G4Media.ro

Cluj: primarul Emil Boc a semnat contractul privind realizarea studiilor de fezabilitate…

Cluj: primarul Emil Boc a semnat contractul privind realizarea studiilor de fezabilitate pentru proiectele metrou și tren metropolitan. Valoarea contractului, 30,1 milioane de lei

Emil Boc a anunțat că i-au scăzut vertiginos încasările la bugetul local și că anul acesta renunță la cheltuielile de investiții, cu execepția celor aflate în derulate, sau a co-finanțărilor pentru proiecte europene. O excepție face și angajamentul de a realiza documentația tehnică pentru marile proiecte de mobilitate ale municipalității, pe care Primăria Cluj le promite de zece ani.

Licitația pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și de fezabilitate, precum și a Planurilor Urbanistice Zonale (PUZ), care vor sta la baza lucrărilor de introducere a trenului metropolitan și a metroului, a demarat în urmă cu aproximativ cinci luni. Contractul a fost atribuit asocierii SWS Engineering SPA – Systra – Metrans Engineering, oferta propusă de firme fiind de 30,1 milioane lei. Primarul Emil Boc a semnat astăzi contractul.

În cazul trenului metropolitan, termenul de livrare pentru Planul Urbanistic Zonal și a documentației tehnice este de 14 luni. În cazul Metroului, termenul este de 26 de luni (la finalul celei de-a cincea luni din contract trebuie predat studiul de prefezabilitate, la finalul lunii a 16-a trebuie predat PUZ-ul, iar la finalul celei de a 26-a luni, studiul de fezabilitate). Ordinul de începere a lucrărilor va fi dat săptămâna următoare, a anunțat Boc, potrivit actualdecluj.ro.

„Este cel mai mare proiect de mobilitate din istoria Clujului”, a anunțat, printre altele primarul Emil Boc. Aceste proiecte vor costa peste un miliard de euro și se vor realuza din fonduri europene, naționale, locale și private”, a mai adăugat edilul Clujului.

Contractul ar urma să studieze posibilitatea implementării unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida și un metrou pe axa vest-centru-est a orașului, din centrul zonei de sud a comunei Florești, viitorul spital regional de urgență, centrul comercial Vivo, cartierul Mănăștur, centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, în zona podului IRA. În a doua etapă ar urma să fie incluse și centrul zonei de sud a comunei Florești și comuna Gilău. Pe noua linie de metrou sunt propuse 15 stații pe o lungime de aproximativ 16 km, deci o interstație medie de 1.035 metri.

Citește mai multe pe actualdecluj.ro

Sursa Foto: Facebook 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

14 comentarii

  1. Ca in fiecare an electoral Boc vine cu: centura metropolitana, spital, tren urban, aquaparc, tren suspendat, cartierul tineretului,….etc…prosteala de prostit votanti, in realitate va fi al 3lea an cand copilasii in numar de 900+ vor ramane fara locuri in cresele de stat, spitalele pica pe noi, rstu e gargara electoralae

    • Fix acum in plina criza economica era nevoie de acest studiu. Au mai luat o spaga repede, cat mai sunt ceva bani la buget ca de la vara va fi saracie mare

    • 30 mil. studii de prefezabilitate?!?
      Mi-e frica sa ma gandesc cat vor „costa” proiectul tehnic si executia.

      Ce hotie…

  2. cand te gandesti ca am avut un Emil Boc prim ministru si nu am stiut sa il pastram

    • Eu sunt din Cluj dar nu-mi place Boc. Nu l-a prins inca nimeni dar e corupt si el la fel ca ceilalti politicieni vechi. Nu ia spaga cu mainile lui asa cum fac pesedisti ca Pintea dar are acoliti destui care o fac pt el. E plin in primarie de bishonii lui Boc. Cat despre contractele primariei, astea merg doar la firme prietene, indiferent ca vorbim de asfaltari, dezinfectari, samd. Si la fel cum se intampla peste tot, firmele alea returneaza spaga pt contractele cu primaria. Sa nu mai vorbesc de mafia imobiliara care face legea in comisia de urbanism de la primaria Cluj-Napoca.
      Clujul ar putea avea un primar de 10 ori mai bun decat Boc si mie unu’ imi pare rau ca nu exista oameni precum Vlad Voiculescu sau Nicusor Dan aici la Cluj. La Bucuresti vad acum inflatie de candidati de calitate. La noi Boc e doar un „mafioso con gli mane pulite”. Pana si Oradea are un primar mai bun ca Boc.

    • @Adi Amice concitadin, vezi ca arunci cu acuzatii grave fara acoperire. In termeni juridici se numeste defaimare.
      Nu sunt votant pnl, dar l-am votat pe Boc in repetate randuri pentru ca omul, ca pomul, se vede dupa roade. Si nu stiu despre tine dar mie mai mult imi place cum arata Clujul nostru decat imi displace. Desigur ca sunt baiuri (gropile de gunoi, centura, untoldu vietii in buricu targului etc), dar sunt depasite per total de aspecte pozitive.

