G4Media.ro

Cluj: Strada din cel mai înghesuit cartier al municipiului, modernizată cu 20…

Cluj: Strada din cel mai înghesuit cartier al municipiului, modernizată cu 20 de milioane de lei, plus TVA. Strada are și piste de biciclete de 1,5 metri pe fiecare sens

Lucrări de lărgire și modernizare a uneia dintre cele mai aglomerate străzi ale Clujului a costat municipalitatea 19.758.582 lei + TVA.  Reprezentanții Pirmăriei au anunțat că lucrările au fost finalizate cu două luni înainte de termen.

„Bună Ziua” este cel mai nou cartier al Clujului, extrem de aglomerat atât din punct de vedere urbanistic, cât și din punct de vedere al traficului. Strada acestui cartier nu dispunea nici măcar de trotuare, presa locală relatând de-a lungul timpului despre mulțimea de derogări de la normele urbanistice, care au fost permise de autoritățile locale și care au condus la supraaglomerarea întregii zone.

Principalul obiectiv propus de Primăria Cluj a fost acela de a repara din greșelile anterioare, printr-o extindere și modernizare a străzii din Bună Ziua. Lucrările au fost executate de fosta regie RADP (subordonată Primăriei) și au inclus și amenajarea sensului giratoriu la intersecția cu străzile Trifoiului și Fagului. Strada Bună Ziua are o lungime de 1.160 metri liniari. Costurile reabilitării și extinderii  au fost de aproape 20 milioane de lei plus TVA, deci peste cinci milioane de euro, bani din bugetul local.

În ultimele 10 luni s-a luctrat intens, întregul proeict fiind finalizat. Pentru realizarea lucrărilor, Primăria a expropriat 64 de proprietăți private cu o suprafata de 2.576 mp, acoperind despăgubiri de 1.337.310 lei.

Strada a fost redată circulației, a anunțat primarul Emil Boc.

”Bună Ziua, după cum știți, era o stradă cu două sensuri, fără trotuare, fără spațiu verde, cu stații de autobuz improvizate și cu o canalizare precară”, a spus azi primarul Emil Boc. „Astăzi este una dintre cele mai moderne străzi, aș putea spune chiar bulevarde din orașul nostru. Avem trei benzi – două de urcare și una de coborâre, piste de biciclete de 1,5 metri pe fiecare sens de mers, șase stații de transport în comun – câte trei pe fiecare parte  inclusiv stații de transport în comun înierbate – cu toate utilitățile introduse în subteran, cu stații de încărcare pentru mașini electrice, cu sistem modern de colectare a apelor pluviale și tot ceea ce presupune practic confort într-un oraș european (…) La început, când s-a construit acest cartier, această stradă era doar un fel de centură de ocolire a Clujului, acum a devenit o stradă din interiorul Clujului extrem de importantă”, a spus Boc, conform Actual de Cluj.

Proiectul lărgirii strazii a cuprins:

– realizare a 2 piste pentru biciclete de 1,5 m latime
– realizare a 2 trotuare de 1,9 m latime
– realizarea unei benzi suplimentare pentru traficul auto (in total 3)
– realizarea a 5 treceri de pietoni semaforizate si suprailuminate
– realizarea marcajului tactil pentru nevazatori
– realizare unui sistem facil de traversare pentru persoane cu dizabilitati si parinti cu carucioare cu copii
– realizare a 6 statii pentru autobuze
– realizare a 2 standuri pentru taxi
– realizare a 2 statii de incarcare, cu 4 prize, pentru masini electrice
– ingroparea tuturor cablurilor de energie electrica si transmisie date
– realizarea sitemului de colecatre a aplelor pluviale si redimensionarea conductelor pentru canalizarea menajera si gaz metan
– realizarea a unui sens giratoriu la intersectia strazilor Trifoiului/Fagului/Maciesului/Buna Ziua
– montatea a 9 banci
– plantarea a 64 de arbori, cu balot, de mari dimensiuni
– montarea statiilor de autobuz cu acoperis verde
– medernizarea sistemului de iluminat public

Sursa Foto: Facebook/Emil Boc (Cluj, strada Buna Ziua, Strada, Pista de Biciclete)

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

18 comentarii

  1. Il vreau pe boc la bucuresti

  2. Am fost in USA acum 20 de ani la o tanti care avea atunci cam 60 de ani.La o cina mi-a explicat care este diferenta dintre noi si ei.Imi zice:Sa nu crezi ca la noi nu se fura dar problema in parlament se pune asa cit ii trebuie plebei sa se simta confortabil? 70% din Pib.Ok restul de 30 il furam noi.La voi este exact invers.Furati 70% din PIB si restul il dati plebei.Sa va traiasca Firea si alti ca ea.

    • de obicei se aplica pareto:80-20 🙂

  3. Imi place. Si nu imi place. Boc. Din intamplare, stau foarte aproape de strada/bulevardul/visul acesta. Buna ziua. Ce a facut Boc cu straca Bună Ziua a fost ceea ce face orice bărbat cu o femeie despre care își dă seama că trebuie să trăiască cu ea după ce a lăsat-o grea. În urma unui viol. Stați că vă explic. Primăria pur și simplu a violat zona în ultimii 15 ani. Acum a realizat că copiii plânge. Și a lărgit strada. Repet : a lărgit strada. Dar, numai cât a lăsat-o naivitatea ei incipientă.
    Azi zice primăria : o bandă la coborâre și 2 la urcare…. asta doar pt că dacă ar fi 2 și la coborâre ar trece prin balcoane la IT-iști.
    Urcare/ coborâre – diferenta de nivel pe acel km
    Renovat e undeva la 6-7 m deci… cax albina.

    • De acord cu aproape tot.
      Au fost 2 variante. 3 benzi și piste de bicicleta sau 4 benzi.

    • Asociațiile de proprietari de locuințe din zonă au votat între 2 variante și au ales 2 + 1 cu benzi pentru biciclete în loc de 2 + 2

  4. Așteptăm promovarea similară din partea g4media pentru străzile modernizate și inaugurate și în celelalte orașe din țară. Probabil vom aștepta degeaba. Nu toți plătesc/au buget pentru promovarea (exagerată a) lucrurilor normale.

    • „promovarea (exagerată a) lucrurilor normale…”

      Păi, nu-s „normale”, deși ar trebui să fie. Eu, spre exemplu, aștept să fie promovate evenimente similare și la București. Spre exemplu, să fie tăiate firele care împânzesc cerul, cum s-a întâmplat la Timișoare, sau să se fie curat, măcar cât în Bacău, să avem un aer respirabil, ca la Brașov șamd., dar nu se întâmplă.

  5. Concluzionând, a costat 5 milioane de euro să repare pe banii contribuabililor greșelile proprii

  6. Pfoa, au facut-o cu banii contribuabililor, ce urât, când o să fie primar USR la Cluc va scoate hipsterii să vândă limonadă și va face metrou cu banii de pe limonada vândută

  7. Poate vede si Baluta la Sectorul 4, a bagat milioane in 2 strazi dar nu a putut sa mai puna 1 m pt biciclete, pe Soseaua Berceni avea suficient loc dar asa e cand nu ai oameni competenti in subordine, sunt convins ca nici nu le-a trecut prin cap sa faca pista.

  8. Cum a lărgit strada, prin mișcări tectonice? Pe pistele pt biciclisti, poate va apărea vreun biciclist!

  9. Asa. Si s-a fluidizat traficul in sectorul ala de drum sau nu?