Cioloș, critici pentru Firea: După ce PSD a dat liber la cumpărat rable, nu poți să impui acum norma de poluare
Dacian Cioloș o critică pe Gabriela Firea pentru măsurile anunțate de aceasta pentru combaterea poluării. Președintele PLUS spune că, în calitate de lider PSD, partid care a dat liber la cumpărarea de rable fără taxe în 2017, Firea nu poate impune acum norma de poluare care interzice accesul în centrul orașului pentru mașinile sub Euro 3.
”În București și în județul Ilfov au intrat aproximativ 35% dintre cele 1,5 milioane de mașini second-hand intrate în țară în ultimii doi ani”, scrie Dacian Cioloș pe Facebook.
În plus, fostul premier scrie că taxarea accesului în București pentru mașinile înmatriculate în alte județe este imposibilă.
Postarea integrală a lui Dacian Cioloș pe Facebook:
Doamna Firea și-a adus aminte că aerul din București este irespirabil. Cam târziu. Dar să analizăm ce ne propune Gabriela Firea, primar general de doar trei ani.
Doamna Firea vrea să interzică accesul liber în Capitală pentru orice mașină din afara zonei București-Ilfov. Chiar dacă e o mașină electrică. Și mai vrea taxă de acces în centru pentru mașinile cu motoare sub standardul de poluare Euro 3. Problema cu aceste măsuri este că sunt lipsite de coerență. Cam ca întreg mandatul doamnei Firea de până acum. Iata de ce:
1. Nu poți interzice accesul liber al mașinilor în București pe criteriul teritorialității. Trăim într-o țară fără frontiere interne. Plus că motivul impunerii taxei, susține doamna Firea, este protejarea mediului. De ce nu permite accesul fără taxă pentru orice mașină electrică, dacă ține cont de cine poluează?
2. Nu poți, ca lider PSD, după ce, ca partid aflat la guvernare, ai dat liber la achiziția din UE a tuturor tipurilor de mașini, indiferent de vechime și de motorizare, să impui acum norma de poluare. În București și în județul Ilfov au intrat aproximativ 35% dintre cele 1,5 milioane de mașini second-hand intrate în țară în ultimii doi ani.
3. Nu poți ataca motoarele diesel când tocmai Primăria Generală, pe care o conduci, a cumpărat 400 de autobuze diesel, chiar dacă Euro6, în loc să alegi tehnologii precum motorizarea hibridă, CNG (gaz natural comprimat) sau electrică.
4. Te lauzi că vei cumpăra tramvaie noi, dar infrastructura de tramvaie e la pământ, ba chiar linii considerate simbol ale STB, cum este tramvaiul 41, sunt practic blocate de lipsa de viziune și planificare din clădirea de vizavi de Cișmigiu.
Vine septembrie și va crește traficul, iar Podul Grant nu e reparat, deși doamna Firea promitea că va fi. Tramvaiul 41 va circula pe o singură linie nu știm exact până când. Unde se va duce tot traficul care trebuie să ajungă din vestul orașului în nord? Prin centru, unde acum se deschide un nou șantier, în Piața Unirii? Un primar cu viziune deschidea șantierul acela la începutul verii, nu în toamnă, când traficul e mai mare.
De asemenea, Pasajul de la Lacul Morii, despre care doamna Firea, primar de doar trei ani, ne spune o dată la câteva luni că e gata în procent de 90%, nu va fi foarte util prea curând. Fără conexiunea cu Centura București și cu A1 București – Pitești, avem doar un pod deasupra Dâmboviței. Crede cineva că doamna Firea chiar știe ce face? În afară de imagine, desigur…
Guvernarea Romaniei și administrația Capitalei au nevoie acută de competență, de măsuri coerente. România, ca țară europeană, merită mai mult, nu doar măsuri populiste și decizii electorale.
Foto: InquamPhotos / Octav Ganea
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
20 comentarii