G4Media.ro

Clubul de fotbal Paris Saint-Germain ar fi angajat o agenție să creeze…

sursa foto: PSG - Paris Saint-Germain

Clubul de fotbal Paris Saint-Germain ar fi angajat o agenție să creeze conturi de Twitter false pentru a desfășura campanii împotriva unor personalități din capitala Franței

Potrivit site-ului de presă Mediapart, citat de AFP, clubul de fotbal Paris Saint-Germain a însărcinat între 2018 şi 2020 o agenţie de comunicare să creeze conturi de Twitter false pentru a desfăşura campanii împotriva unor ţinte ale grupării din capitala Franţei, relatează Agerpres.

Mediapart publică un raport al companiei Digital Big Brother (DBB), înregistrată la Barcelona şi controlată de omul de afaceri franco-tunisian Lotfi Bel Had, dinc care reiese că această agenţie a folosit „o armată de troli” în serviciul clubului deţinut de Qatar, pentru a discredita personalităţi, jurnalişti şi chiar jucători ai echipei.

Potrivit raportului, printre ţintele privilegiate s-au aflat „presa considerată ostilă lui PSG, ca Mediapart şi L’Equipe, suporterul pălmuit de Neymar (după înfrângerea lui PSG în finala Cupei Franţei din 2019 – n. r.), fata care l-a acuzat pe starul brazilian de viol, dar şi personalităţi din cadrul clubului, ca jucătorul Adrien Rabiot şi fostul director sportiv Antero Henrique”.

Mediapart a indicat că şi starul parizian Kylian Mbappé a fost „atins uşor”.

Potrivit raportului DBB consultat de Mediapart, care face bilanţul activităţii sale desfăşurate pentru PSG în sezonul 2018/2019, armata digitală în serviciul clubului din capitală „era supervizată de departamentul de comunicare al PSG, condus la acea vreme de Jean-Martial Ribes”. Acesta din urmă a părăsit clubul în luna mai 2022 trecută pentru departamentul de comunicare al unei filiale a firmei LVMH.

Strategia se învârtea în jurul unui cont de „referinţă”, Paname Squad, care se prezintă pe Twitter ca un „colectiv de pasionaţi de Paris Saint-Germain’.

Contactat de AFP, PSG a dezminţit „ferm afirmaţiile Mediapart”.

„PSG este un brand internaţional care lucrează constant cu agenţii de social media din întreaga lume pentru a promova şi celebra realizările clubului, ale companiilor şi partenerilor săi, ca toate companiile. Clubul nu a contractat niciodată o agenţie pentru a face rău cuiva”, a adăugat PSG.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...