CNAIR admite că pe Autostrada Moldovei nu există o firmă externă de supervizare a șantierului, iar activitatea e realizată de angajați ai Direcției Regionale de Drumuri Iași
CNAIR a recunoscut joi într-un comunicat că pe sectorul de șantier unde a avut loc explozia la o conductă de gaze nu există o companie specializată în supervizare, iar supervizarea șantierului era realizată de angajați ai Direcției Regionale de Drumuri Iași.
Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, acuzase CNAIR că nu are contracte de supervizare pe 9 din cele 10 loturi pe care lucrează UMB, firma lui Umbrărescu.
”Prin decizia Directorului General al CNAIR a fost desemnată, în data de 22.05.2023, echipa de consultanță a proiectului, constituită din angajați ai DRDP Iași. Această echipă de supervizare a emis Ordinul de Începere a lucrărilor în data de 29.03.2023”, se arată în comunicatul CNAIR, companie cu capital de stat din subordinea Ministerului Transporturilor.
Președintele USR, Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, a declarat joi în cazul exploziei de pe Autostrada Moldovei că 9 din cele 10 loturi pe care lucrează compania UMB deținută de Dorinel Umbrărescu (între Buzău și Pașcani) încă nu au contracte semnate pentru servicii de supervizare cu consultanți independenți, ci consultanța ar fi asigurată cu resursa CNAIR, transmite Economedia.
Supervizarea lucrărilor pe un șantier asigurată de o firmă specializată este foarte importantă în derularea contractului de proiectare și execuție, stabilirea eventualelor modificări și suplimentări de contract, inclusiv perioada de garanție.
Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, acuză că directorul regional CNAIR Iași (DRDP Iași) și consilier municipal PSD Iași, Ovidiu Laicu, s-ar fi numit șef peste consultanța de șantier pentru Autostrada Focșani – Bacău, parte din Autostrada Moldovei (A7).
Pe de altă parte, Laicu spune că experiența îl recomandă și nu există nicio prevedere care să-i interzică să interzică un contract de consultanță, după cum a răspuns presei locale, scrie Economedia.ro.
Ulterior, într-o postare pe pagina sa de Facebook, Ovidiu Laicu arată că, potrivit CCM CNAIR, sporul pentru „calitatea de Inginer Rezident Senior în cadrul echipelor de asigurare a serviciilor de consultanță” este de cel mult 30%.
Comunicatul integral al CNAIR:
CNAIR transmite condoleanțe familiilor constructorilor care și-au pierdut viața în accidentul de pe șantierul lotului 1 al Autostrăzii Focșani-Bacău, din noaptea de 21.09.2023.
Totodată, CNAIR face următoarele precizări:
1. Studiul de Fezabilitate a fost elaborat de SC Consitrans SRL București, iar indicatorii tehnico- economici au fost aprobați prin HG nr.903/ 13.07.2022.
2. Documentația Tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire (DTAC) a fost realizată de SC Consitrans SRL, în baza tuturor avizelor necesare obținute inclusiv de la Transgaz:
– Aviz favorabil Transgaz nr. 219/2197 din 04.01.2021
– Aviz favorabil CTE Transgaz nr.387/29.11.2021
În baza acestei documentații, MTI a emis Autorizația de Construire nr.11 din 27.03.2023.
3. A fost elaborat Proiectul Tehnic (PT) tot de către SC Consitrans SRL și aprobat în CTE CNAIR, în data de 22.07.2022.
4. Prin decizia Directorului General al CNAIR a fost desemnată, în data de 22.05.2023, echipa de consultanță a proiectului, constituită din angajați ai DRDP Iași. Această echipă de supervizare a emis Ordinul de Începere a lucrărilor în data de 29.03.2023.
5. Antreprenorul, prin subcontractantul de specialitate, a depus la Transgaz Documentația Tehnică necesară relocării efective a conductei de gaz care intersectează autostrada.
6. Din informațiile pe care le avem pânâ la această oră, Antreprenorul Spedition UMB nu efectua lucrări de relocare a rețelei de gaz, ci doar lucrări de îmbunătățire a terenului de fundare a corpului autostrăzii.
7. Astăzi CNAIR a solicitat echipei de supervizare un raport special cu privire la împrejurările în care a avut loc evenimentul.
8. În acest moment se desfășoară cercetări ale instituțiilor abilitate ale statului, iar CNAIR nu se poate pronunța asupra cauzelor care au provocat deflagrația din noaptea de 21.09.2023.
Ne exprimăm speranța că cercetările desfășurate în cazul acestui accident nu vor provoca întârzierea lucrărilor.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu