Ciolacu vrea ca una dintre stațiile viitorului metrou spre Aeroportul Otopeni să fie denumită Shinzo Abe, în memoria fostului premier japonez
Preşedintele Camerei Deputaţilor, liderul PSD Marcel Ciolacu a transmis, luni, după întâlnirea cu prim-ministrul Japoniei, Fumio Kishida, că şi-ar dori ca una dintre staţiile care vor compune viitoarea Magistrală de metrou către Otopeni să poarte numele fostului premier Shinzo Abe, în semn de respect şi mulţumire pentru eforturile intense pe care le-a depus de-a lungul timpului în consolidarea relaţiilor dintre România şi Japonia, transmite agenția News.ro.
El a mai spus că România şi Japonia au datoria să continue toate proiectele începute atât pe plan politic, cât şi economic.
Marcel Ciolacu afirmă că cel mai important obiectiv al României este accelerarea formalizării Parteneriatului Strategic dintre România și Japonia, un parteneriat fundamentat pe patru direcţii principale: politic, de securitate, economic şi cultural-ştiinţific.
Context. Cei trei constructori din Turcia care s-au calificat în prima etapă a licitației pentru proiectarea și execuția secțiunii de metrou Băneasa-Otopeni au depus oferte pentru etapa a doua care include oferta tehnică și financiară, potrivit Economedia.ro.
Practic, întreaga linie de metrou cu 12 stații între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni va fi construită de firme din Turcia, primul tronson cu șase stații între Gara de Nord și Aeroportul Băneasa fiind în etapa de proiectare (contract semnat în martie cu Alsim Alarko).
Pentru secțiunea 2 Băneasa-Otopeni, contractul are o valoare de 1,3 miliarde lei (indicatorii sunt stabiliți în 2016), cost care poate fi suplimentat cu până la 30 % după ce Guvernul a modificat legislația pentru a acoperi creșterea prețurilor la materialele de construcții.
Termenul limită pentru evaluarea ofertelor este 9 ianuarie 2023. ,,Și secțiunea 2 a Magistralei M 6 de la Băneasa la Otopeni are ofertanți. Toate cele 3 firme calificate în procedura de licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru secțiunea 2 a Magistralei M6, respectiv Tokyo – Aeroport Henri Coandă, au depus ofertele la termenul stabilit.
Cei 3 ofertanți lideri sunt:
1. ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S.
2. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.
3. GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş.
Secțiunea 2 Tokyo – Aeroport Henri Coandă are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații:
–Washington
–Paris
–Bruxelles
–Otopeni
–Ion I.C. Brătianu
–Aeroport Otopeni
Valoarea contractului este de 1,31 miliarde de lei, fără TVA.”
Prima secțiune a magistralei M6 Gara de Nord – Băneasa are o lungime de 6,6 kilometri și costă 1,2 miliarde lei, contractul de proiectare și execuție fiind pentru lucrări de bază, structuri la tuneluri și stații. Pentru această secțiune România are finanțare europeană de peste 500 de milioane de euro cu termen -limită decembrie 2023 în timp ce, pentru a doua secțiune Băneasa – Otopeni, licitația a fost lansată cu bani de la buget, din împrumutul de peste 300 de milioane de euro de la Banca Japoniei.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
14 comentarii