G4Media.ro

Cluj: Cea mai veche arteră din zona centrală a orașului, modernizată cu…

Cluj: Cea mai veche arteră din zona centrală a orașului, modernizată cu 5 milioane de euro

Un proiect cu finanțare europeană derulat de municipalitatea clujeană a implicat cheltuieli de 5 milioane de euro, vizând modernizarea străzii Regele Ferdinand.

„Cea mai veche stradă din Cluj-Napoca și un obiectiv de investiții important din zona istorică a municipiului, strada Regele Ferdinand, a fost modernizată și redată clujenilor. Proiectul cu finanțare europeană include și str. Tipografiei, str. Emile Zola, str. Sexil Pușcariu, respectiv scuarul CEC. Pe str. Ferdinand, care anterior nu avea niciun copac, au fost plantați 51 arbori cu balot în cadrul procesului de reabilitare. Pentru aceștia a fost instalat un sistem de irigații automat, cu senzor de ploaie / umiditate. 12 stații electrice de încărcare pentru biciclete și trotinete sunt amplasate pe această arteră, din totalul de 23 stații pentru biciclete / trotinete și 8 stații de încărcare pentru mașini electrice din proiectul general”, a scris primarul Clujului, Emil Boc, pe pagina personală de Facebook.

Proiectul general de modernizare include primul stand pentru taxiuri electrice din Cluj-Napoca. Acesta va fi amplasat pe str. Tipografiei. De asemenea, lucrările au vizat un sistem inteligent de management al traficului, respectiv sistem de iluminat public prin tehnologie LED.

„Creșterea calității spațiului public a fost urmărită în acest proiect nu doar prin plantări, ci mai ales prin reorganizarea spațiului pietonal și carosabil. Traficul a fost reorganizat astfel: se păstrează două benzi de acces pe direcția Centru – Strada Horea, sens pe care a fost creată o pistă de biciclete / trotinete cu lățime de 1,5 m. Pe direcția Horea – Centru, transportul public și bicicliștii beneficiază de bandă dedicată comună, realizată prin reducerea lățimii carosabilului. Stația de transport în comun de pe frontul estic (în fața magazinului Central) permite acum atât staționarea concomitentă a două autobuze, cât și neîntreruperea circulației velo în timpul staționării. De asemenea, o nouă trecere de pietoni și velo a fost marcată în dreptul străzilor Tipografiei și O. Petrovici”, a transmis Boc.

Valoarea totală estimată a proiectului a fost de 23.056.184,98 lei din care valoarea nerambursabilă 21.425.503,55 lei. Proiectul s-a implementat prin Programul Operațional Regional 2014-2020.

Foto: Primaria Cluj-Napoca | Radu Pădurean

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

17 comentarii

  1. Are o echipă de profesioniști in spate,nu ca la București.
    Felicitări!

    • cum recunoști comentariul unui ungur care vrea să bage zâzanie?

    • Are o laie… Boc este expert in marketing fals. Iar in spate are un GIO imobiliar care tine prizonier orasul asta de 15 ani. Sa futi 5 milioane de euro ca sa dai cu niste vopsea pe jos si sa pui niste dale de piatra direct pe pamant, necesita expertiza mare, da. NOT!

    • Egzact! Ești dus cu capu’
      unde vezi tu umbra de ” ungur ” in mesajul meu?!?!
      Sunt un Popescu neaoș! Stau in bucurești, în așa zisa „zona buna”,dar pt banii Kitsch-ul este considerat arta.
      Se accepta orice stil de construcție, banii conteaza .
      Wknd liniștit!

  2. faceti o comparatie cu Micul Voluntari.. aka Bucuresti

  3. 5 milioane de euro pentru mai 0utin de 1 km? Ok, arata interesbatt dar tot o stradă vopsita e. Nici nu vreau să mă gândesc cât o sa coste centura de ocolire.

  4. mă, cum apare un articol despre cluj, cum sar postacii pesediști, ca baba în mijlocul uliței :))).
    Vreo doi mai sus au publicat același mesaj, primit pe țeava de evacuare din kisellef, direct în subsolul unde postăcesc: 5 milioane de euro pentru vopsea dată pe o stradă. Dacă citeau articolul aflau că 93% din fonduri vin de la UE, nerambursabil (adică GRATIS băi amărâților care plătiți găinile și iepurașii lui Firea cu banii voștri) – ia cu copy-ponta: Valoarea totală estimată a proiectului a fost de 23.056.184,98 lei din care valoarea nerambursabilă 21.425.503,55 lei. Proiectul s-a implementat prin Programul Operațional Regional 2014-2020.
    Apoi strada Ferdinand nu a fost vopsită, a fost complet reconstruită de la cota -150 cm (adică s-a săpat 150 cm în adâncime și absolut toate rețelele au fost refăcute. De altfel nici nu putea Boc să deturneze vreun leu, de asta nu face Firea niciun proiect pe banii UE, pt că UE verifică fiecare lucrare cu evaluatorii proprii, și unde lucrarea nu corespunde cu proiectul banii nu mai vin.
    Ce să mai zic.. succes la locale, bucureșteni, poate scăpați de Firea :))))

