G4Media.ro

Ciolacu: Sorin Grindeanu şi echipa sa au transformat anul 2022 într-unul de…

Sursa Foto: Marcel Ciolacu/ Facebook

Ciolacu: Sorin Grindeanu şi echipa sa au transformat anul 2022 într-unul de referinţă în istoria post-aderării/ Anul trecut au fost semnate contracte din fonduri europene de peste 10 miliarde de euro. Un record absolut în România şi în Ministerul Transporturilor

Preşedintele Partidului Social Democrat, Marcel Ciolacu, a declarat marţi că ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, şi echipa sa au transformat anul 2022 într-unul „de referinţă” în istoria post-aderării, în condiţiile în care au fost semnate contracte din fonduri europene în valoare de peste 10 miliarde de euro.

„România se angajează să continue investiţiile masive în infrastructură. Îmi doresc să continuăm cu aceeaşi forţă politică investiţiile în infrastructură mare naţională şi conectarea la reţelele internaţionale. Îmi doresc să menţinem ritmul şi să ridicăm din nou ştacheta performanţei pe domeniul infrastructurii. Actualul ministru al Transporturilor şi infrastructurii, Sorin Grindeanu, şi echipa sa au transformat anul 2022 într-unul de referinţă în istoria post-aderării la Uniunea Europeană. Anul trecut au fost semnate contracte din fonduri europene de peste 10 miliarde de euro. Un record absolut în România şi în Ministerul Transporturilor”, a spus liderul PSD, în deschiderea conferinţei „Better Connected through Connecting Europe Facility”.

Marcel Ciolacu le-a transmis celor prezenţi „un mesaj de continuitate”, adăugând că „principalul motor al modernizării economice” a României în anii următori va fi reprezentat de finanţarea tuturor tipurilor de infrastructură.

„Conferinţa de astăzi ne arată încă o dată anvergura euroatlantică a României şi rolul strategic al statului nostru, care poate fi întărit în sud-estul Europei. Astfel, cele două proiecte strategice mari care urmează să asigure interconectivitatea între Marea Neagră, Marea Egee şi Marea Baltică – ne referim aici la coridoarele Rail-2-Sea şi Via Carpatia – reprezintă rute vitale în viitor, atât pentru economia românească, cât şi pentru componenta de apărare a UE şi NATO. Tocmai de aceea, azi ne interesează maximizarea finanţării proiectelor ce compun cele două coridoare, care vor asigura interconexiunea feroviară şi rutieră, civilă şi militară între sud-estul, centrul şi nord-estul Europei”, a spus preşedintele Camerei Deputaţilor.

El a adăugat că România are şansa de a transforma portul Constanţa într-un „hub internaţional” cu mare impact pentru pieţele din Asia, într-un „context geo-politic volatil” în estul Europei.

Liderul PSD s-a declarat convins că „secretul succesului” pentru dezvoltarea infrastructurii din România îl reprezintă implicarea tuturor factorilor naţionali de decizie. Totodată, „cheia reuşitei” pentru proiectele situate pe rute europene o reprezintă „o mai bună şi strânsă colaborare” cu statele partenere. În acest sens, a menţionat că în cadrul conferinţei va fi semnată o declaraţie comună de susţinere a celor două coridoare de transport.

„Reuniunea de astăzi va deveni un nou reper în consolidarea coeziunii şi a importanţei UE în actualul context global. Iar România are oportunitatea să evolueze alături de partenerii săi europeni. Eu personal mă amgajez să fiu un susţinător al acestor investiţii, care vor aduce în mod direct şi indirect miliarde de euro economiilor naţionale şi regionale”, a spus Marcel Ciolacu. AGERPRES/(AS – autor: Irinela Vişan, editor: Mihai Simionescu, editor online: Anda Badea)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Pe noi ne-ar interesa sa stim din partea partidului care tot guverneaza tara asta de peste 3 decenii ce s-a facut, nu pentru cati bani s-au mai semnat niste hartii, ca asta stim ca stiu sa faca, dar ceea ce nu stim noi este ce au facut cu banii. Mai putin ne intereseaza ce vor face si vor drege ca stim deja si asta.

  2. E și greu să nu dobori recorduri cu PNRR. Praf în ochi pentru votantul anaIfabet PSD

  3. usor sa culegi lauri, dupa ce USR a facut treaba buna la transporturi, tinand cont ca 33 de ani lucrurile au scartait tare de tot …

  4. Este proverbială inteligența managerială a mafiei politice postdecembriste; în special a celei roșii. Păi, nu au inventat ei (bandiții roșii) pensiile speciale ale trântorilor? nu au inventat ei facultăți în care să fie fabricate și doctorate, iar ulterior beneficiarii să aibă sporuri la salarii și pensii în baza doctoratelor cumpărate și plagiate? nu au politizat ei toate instituțiile satului cu limitați șpăgari și slugarnici? nu au pus pe butuci învățământul și sănătatea? nu sunt ei incapabili să primească (gratis) banii europeni, pentru că nu pot să fure din aceștia? nu au scăpat de răspundere penală o grămadă de alți borfași, prin modificarea continuă a prevederilor legale privind administrarea probelor în procesele penale; mână-n mână cu cecereul multipensionarului spăgial doarmeneamul?