Cluj: Strada din cel mai înghesuit cartier al municipiului, modernizată cu 20 de milioane de lei, plus TVA. Strada are și piste de biciclete de 1,5 metri pe fiecare sens
Lucrări de lărgire și modernizare a uneia dintre cele mai aglomerate străzi ale Clujului a costat municipalitatea 19.758.582 lei + TVA. Reprezentanții Pirmăriei au anunțat că lucrările au fost finalizate cu două luni înainte de termen.
„Bună Ziua” este cel mai nou cartier al Clujului, extrem de aglomerat atât din punct de vedere urbanistic, cât și din punct de vedere al traficului. Strada acestui cartier nu dispunea nici măcar de trotuare, presa locală relatând de-a lungul timpului despre mulțimea de derogări de la normele urbanistice, care au fost permise de autoritățile locale și care au condus la supraaglomerarea întregii zone.
Principalul obiectiv propus de Primăria Cluj a fost acela de a repara din greșelile anterioare, printr-o extindere și modernizare a străzii din Bună Ziua. Lucrările au fost executate de fosta regie RADP (subordonată Primăriei) și au inclus și amenajarea sensului giratoriu la intersecția cu străzile Trifoiului și Fagului. Strada Bună Ziua are o lungime de 1.160 metri liniari. Costurile reabilitării și extinderii au fost de aproape 20 milioane de lei plus TVA, deci peste cinci milioane de euro, bani din bugetul local.
În ultimele 10 luni s-a luctrat intens, întregul proeict fiind finalizat. Pentru realizarea lucrărilor, Primăria a expropriat 64 de proprietăți private cu o suprafata de 2.576 mp, acoperind despăgubiri de 1.337.310 lei.
Strada a fost redată circulației, a anunțat primarul Emil Boc.
”Bună Ziua, după cum știți, era o stradă cu două sensuri, fără trotuare, fără spațiu verde, cu stații de autobuz improvizate și cu o canalizare precară”, a spus azi primarul Emil Boc. „Astăzi este una dintre cele mai moderne străzi, aș putea spune chiar bulevarde din orașul nostru. Avem trei benzi – două de urcare și una de coborâre, piste de biciclete de 1,5 metri pe fiecare sens de mers, șase stații de transport în comun – câte trei pe fiecare parte inclusiv stații de transport în comun înierbate – cu toate utilitățile introduse în subteran, cu stații de încărcare pentru mașini electrice, cu sistem modern de colectare a apelor pluviale și tot ceea ce presupune practic confort într-un oraș european (…) La început, când s-a construit acest cartier, această stradă era doar un fel de centură de ocolire a Clujului, acum a devenit o stradă din interiorul Clujului extrem de importantă”, a spus Boc, conform Actual de Cluj.
Proiectul lărgirii strazii a cuprins:
– realizare a 2 piste pentru biciclete de 1,5 m latime
– realizare a 2 trotuare de 1,9 m latime
– realizarea unei benzi suplimentare pentru traficul auto (in total 3)
– realizarea a 5 treceri de pietoni semaforizate si suprailuminate
– realizarea marcajului tactil pentru nevazatori
– realizare unui sistem facil de traversare pentru persoane cu dizabilitati si parinti cu carucioare cu copii
– realizare a 6 statii pentru autobuze
– realizare a 2 standuri pentru taxi
– realizare a 2 statii de incarcare, cu 4 prize, pentru masini electrice
– ingroparea tuturor cablurilor de energie electrica si transmisie date
– realizarea sitemului de colecatre a aplelor pluviale si redimensionarea conductelor pentru canalizarea menajera si gaz metan
– realizarea a unui sens giratoriu la intersectia strazilor Trifoiului/Fagului/
– montatea a 9 banci
– plantarea a 64 de arbori, cu balot, de mari dimensiuni
– montarea statiilor de autobuz cu acoperis verde
– medernizarea sistemului de iluminat public
Sursa Foto: Facebook/Emil Boc (Cluj, strada Buna Ziua, Strada, Pista de Biciclete)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
18 comentarii