    • Maestre scoate-ti capul din curul lui Boc si beleste ochii in jur. Clujul nu inseamna 2 hectare din centrul orasului, pe acolo pe unde se invart turistii. Cum poti sa argumenezi in favoarea unei strazi de 400 metri cand in oras sunt zeci de strazi de pamant, cartiere intregi fara gaz, mii de cladiri construite cu derogari de la PUZ? Cum poti sa argumenezi desfintarea unor parcuri ca sa-si faca Buda blocuri? Sau Tise care a aproape a desfintat strada Constanta ca sa-si construiasca el blocuri de 10 etaje intre case? Si uiti cine a modernizat strada asta si anume o companie care a castigat pana acum peste 400 de contracte cu Primaria Cluj si Consiliul Judetean Cluj, de peste un miliard de RON. Hai mai incet cu pianul pe scari. Tot politicul clujean este la fel de corupt si infect ca si ala din Bucuresti.

    • Clujenii se bucura de niste culori kitschoase. E bine ca se multumesc cu putin.

    • nenea novac (aka Liviu Alexa), să știi că dacă matale te piși împrăștiat atunci matale ai pantalonii stropiți, și nu Boc :)). Repet o afirmație simplă cu un singur subiect și un singur predicat, dar care zădărnicește eforturi disperate ale propagandei, întinse pe posturi de mii de caractere și sute de cuvinte:
      Modernizarea străzii Ferdinand din Cluj a fost finanțată de UE prin Programul Operațional Regional 2014-2020.
      Na, dacă nu-ți convine ce face UE cu banii ei du-te și fă-le lor scandal, că de ce nu se ocupă cu zecile de străzi de pământ (nu există), cartiere întregi fără gaz (nu există), mii de clădiri cu derogare de la PUZ (nu există) etc :)))

  5. @jonny, nu are rost sa explici propagandei unele lucruri….
    Daca citesti ceea ce scriu acesti indivizi te apuca rasul.
    (fara gaz)(de pamant)(Manastur cel mai mizerabil cartier din Romania)etc…
    Acesti indivizi sunt propaganda sau analfabeti functionali sau troli…

  6. Doar câteva întrebări pentru redacția g4media:
    1. Orice postare pe contul de Facebook al primarului Boc devine automat știre/articol?
    2. Aveți contract de publicitate cu primăria Cluj Napoca?
    3. V-ați gândit să publicați articole/știri cu informații de pe conturile de Facebook (și) ale altor primari de municipii din România?
    Mulțumesc.

    • În niciun caz orice postare.
      Doar anumite postări cu impact major pentru comunitate.
      Sigur că preluam informatii si de la alte primarii, am făcut-o si o vom face in continuare, cand exista subiecte de preluat.
      Nu, in niciun caz nu avem „contract de publicitate” cu vreo primărie. De altfel, primarul Clujului nu e scutit de cirtici când acestea de impun.

  7. Mulțumesc pentru răspuns.

  8. 4 mandate si iara starda de 400m renovata, mai avem una buna ziua de 1400m, extraordinard realizari in 4 mandate

    Pana una alta va invitam la spitalul CFR, Neurologie, Pneumofiziologie, ORL da vedeti ca pica pe clujenj, parca sunt spitale de campanie

    Incepe anul scolar, pentru inca un an avem 1000 de copii ai caror parinti platesc taxe care nu vor primi locuri in cresele de stat

    Poate se va face candva in viitorul indepartat la al 40 lea mandat cand Boc cand va fi inpaiat in primarie urmatoarele chestii promise in fiecare campanie: metrou, Somes navigabil, Aquaparc, Cartierul Tineretului din Borhanci si Lomb, pasaje supra si subterane, spital regional, centura……

  9. m-am plimbat ieri pe ferdinand, sa vad minunea cu ochii mei :). E mișto. in primul rand au aparut copacii, ferdinand era no go pe timp de vara din cauza lipsei umbrei. trotuarele nu sunt din asfalt sau piatra, sunt dintr-un fel de marmura sau gresie, nu stiu exact dar arata intr-un mare fel. plus trotuarele sunt simetrice, cine e din cluj stie ca trotuarul de pe partea cu central avea 10 metri si trotuarul de vizavi avea 1 metru, nu se putea circula (culmea, asta de 1 metru era pe partea cu umbra:)))) ). nu exista borduri, bordurile sunt rigole pe toata lungimea strazii asa că la ploile torentiale (una la 3 zile in cluj) sper ca apa nu se mai aduna pe ferdinand, care se transforma in lac de acumulare la fiecare ploaie. stalpii moderni cu led.. totul perfect, m-am simțit ca în tokyo