G4Media.ro

Clasament în presa bulgară: În UE, doar România are mai multe drumuri…

Sursa foto: G4Media.ro

Clasament în presa bulgară: În UE, doar România are mai multe drumuri proaste decât Bulgaria

În ultimul an, starea drumurilor s-a deteriorat foarte mult în Bulgaria, penultima țară din UE și pe locul 34 din 40 de țări din Europa în ceea ce privește starea drumurilor, arată publicația bulgară 24Chasa, citată de Rador. Pe ultimul loc în UE e România.

Clasamentul a fost realizat în urma unui raport al Forumului Economic Mondial și a unui sondaj efectuat cu 13.000 de oameni de afaceri din întreaga lume care au evaluat infrastructura rutieră în țările lor pe o scară de la 1 la 7. Clasamentul a fost prezentat de directorul executiv al Forumului bulgar pentru Infrastructura de Transport, dr. ing. Ivan Kațarov.

Doar drumurile din România sunt mai proaste decât cele din Bulgaria în UE – cele bulgărești au nota 3,4, iar cele românești au nota 3,0. Dintre restul țărilor din Europa, starea lor este considerată proastă în Malta, Macedonia de Nord, Ucraina, Moldova și Bosnia și Herțegovina.

În Europa centrală și de est, cele mai bune drumuri sunt în Austria și Croația, care au note de 6,0 și, respectiv, 5,6. Croația este pe locul 12 în lume.

În Turcia, drumurile sunt unele dintre cele mai bune din Europa, businessul le evaluează 5,0, în timp ce în bogatele Belgia și Regatul Unit sunt evaluate la 4,4 și 4,9.

Cel mai mare rating din lume este pentru drumurile din Singapore – 6,5, Țările de Jos – 6,4 și Elveția – 6,3. Potrivit lui Kațarov, cu un scor sub 1,5, posibilitatea unui accident crește cu 40%. Una dintre principalele provocări în Bulgaria este că datele rutiere nu sunt colectate într-un mod modern și nu sunt utilizați algoritmi care să arate cum să optimizeze întreținerea lor cu bugetul limitat de stat.

Noile tehnologii vor trece pe lângă noi, deoarece chiar și la scară europeană sunt deja gândite drumuri proiectate pentru mașini electrice și vehicule fără șofer.

Totodată, în Bulgaria normativele pentru capacitate de încărcare sunt de pe vremea când cele mai grele camioane aveau o încărcătură de 11 tone pe axă, în timp ce camioanele moderne au deja 13 tone și se produc și 18 tone, iar drumurile din Bulgaria nu sunt în măsură să reziste. Cu toate acestea, astfel de camioane grele sunt deja în trafic, deoarece nu există niciun mecanism prin care să poată fi oprite la graniță.

Starea unui drum asfaltat nu poate fi bună decât până în al 15-lea an de construcție, dacă nu se face nimic semnificativ la acesta. După această perioadă, calitatea sa se deteriorează inevitabil, iar dacă nu se fac reparații curente în fiecare an și reparații de bază – o dată la 5-6 ani -, calitatea sa se deteriorează brusc, potrivit lui Kațarov.

În plus, costul reparației unui drum care nu este întreținut este semnificativ mai mare decât dacă se fac reparații în permanență. Potrivit unei evaluări a Camerei de Industrie, aproape 50% din drumurile din Bulgaria sunt într-o stare nesatisfăcătoare. Au crescut puternic în ultimul an, când au fost suspendate chiar și activitățile de bază, precum tăierea tufișurilor și copacilor, cosirea ierbii și curățarea șanțurilor de scurgere. „În acest an, lipsa întreținerii drumurilor ne va costa aur, vom plăti de 3 ori mai mult pentru reparația fiecărui drum care a fost abandonat”, a declarat recent Diana Rusinova, președintele Centrului European pentru Politici de Transport. (Traducerea: Mirela Petrescu)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

29 comentarii

  1. ROMÂNICAAAAAAA!!!
    ROMÂNICAAAAAAAAAAAA!!!
    ALEEEE-ALEEEE-ALEEEEEEEEE!!!!

    SUNTEM FINALIŞTI!!!!
    AM CÂŞTIGAT CUPAAAA!!!
    CUPA CAMPIONILOR EUROPENI ESTE LA BUCUREŞTI!!!

    BMW-URI LA TOATĂ ŢARA!

    MULŢUMIM P$D-PeNaLe-UDMR-AUR-SECU!!!

  2. Si nu e adevarat?
    In tara asta nu exista un drum drept – unu ! ( Nici macar prostia aia de autostrada nu e buna , sari cu masina in sus pe la poduri si e denivelata aproape toata )

  3. În clasamentele Bulgariei Românii sunt pe ultimul loc și în clasamentele Românești Bulgarii sunt pe ultimul loc, 😅😅
    De fapt amandoua țările sunt săraci Europei

  4. As tinde sa cred ca la bulgari e mai bine, si cred ca ei gandesc la fel, ca la romani e mai bine. Oricum suntem fraerii Europei.

  5. Ar fi interesant un comentariu despre bunul-simt al soferilor. Cred ca acolo Romania ar fi detasat pe ultimul loc.

  6. Nici măcar nu e adevărat. Drumurile din Bulgaria sunt mai proaste decât cele din România. Până să repare partea lor de pod(Giurgiu-Ruse) era vai de capul lui drumul pe pod. Era plin de gropi.

  7. In sfârșit, e si tara noastră pe locul întâi la ceva!

  8. Ați votat PSD. Dacă vroiați drumuri, ați fi votat USR.

    • Am votat numai USR încă de când se numea USB. Si ăștia au vrut sa-ti ia jobul daca refuzi un tratament medical.
      Deci nu, niciodată nu voi mai vota neo-marxiști.

    • Cica niciodata nu voi mai vota neomarxisti si el voteaza PSD, urmasul PCR! Mai neomarxist de atat…

    • Oricine nu e sluga lui Putin e „neomarxist”.

  9. Fake news. Nu exista asa ceva. Noi suntem campionii…chiar si la drumurile proaste. Eu ma intreb un singur lucru: daca ai lucram sau lucrezi acum la CNAIR de la pozitia de portar, inginer, sef birou, sef serviciu, director si director general cum te simti ca profesionist cand vezi ca toti anii in care ai lucrat nu inseamna nimic, sunt zero, ca de fapt ti-ai luat salariul degeaba? Daca te va intreba vreodata nepotul sau nepoata tu ce ai facut in viata ta si tu raspunzi ca ai fost mare director la CNAIR si cea mai buna performanta a ta a fost penultimul loc in calitatea drumurilor in Europa?

    • Dacă ești PSDist/PNList nesimțit, nu îți pui niciodată asemenea întrebări, fiindcă prioritatea ta nu e să livrezi, ci să te umpli de bani.

    • Asta inseamna sa faci cariera lucrand la stat. Nu prea conteaza performantele atat timp cat nimeni nu verifica aceste chestiuni. E un cerc vicios. Dar, leafa merge.
      Amin!

  10. Toti romanii se vaita de conditiile proaste si de ce conducatori avem de 32 de ani dar nimeni nu face nimic. Cand este cel mai important sa se duca la vot sa aleaga alti conducatori decat cei de care se plange, sunt la distractii, stau in case, la gratare, etc. Romani, nu va mai vaitati de cum este tara cand voi nu face nimic si aveti in cap „toti sunt la fel”. USR nu a fost singur la guvernare sa vedeti ce pot ca sa spuneti ca sunt la fel, pana si AUR nu au fost singuri la guvernare, dar important este sa votati mereu alti oameni daca cei actuali nu sunt pe placul vostru. Ca o analiza, cand mergeti cu gandirea „toti sunt la fel”si nu votati, le dati posibilitatea sa se voteze intre ei, doar PSD are un numar de 500.000 de membri cu drept de vot, plus membrii de familie.

  11. Cine a trecut Vama pe la Negru Voda a vazut cat de rupte sunt drumurile lor. In ultimul hal. La noi nu mai vezi asa ceva. Iti rupi masina.

  12. In realitate, pentru orice european (vest sau centru) mersul cu masina, se opreste la granitele de est ale Ungariei, Sloveniei, Croatiei. De acolo, nu mai este UE, ci altceva. Ceva ce era in vest si in centru, pana in anii 50-60, inceputul anilor 70.
    Se merge cu avionul, nu se folosesc taxiurile locale (in spate exista centuri insa nu le poti pune) etc.

    • Aiurea. Ia da o fuga in Cehia sa vezi cat de prost stau la infrastructura. M-am enervat la fel de mult ca in Romania mai ales ca sunt si alte asteptari. Drumuri europene de o banda pe sens , bucati de autostrazi neterminate, aglomeratie , viteze de 70-80 km/h. Chiar ei spun ca infrastructura lor e mai proasta ca in Africa. Una din explicatii e ca nu primesc bani de la UE pentru infrastructura pentru ca Cehia are un PIB/loc care nu o califica pentru bani pentru recuperarea decalajului fata de media europeana. Dar nu e singura. Lipsa cronica de alocari bugetare e alt motiv.

    • @Marius, aveti dreptate in privinta Cehiei, am uitat sa o mentionez. Insa numai autostrada Sud-Nord, restul soselelor sunt bune.

    • Legatura cu Austria e varza, legatura cu orasele (turistice) din vest , sud , est precum Karlovy-Vary, Liberec iar e varza. Singurele legaturi pe autostrada sunt spre fosta RDG, Polonia si Slovacia ( nu chiar de mare interes pentru turisti) si spre sudul Germaniei. Calitatea celor existente nu e extraordinara, conexiuni aiurea sau lipsa intre ele, etc. Da, pentru o tara ca Romania ar fi foarte ok nivelul dar pentru o tara intre Germania si Austria e greu de acceptat si oricum a ramas in urma fata de vecinii din est ( Polonia, Slovacia, Ungaria) care au avansat mult mai bine in ultimii 10-15 ani. O mare prostie mi se pare faptul ca toate sunt centrate pe Praga si in rest nu ai legaturi de autostrada sau drumuri expres directe intre orase.

  13. Mâncatori de 💩 si Ungaria e la fel! Intra pe nationale si o sa vezi drumuri proaste !

  14. Bulgarii astia nu au mers cu masina pe la ei, spre Makaza au niste drumuri de toata jena, autostrada spre Sofia e vesnic in reparatie desi teoretic e noua.

  15. Prostii.
    Drumurile bulgărești sunt varză.
    Ale noastre sunt chiar OK, prin comparație.
    Chiar și în Ungaria drumurile județene și naționale sunt cam proaste.

  16. Cine a mers cu mașina prin Bulgaria știe ca au niște drumuri de tot plânsul. Gropi și denivelări la tot pasul. La noi e parfum în comparație.

  17. a pilelor, a scarbei autoritatilor fata de cetateanul de rand doar nu o sa aiba drumuri bune.

  18. Doar cei ce nu au fost vreodată în Bulgaria , țară cu vreo 30 de ani în urma României , ar putea crede așa ceva . Ca vechi turist de insule Grecia vara , cel mai mai groaznic lucru este traversarea Bulgariei . Drumuri întunecoase cu hârtoape , „autostrăzi” unde viteza maxima păzită de camere video e de 80 km/k , polițiști innebuniti după șpagă , sate și orașe fantoma pe parcurs , cum nici în vremea lui ceausescu , nu erau .O țară cu 2 orase , Sofia și Plovdiv și câteva stațiuni la mare și una la munte .