Clujul își face metrou, Bucureștiul cheltuiește sute de mii de lei pentru felicitări, târg de Crăciun și materiale de promovare
Primăria Municipiului București, instituțiile și firmele din subordine au atribuit doar în ultimele zile prin încredințare directă contracte de sute de mii de lei pentru diverse activități recreative și promovare, bani proveniți din taxele și impozitele plătite de bucureșteni. Dintre tranzacții se remarcă cumpărarea de felicitări de Crăciun cu 21.000 de euro sau 1,5 milioane de lei pentru Târgul de Crăciun.
În ceea ce proiectele de infrastructură, Primăria București a întârziat sau chiar a renunțat la marile licitații pentru lucrări publice.
Între timp, Primăria Cluj a anunțat lansarea în maximum zece zile a licitației pentru studiul de prefezabilitate al metroului, care va deveni una dintre cele mai mari lucrări publice realizate de o municipalitate dacă va fi dusă la bun sfârșit.
Iată câteva dintre ultimele achiziții directe făcute de Primăria București și firmele subordonate, analizate de organizația civică Banii Noștri:
– Compania Municipală Turistică a atribuit un contract de 88.000 plus TVA pentru un pachet de materiale informative și de promovare
– Primăria Municipiului Bucureşti a achiziționat felicitări de Crăciun în valoare de 21.000 Euro, plus TVA
– Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București (CREART) a atribut un contract de 1,5 milioane de lei plus TVA pentru organizarea Târgului de Crăciun București 2018 în Piața Constituției
– CREART a acordat BGS Divizia de Securitate două contracte în valoare de peste 577.000 lei plus TVA pentru paza la Târgul de Crăciun
G4Media.ro a scris că una dintre firmele de mai sus, Compania Municipală Turistică, a încasat în jumătate de an 3.000 de euro şi a cheltuit 230.000 de euro, mai mult de jumătate din bani ajungând ajuns în salarii. În bugetul pentru acest an, veniturile estimate ale companiei au fost de 13 milioane de lei, iar cheltuielile estimate de 12,2 milioane de lei.
Compania Municipală Turistică ar trebui să funcţioneze ca o agenţie de turism şi ar trebui să se ocupe de promovarea Bucureştiului. În replică, Primăria București a transmis că firma are în curs de implementare și finalizare proiecte precum înființarea unei agenții de turism, înființarea unui Centru de informare turistică, realizarea site-ului de promovare a destinației turistice București, aplicație pentru smartphone-dedicată destinației turistice București, precum și organizarea unui târg de turism al Bucureștiului (Bucharest Travel Fair).
Clujul, investiție în metrou
Primarul Emil Boc a declarat joi, în debutul şedinţei de Consiliu Local, că în maximum zece zile Primăria va lansa licitaţia pentru studiul de prefezabilitate al viitorului metrou de la Cluj-Napoca, potrivit Monitorul de Cluj.
În aprilie 2018, primarul Emil Boc anunțase că firme japoneze sunt interesate de construirea unui metrou la Cluj-Napoca. Linia de metrou ar urma să fie construită între Florești și Apahida, un proiect care va dura 10-15 ani. Citește aici mai multe detalii
Articolul este publicat în cadrul proiectului ”Capitalismul de stat”, finanțat de Fondul pentru Democrație.
Foto: Bucureștiul, sufocat de traficul rutier în lipsa proiectelor de infrastructură
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
11 comentarii