G4Media.ro

Cîţu, despre contrabanda din vămi: Scanerele de acolo nu au funcţionat niciodată.…

Sursa: mbtelecom.ro

Cîţu, despre contrabanda din vămi: Scanerele de acolo nu au funcţionat niciodată. În cel care a mers a intrat un TIR. E ireal

Ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, a declarat la emisiunea „În faţa ta” de la Digi24.ro că are în vedere un proiect separat pentru vamă, pentru a reduce fenomenul contrabandei. El a spus că situaţia acolo e „complicată” şi a vorbit despre cele 15 scanere din vămi care nu au funcţionat niciodată, cu excepţia unuia care era funcţional, dar a fost lovit la un moment dat de un TIR şi s-a stricat şi el.

Întrebat dacă ştie dacă cele 15 scanere de mari dimensiuni din vămi, cumpărate cu fonduri europene, sunt funcţionale, ministrul a răspuns că acestea nu au funcţionat niciodată şi că deja „sunt de legendă”.

Scanerele respective sunt destinate verificării TIR-urilor care trec prin vămi, astfel încât să nu aibă mărfuri de contrabandă.

„Este prima discuţie pe care am avut-o. Nu funcţionează, sunt de legendă aceste scanere în ANAF”, a spus Cîţu, care a adăugat că poate nici nu s-a dorit ca ele să fie funcţionale.

„Se pare că nu au prea mers niciodată. În cel care a mers la un moment dat a intrat un TIR. E ireal”, a afirmat ministrul Finanţelor.

În legătură cu aceste aparate el a subliniat însă că situaţia este complicată, întrucât sunt cumpărate cu fonduri europene.

„Trebuie să găsim o soluţie şi aici trebuie să ne inspirăm de la cei din jur, pe termne scurt, pentru că sunt din fonduri europene nici nu poţi lua altele, că trebuie să dai banii înapoi. E mai complicat. Acolo e de muncă, la vamă e un proiect separat de ANAF, deocamdată le luăm pe rând. Vreau să nu mai fie niciun TIR care să treacă cu marfă de contrabandă.

Una din soluţii este să facem ce afc cei din UE, să facem vămuirea la destinaţie, pentru căa azi, tot controlul e la vama respectivă şi e greu de controlat. Dacă vămuirea se face la destinaţie deciziile sunt mai uşor de controlat. Dacă ne încăpăţânăm să ţinem tot controlul la graniţă nu vom rezolva niciodată problema. Cu scanere, fără scanere, totdeauna e factorul uman acolo. aici e decizia mea, vom găsi cea mai bună soluţie”, a explicat ministrul Finanţelor, citat de Digi24.ro

Context

Profit.ro a scris în ianuarie 2018 că în 2017 mai era funcțional doar unul dintre cele 15 sisteme de scanare, situație care a contribuit substanțial la creșterea puternică a traficului ilicit, în special cel cu țigarete.

Statul pierde sume importante de bani de pe urmă taxelor neîncasate, în timp ce companiile care respectă legea sunt concurate în consitii incorecte de produsele introduse ilicit. Piața neagră a țigaretelor a înregistrat în luna noiembrie cea mai importantă creștere din ultimul an, de 3,3 puncte procentuale, ajungând la un nivel de 18,3% din totalul pieței.

Media anuală a comerțului ilegal cu țigarete în 2017 este de 16%. Reprezentanți industriei consideră că principala cauză a revenirii pieței negre a țigărilor o reprezintă inconsecvența eforturilor împotriva contrabandei și lipsa unei strategii integrate la nivelul factorilor de decizie.

Aceste echipamente au constituit un element important in strategia autorităților de combatere a traficului ilicit cu diverse bunuri, inclusiv cu țigări. „Erau foarte eficiente și aveau și un impact puternic în ce privește prevenția. Echipamentele acestea erau, de asemenea, o condiționalitate tehnică și pentru spațiul Schengen”, a declarat o sursă apropiată situației pentru Profit.ro. Firma MB Telecom, din Ilfov, producător al celor mai multe dintre sistemele de scanare, 12 din totalul de 15, a avut un cotract de mentenanță, dar contractul a fost reziliat în 2017.

Sistemul mobil pentru scanarea cu radiații gamma a camioanelor și containerelor, sunt produse în România: 1M și 1 MC – producător MB Telecom, România Roboscan 1M – 5 bucăți, an de fabricație 2008 Roboscan 1MC – 7 bucăți, an de fabricație 2010 și 2012 Autospecială cu sistem de examinare a autovehiculelor grele, cu radiații gamma, Mobile Imaging System – MIS tip Rapiscan 4200 – producător Rapiscan Security Products, SUA

 

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. De acolo pleaca genti cu bani catre Partid, pe lantul trofic. Doar stie toata lumea…
    Ce, e o noutate ?

  2. Pai cine are vama „in chirie” de unde sa scoata banii de „chirie”, bani care se platesc la partid? Cat o mai fi „chiria”pentru o vama?Dar pentru Oil Terminal?

    • Mafie. In vami este o intreaga Mafie, care nu poate fi destructurata de un ministru sau altul. Daca lucrezi in vama, ori lucrezi pentru ei, ori taci din gura daca tii la viata ta.
      Acolo e nevoie de un efort la nivel de CSAT.

  3. vamesi le fac sa nu mearga ca sa poata lua spaga

    • Uitati va ce averi au vamesii din Romanica,chiar fiscul nu poate verifica cat de licite sunt averile unor bugetari.Cat despre schengen …. cu harfe mafiote,de genul: scanerele achizitionate din fonduri europene la sto ptr comisioane nu functioneaza,cu exceptia unui care ne mai jena,dar pe care ce sa vezi la busit un tir din vama :))

    • Vamesii au fost albiti de controalele de pe vremea de aur a Partidului. Cu Vacaroiu, cu Nastase. Si vamesii si politistii cu averi.

  4. „Vreau să nu mai fie niciun TIR care să treacă cu marfă de contrabandă.” Ohoo, câți dușmani și-a făcut Câțu cu fraza asta!

  5. Dl. Cîțu dorește să finalizeze procesul de informatizare a ANAFului în 2-3 luni (ar fi cel mai complex soft creat pentru o entitate din România ținând cont de numărul de beneficiari și al operațiunilor) și nu i-ar fi greu, dar să repari niște scanere și să urmărești angajații cum le utilizează ….e greu tare.
    Pacat, multă lume a avut încredere in el, dar se pare ca e doar un tip care se lasa influențat de alți (șefa ANAF, secretari de stat sau angajați ai MFP) sau a înțeles rapid mersul ”bun” al activității.
    Timp de 10 ani prin vama de la Siret s-a înregistrat doar o captură impresionantă (cea cu buștenii) și anul trecut au fost prinse prin țară sau la granița ucraineană cam 15 tir-uri. Partea interesantă e că acestea erau pline cu țigari și nu aveai nevoie de un scanner sa depistezi fapta, ci doar să deschizi remorca și să verifici prin sondaj un palet (de preferat de la mijloc).
    In vama este corupție și nimic altceva.

    • Coruptia in vama este atat de intinsa incat trebuie complet alti oameni, de aceea e greu de rezolvat. Nici informatizare nu se poate face in 2-3 luni, sa fim seriosi.