    • @Kenobi
      Hai sa imi aduc si eu aportul la „defaimarea” lui Boc. 67 este cifra care caracterizeaza cel mai bine figura infama a lui Boc. De ce infama? Pentru ca 67 este cifra spitalelor inchise de acest individ sinistru. 67 de institutii care ar fi putut face ceva in aceasta perioada. Ma rog, banuiesc ca ar fi contribuit si la rulajul spagilor de catre halatele albe, care le-ar fi populat. Dar poate ar fi reusit sa si faca ceva mai mult bine decit se face acum. Spitale inchise.67.
      Eu speram ca a gasit, cuprins de remuscari, o solutie pentru redeschiderea unor spitale. Insa da, sunt un idiot, crezand ca un om ca Boc ar avea regrete. Si da, se gandeste la alegeri.

    • Confirm. Boc este un corupt mai spălat. Face gesturi populiste și orice proiect gândește are un singur scop: să îi pluseze la imagine. În rest e praf și pulbere.
      A cheltuit o groază de bani pe autobuze electrice. Vuia presa centrală, admiratorii mai că nu au întemeiat o sectă cu numele lui. Dar adevărul e că orele de funcționare per autobuz electric sunt cam la 50% față de unul diesel. În rest stau la încărcat.
      A zis omul că va construi sute, mii de hectare de parcuri. Există un parc planificat încă de prin anii 80. Inclusiv societatea civilă îl cere de ani de zile. Ar fi într-o zonă unde nu există nici un fel de parc. Ar trebui doar exprorpiați proprietarii de acolo. Boc refuză cu obstinație. Brusc, vrea să exproprieze alte terenuri, care – coincidență! – sunt în proprietatea unor rivali sau amici căzuți în dizgrație.
      Vrei să construiești o casă pentur familia ta? Răbdare și tutun îți doresc: ești plimbat de la Ana la Caiafa de funcționarii de la urbanism. Ți se returnează dosarele fără explicații. Când ceri în scris motivarea refuzului tu și arhitectul sunteți amenințați fin că poate nu mai vrei să obții autorizație niciodată. În schimb dacă ești parte din gașca de dezvoltatori amici, poți construi blocuri cu încălcarea tuturor regulamentelor iar PUG-ul devine mai flexibil decât guma de mestecat. Inclusiv pe cererea primarului!
      Și al mai putea continua, dar am de lucru, că trebuie să îi plătesc (și lui) Boc impozitele, ca să poată să își plătească armata de foci care îl aplaudă în mod constant pe Facebook.

  3. Sunt doar de 4 ani in Cluj si de atunci tot aud povestea asta. Prietenii de aici o aud de mult mai mult timp. Sa speram ca nu ramane in aer dupa studiile alea.

  4. O afacere de succes in romania. Studiile de fezabilitate. Milioane de milioane. Pentru ce ?
    Vin alegerile ? Nu va ajung 100 milioane de euro anual luati de la cei care mor in spitale ?

  5. Trebuie sa sic și eu ceva de Cluj. Sunt din Curtea de Arges, Sudistan. Am stat 3 ani in Iași la facultate, un an in București, 3 in Targu Mures și de un an in Floresti, Cluj. De când m-am mutat in floresti: șoseaua de 4 benzi din Cluj pana la autostrada reasfaltată in 2 săptămâni, lucrau și noaptea, podul de la intrare refăcut, podul spre cartierul IRIS refăcut, iluminat modern nspe străzi, deschis 3-4 benzi dedicate pt autobuz. In floresti parc nou deschis, asfaltat ditamai centura lângă Tauti prin spate la Vivo. O Zina nemaipomenita Clujul, cu oameni harnici. Mai lent ca toți romanii, dar harnici. BOC va face tren metropolitan in MAX 5 ani, iar metrou in 10. O spun eu, un programator din sud, care își caută casa in Cluj, ca cu sudul nu ma mai identific demult.

    • floresti are alt primar care e varza. din ce stiu podul portelanului nu e inca gata de un an de zile iar drumul ala cu 4 benzi spre autostrada e gata in 2021 dupa cum scrie pe net si oricum apartine de ministerul transporturilor nu de primaria cluj, in mod normal nici centura aia langa tauti nu apartine de primarie. despre restul nu stiu, probabil ca asa o fi, pana la urma nu e cine stie ce. nu stiu de ce altii nu reusesc niste benzi de autobuz si un iluminat stradal.

    • Amice, Boc nu va face nici un tren în 5 ani. Reglementările nu permit așa ceva. Și știe și el. Ăștia sunt bani de campanie, nu proiecte reale.

  6. Dacă face de ce face, dacă nu face, de ce nu face? Studiile de fezabilitate nu le-au inventat românii, este normal să se facă un studiu înainte de un proiect care ar putea costa de zeci, sau sute de ori mai mult, ca și studiul. Nu sunt fan Boc, e și el naționalist ca orice moț din Apuseni, dar mai moderat. După coma indusă de Funar, Clujul chiar se reinventează.