Club Feroviar: CFR SA a încercat mușamalizarea unui incident feroviar major la Sighișoara / Coliziune între două trenuri încărcate cu substanțe periculoase, evitată în ultima clipă / Unul dintre mecanici ar fi fost beat
Club Feroviar anunță într-un articol că o situație dramatică, petrecută joi dimineață, în Gara Sighișoara, putea avea consecințe devastatoare asupra orașului.
O coliziune a două trenuri încărcate cu motorină și respectiv îngrășăminte chimice a fost evitată în ultimul moment. ”CFR SA a băgat incidentul sub preș, avizarea evenimentului de către companie având loc de abia după ce publicația noastră a chestionat autoritățile asupra situației”, anunță Club Feroviar.
Mecanicul unui tren GFR ar fi adormit, fapt pentru care trenul său a depășit semnalul de ieșire din stație aflat pe roșu. Mai mult, trenul era în neregulă din punctul de vedere al siguranței feroviare, având sistemul de protecție INDUSI izolat. Aceasta este o practică periculoasă la care recurg unii mecanici de locomotivă pentru a scăpa de bătăi de cap. Sistemul INDUSI nu permite unei locomotive să depășească un semnal pus pe roșu cu ajutorul unor inductori amplasați atât pe locomotivă, cât și la nivelul semnalului.
Ceea ce a dus la evitarea unui grav dezastru feroviar a fost faptul că mecanicul trenului CER Fersped care intra în stație pe aceeași linie a observat trenul GFR venind spre el și a frânat brusc.
Mecanicul trenului GFR ar fi fost sub influența alcoolului. În pofida faptului că mirosea a alcool, nu s-a procedat la testarea sa. Mai mult, el a fost lăsat să dea înapoi trenul său, ceea ce e o procedură complicată. Trenul GFR circula pe ruta Dej-Sfântu Gheorghe, iar incidentul ar fi avut loc în jurul orelor 4-5 dimineața în gara menționată, susține Club Feroviar.
„Trenul nr. 66691 -007 aparţinând OTF Grup Feroviar Român SA, remorcat cu locomotiva EA 534 având efectuat parcurs de intrare din direcţia Albești Târnava la linia 5 (linie abătută) din staţia CF Sighişoara nu a oprit în staţie şi a depășit semnalul de ieșire X5 care ordona oprirea, talonând schimbătorul de cale nr. 26 după care s-a angajat pe parcursul de intrare al trenului nr. 57700 aparținând OTF CER-Fersped SA care circula din sens opus (din direcţia Daneș) şi care urma să gareze în staţia CF Sighişoara, la linia 4”, a explicat vineri situația din ziua precedentă Autoritatea pentru Siguranță Feroviară Română (ASFR) după întrebări adresate de către Club Feroviar.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank