvent” în aşa fel încât instituţiile din administraţie, atât din cea locală, cât şi din cea centrală, să folosească autovehicule produse pe piaţa internă, transmite News.ro.

„Motorul economiei României stă în industria auto. Industria auto aduce un plus, generează un venit de peste 13% din PIB-ul României. Numai fabrica de la Dacia generează un venit de 2,1% din PIB-ul României. (…) Sunt 230.000 de români care lucrează în această industrie. Este industria cea mai inovatoare la nivel european şi acum există o concurenţă majoră  în Europa şi a produselor din China şi a produselor electrice din Statele Unite şi e normal să căutăm o abordare nouă pentru cea mai importantă ramură industrială din România”, a declarat, sâmbătă Marcel Ciolacu, la finalul unei întâlniri avute în judeţul Argeş, cu sindicalişti de la producătorul de automobile Dacia.

El spune că trebuie „să anticipăm, să nu ajungem la eventuale disponibilizări în perioada următoare, cu toate că managementul de la Dacia este unul de excepţie”.

„Va trebui, de această dată, ca să depăşim acest trend european – repet, nu este totuşi, dar va afecta şi România- – va trebui să ne aşezăm cu toţii la masă atât patronate, cât şi sindicate, cât şi Guvernul României. Normal că trebuie să redimensionăm Rabla, sistemul de schimbare a parcurilor auto. Eu voi rămâne consecvent în administraţie, în primul şi în primul rând atât centrală cât şi locală, trebuie să cumpărăm şi am limitat sumele astfel încât să ne încadrăm în producătorii autohtoni şi cu certificatul verde, care au prioritate la orice licitaţie. (…) Pentru industria auto trebuie să avem un plan şi este bine să construim acest plan în acest moment, anticipând eventuale probleme. E un context mai larg, l-am discutat cu cei de la sindicate va urma şi o întâlnire cu patronatele, atât de la Dacia, cât şi de la Ford ca să identificăm acolo unde statul va trebui să intervină să scadă din cheltuieli”, a adăugat primul ministru.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. Ce sa caute un politruc într-o companie privata, ce merite are guvernul în succesul Dacia? Sunt cei care încă nu au terminat autostrada pentru a inlesni afacerea.

  2. Oh, da! Ca tot si-a luat politia BMW-uri.

  3. Ar fi ideal sa existe rabla pt Dacia !
    Până acum rabla a subvenționat mai mult alte țări din uniunea europeană și din afara ei!

    • la Rabla e mai ceva ca la fotovoltaice… o singura cerere poate fi facuta si pentru 100 de masini. Le iau ei pe toate, restul freaca tastatura sa prinda ceva

  4. Asta e precum Kamala în SUA, e de atâția ani la conducere și ne spune acum cum va drege el lucrurile in viitor. De ce nu a făcut asta acum?

  5. Mai frate astia numai in crize stiu sa faca economie, adica se dau ingrijorati pentru cei pe care ii ingroapa tot ei.

  6. Practic în Romania sunt 250000 de it-isti..parte din ei lucrează și în it….și un prost.