Cluj-Napoca primește distincția „City of Film” și intră în rețeaua orașelor creative UNESCO
Cluj-Napoca a intrat în rețeaua orașelor creative UNESCO, cu titulatura de City of Film, alături de Cannes (Franța) și Gdynia (Polonia). Anunțul a fost făcut în 8 noiembrie. Anul acesta s-au alăturat rețelei orașelor creative (Creative Cities) un număr total de 49 de localități din care doar cele trei au primit titulatura de orașe ale filmului. Rețeaua e menită să sprijine proiecte ale orașelor dar și parteneriatele între membri, transmite Actual de Cluj.
”Clujul primește această titulatură în anul în care Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) a aniversat 20 de ediții, marcând două decenii în care a contribuit masiv la transformarea orașului într-unul dintre cele mai active din România, din punct de vedere cultural. Unul dintre cele mai importante festivaluri din regiune, TIFF a pus Clujul pe harta industriei cinematografice, având ca obiectiv comun cu autoritățile locale, pe termen lung, transformarea sa într-un centru major de producție de film, care să atragă producători români și străini, investiții în economia locală și formarea profesioniștilor la nivel local”, arată Primăria Cluj-Napoca.
Potrivit instituției, intenția este ca orașul să redevină „Hollywodd-ul transilvănean” de la începutul sec. XX, cum era supranumit Clujul, când producea zeci de filme, sub conducerea lui Jenő Janovics, fondatorului studiourilor Transylvania. “În acest sens, planurile pe următorii ani includ lansarea primului fondul regional de film din România, dezvoltarea studioului de film din cadrul Centrului Regional pentru Industrii Creative și stimularea industriei locale de film”, mai anunță Primăria.
Președintele TIFF, Tudor Giurgiu, a transmis că noua titulatură obținută de Cluj-Napoca arată „influența majoră pe care brandul TIFF a avut-o asupra orașului în ultimii 20 de ani. Primul eveniment cultural major din Cluj a deschis calea către alte proiecte mari, a influențat generații de tineri, a modelat mentalități și a impulsionat turismul și dezvoltarea unor afaceri locale, a pus în valoare locuri devenite acum simbolice pentru oraș. Practic, TIFF-ul a crescut o dată cu orașul Cluj-Napoca.”
În total, din rețeaua UNESCO fac parte 21 de orașe creative ale filmului care se întind pe tot globul, din Japonia până în America de Sud. Scopul lor asumat este să plaseze creativitatea și industriile culturale în centrul angajamentului local și să prioritizeze colaborările culturale transfrontaliere.
În total, rețeaua de orașe creative UNESCO, creată în 2004, cuprinde 246 de orașe. Rețeaua este concepută pentru a încuraja parteneriate mai mari între UNESCO și între orașele creative din întreaga lume. Există orașe ale muzicii, literaturii, meșteșugurilor, gastronomie, designului, artelor și media etc, rețeaua fiind creată pentru a susține cele 7 arte.
Proiectul Cluj – City of Film a fost inițiat de TIFF și realizat împreună cu Primăria Cluj-Napoca și Centrul Cultural Clujean. Din echipa proiectului au făcut parte Ovidiu Cîmpean, Dalila Ciuclan (Primăria Cluj-Napoca), Claudia Droc, Maria Dobre (TIFF), Ștefan Teișanu și Rarița Zbranca (Centrul Cultural Clujean).
Sursa Foto: Tiff/ Facebook
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
7 comentarii