Cîrstoiu, întrebat cu ce mașină a venit la conferința de presă: Cu mașina personală / BMW-ul X6 din parcarea sediului de campanie nu figurează în declarația de avere ca mașină personală, ci aparține firmei sale/ Ce spune despre Cadillac-ul din garaj
Candidatul comun al alianței PSD PNL la primăria Capitalei, Cătălin Cîrstoiu, a declarat, luni, că a venit ”cu mașina personală”, întrebat cu ce mijloc de transport a venit la sediul de campanie, tema conferinței de presă fiind situația tranportului din Capitală. În sediul de campanie de pe Kisselef 57 era parcat BMW-ul X6 care nu figurează în declarația de avere ca ”mașină personală”, ci aparține uneia din firmele sale din grupul Anemona. Întrebat dacă mai folosește Cadillac-ul cu care a fost văzut în primele zile din campanie, Cîrstoiu a declarat că îl ține în garaj pentru că ”la prima ploaie s-a umplut de apă”.
”Deci, nu mai prezentați, că e o mașină din 2008 care și-a cam epuizat rolul ei fizic. Eu înțeleg că sunteți ușor tendențioasă și chiar îmi place lucrul ăsta. Da, eu de-aia am și mers cu metroul”, a precizat Cîrstoiu. Candidatul PSD-PNL a descris traficul din Capitală ca fiind ”haos” și a spus că orașul are nevoie de ”măsuri pe rtermen lung”, cum ar fi trecerea metroului de la ministerul transporturilor la municipalitate.
Întrebare: Cu ce ați venit astăzi la conferința de presă? Cu metroul sau cu BMW-ul?
Cătălin Cîrstoiu: Cu ce credeți că am venit? Cu ce credeți că am venit? Păi dacă ați spus o asemenea întrebare, probabil că aveți și răspunsul în cap. Cu mașina mea personală am venit. Legat de subiectul ăsta, chiar o să vreau să clarificăm, pentru că am și eu niște lucruri foarte importante de spus pe subiectul ăsta.”
Ce a declarat Cătălin Cîrstoiu despre traficul din București:
- Acum, ce aș putea să vă spun eu este că, mergând cu metroul, mergând și cu autovehiculul proprietate personală și cu tramvaiul, am constatat ceea ce era evident, că timpii petrecuți de noi în trafic sunt enormi, sunt de-a dreptul stresanți pentru viața fiecăruia dintre noi și aș putea descrie, într-un singur cuvânt, traficul din capitală: haos.
- Aș veni cu un exemplu. Primăria Capitalei a achiziționat 100 de autobuze electrice, din care în trafic sunt doar 40. Au fost 20, acum sunt 40. De ce? Pentru că nimeni nu și-a imaginat posibilitatea construcției unor stații de încărcare la capetele liniilor, cum era posibil și cum arătau studiile de fezabilitate.
- Concluzia discuției de astăzi, și asta se regăsește în proiectul nostru pentru București, sub forma unor măsuri imediate și pe termen lung, este că Bucureștiului îi sunt necesare măsuri pe termen lung, proiecte serioase, care n-au cum să fie finanțate altfel decât din fonduri europene, din atragerea unor alte surse non-bugetare. Și ce credem noi este că Bucureștiul astfel trebuie văzut ca o comunitate, București-Ilfov, pentru că nu putem face abstracție de cetățenii care au domiciliul în București și care locuiesc în Ilfov. De aceea, dincolo de A0, care aduce un plus în accesul în București, am discutat astăzi îndelung despre centura veche a Bucureștiului, iar opinia tuturor e că ar trebui și ar fi necesar să treacă spre municipalitate.
- De asemenea, sunt radialele care străpung cele două inele concentrice, care aduc accesul în București, care ar fluidiza mult accesul, iar necesitatea evidentă este a conecta aceste radiale cu niște huburi de comunicare, cu mijloacele de transport în comun. Aici vorbim despre metrou, necesitatea trecerii metroului tot la municipalitate și extinderea rețelelor de metrou spre Ilfov. Asta este o necesitate evidentă.
- Practic, noi spunem că este vital astăzi să avem un plan real de mobilitate urbană în București, că este absolut vital astăzi să avem un management integrat al traficului funcțional la nivel de capitală și aici pornim de la semaforizarea inteligentă, măsuri rapide pentru a limita la orele de vârf staționarea în zonele non-rezidențiale a mașinilor, mergând până la continuarea proiectului de integrare a semaforizării cu analiza traficului STB, al Metrorex și așa mai departe, pentru că ele trebuie să fie conectate ca timp de deplasare și ca ore.
- Viziunea e complexă și aș vrea să fiu foarte corect în a spune că nu va fi o schimbare de atitudine de la o zi la alta, pentru că, dincolo de toate, e nevoie să avem niște investiții majore, niște proiecte serioase și, mai mult de atât, cred eu că va fi necesar ca, până la urmă, cetățenii să fie parte integrantă în acest plan, pentru că un rol important va fi să facem acele politici publice care să determine virarea deplasării sau utilizarea preponderentă, acolo unde e cazul, a mijloacelor alternative de transport.
- Întrebare: Domnule Cîrstoiu, am văzut din primele zile de campanie că aveți unele mașini destul de scumpe, cum ar fi acel Cadillac. Cu siguranță, o investiție.
Cătălin Cîrstoiu: E din 2008, doamnă.Întrebare: Apropo de transporturi, am văzut că în primele zile v-ați făcut și poze de campanie în metrou. Dumneavoastră ați fi dispuți să faceți un astfel de sacrificiu? Să vă lăsați Cadillacul în garaj și să mergeți cu metroul ca să fluidizați traficul?
Cătălin Cîrstoiu: Doamnă, Cadillacul ăla e în garaj în momentul ăsta pentru că la prima ploaie s-a umplut de apă. Deci, nu mai prezentați, că e o mașină din 2008 care și-a cam epuizat rolul ei fizic. Eu înțeleg că sunteți ușor tendențioasă și chiar îmi place lucrul ăsta. Da, eu de-aia am și mers cu metroul. De-aia am mers și cu tramvaiul, pentru că aveam o problemă de percepție personală asupra a ceea ce se întâmplă. Și da, pot să vă spun cu siguranță că nu e corect să soliciți oamenilor să folosească mijloacele de transport în comun azi, cât timp sistemul de transport în comun nu e un sistem atrăgător. Eu de-aia am făcut-o, îmi mențin părerea, de-aia am și spus că traficul în București e un haos și din nefericire va trebui o structură de comunicare publică, în așa fel încât să oferim și servicii, dar să și determinăm oamenii să folosească mijloacele de transport în comun.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
10 comentarii